נתניה: חשד לגניבת מחצבי טבע מהמדינה

0
125
חשד לכריית וגניבת חול. צילום חטיבת דוברות המשטרה

היחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה ביום רביעי בשעות הבוקר, חמישה חשודים תושבי המרכז, עיכבה נוספים לחקירה ותפסה כלי רכב, משאיות ושופלים. בחשד לכריית חול בלתי חוקית וגניבתו.

המעצרים התבצעו במסגרת חקירה משותפת עם רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה ברשות הטבע והגנים, שעניינה חשד לכריה בלתי חוקית של חול וגניבתו מאדמות מדינה באזור נתניה.

במסגרת פעילות חשיפה יזומה של יחידה ארצית של משטרת ישראל במשותף עם מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה ברשות הטבע והגנים, בוסס חשד לכך שמספר גורמים בחברות פרטיות בתחומי הנדסה, קבלנות ביוב ואחזקה, ביצעו לאורך תקופה כרייה בלתי חוקית של חול בהיקפים של למעלה מ-4500 קוב מאדמות מדינה באיזור נתניה, תוך שהם ניצלו את גישתם לשטח בשל ביצוע פרויקט בסמוך לו.

מהמשטרה נמסר, כי מעבר להיקפי העבירה המוערכים במאות אלפי שקלים, מדובר בפגיעה ממשית במחצבי טבע השייכים למדינה.

בתום החקירה הסמויה, ערכו שוטרי היחידה הארצית ביחד עם גורמי הסיירת הירוקה ומפקחי רמ״י פעילות במסגרתה כאמור נתפסו מספר כלי רכב ובהם משאיות, שופלים ובאגר אשר על פי החשד שימשו, בין היתר, לביצוע הכרייה והשינוע של החול וכן נערכו חיפושים בבתי החשודים ובמשרדי החברות המעורבות על פי החשד.

לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות כריה שלא כדין, קשירת קשר לפשע, הפרת הוראה חוקית ועבירות נוספות ובהתאם להתפתחות החקירה יוחלט בהמשך באם יובא מי מהם לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית המשפט.

חשיפה זו מצטרפת לשורת חשיפות ופעילויות של משטרת ישראל, רשות מקרקעי ישראל, רשות הטבע והגנים וגופי אכיפה נוספים במסגרת המאבק הנחוש על שלטון החוק, הקופה הציבורית, אדמות המדינה ומשאבי הטבע.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן