נתניה: כביש איינשטיין יהפוך למחלף מלא

שר התחבורה, ישראל כץ, אישר לעיריית נתניה להפוך את כביש איינשטיין למחלף מלא; במקביל פועלות עיריית נתניה ומועצת עמק חפר לקידום הקמת כביש עוקף חבצלת

נתניה: כביש איינשטיין יהפוך למחלף מלא

מסעף איינשטיין. צילום רן אליהו

שר התחבורה, ישראל כץ, אישר, השבוע, לעיריית נתניה להפוך את כביש איינשטיין למחלף מלא. השר הנחה את העירייה לקדם את התכנון בנושא.

הדברים סוכמו בתום פגישה שקיימו ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, מ"מ ראש העיר, הממונה על התחבורה, אלי דלל וכן שר התחבורה, ישראל כץ וצוות משרדו.

העבודות שבוצעו עד כה לחיבור רח' איינשטיין לכביש החוף, בהשקעה של כ – 20 מיליון שקל – מאפשרות, בשלב זה, מתן מענה למי שמבקש להיכנס לעיר מצפון או לצאת דרומה לכיוון תל אביב. עם בניית המחלף באמצעות גשר ורמפות בצד המזרחי, תתאפשר גם כניסה למי שבא מכיוון תל אביב ויציאה צפונה מנתניה. העבודות צפויות להתבצע על ידי החברה לפיתוח נתניה.

כידוע, בשנים האחרונות התפתחה נתניה בקצב מהיר ולפיכך אחת המשימות החשובות ביותר שעמדו במרכזה של הפעילות העירונית, הייתה לשפר את המערך התחבורתי, הן במסגרת הדרכים הפנימיות בעיר ובתוך כך, שיפור התחבורה הציבורית והן בחיבור נתניה לדרכים הארציות.

במסגרת זו, קודמה התוכנית לחיבור רח' איינשטיין לכביש החוף, תוכנית שאישורה חייב את אישורן של שלוש תכניות בניין עיר משולבות, דבר שהיווה תקדים ברמה הארצית, שכן הדבר שינה את תוכנית המתאר הארצית לדרכים. כמו כן הושגו אישורים ממשרדי האוצר והתחבורה למימון הפרוייקט התחבורתי. כיום – ניתן אור ירוק להמשך התכנון וקידום הפיכתו של כביש איינשטיין ממחבר למחלף, נושא שנעשה רלבנטי במיוחד לנוכח החלטת בית המשפט להורות על סגירת היציאה לכיוון צפון מרח' המלכים.

משרד התחבורה התנגד בעבר להקמת מחלף איינשטיין, בטענה שהקמתו תיצור עוד עומסי תנועה על כביש החוף. רק לאחר הרחבת כביש החוף למסלוליים נוספים התקבלה הסכמה חלקית.

בעקבות החלטת בית המשפט לסגור את כביש חבצלת נוצרה בעיה תחבורתית ובניית מחלף איינשטיין הועלה כחלופה שניה, זאת בעקבות הגשת התנגדויות של תושבים, מאביחיל ועין התכלת, להקמת כביש עוקף חבצלת. בד בבד בפגישה, שהתקיימה, לאחרונה, בין ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר וראש מועצת עמק חפר, רני אידן, הסכימו השניים על חשיבותו ונחיצותו של כביש עוקף חבצלת לשתי הרשויות וכמו כן סיכמו כי יפעלו יחדיו לקידומו ומימושו של הכביש בהקדם האפשרי. כמו כן סוכם על בחינת פתרונות נוספים לחיבור נתניה עם ישובי עמק חפר, תוך שמירה על הדדיות בכיווני הנסיעה לנתניה וממנה. הוחלט לקדם את הקמת כביש עוקף חבצלת.

תושבים, מחלקה הצפוני של נתניה, בירכו על אישור הפיכת כביש איינשטיין למחלף מלא, אולם בביקורת שנשמעה נשאלה השאלה מדוע גם בעיריית נתניה וגם במשרדי הממשלה פותרים בעיה רק אחרי שהיא נוצרת. לדברי המבקרים הרשויות היו צריכות להיערך מבעוד מועד לגידול האוכלוסיה ולתת פתרונות על מנת שלא ייווצרו עומסי תנועה בלתי נסבלים, על פני שנים, במחלף נתניה המרכזי.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מסרה לאחר אישור השלמת המחלף: "נתניה עושה כל מאמץ כדי להגביר את הנגישות התחבורתית שלה. מדובר בבשורה חשובה לתושבי העיר, אשר יוכלו בעתיד להתחבר אל דרכים ארציות באמצעות נתיב תחבורתי נוסף".

מ"מ ראש העירייה, אלי דלל, האחראי על התחבורה, הוסיף: "מדובר ברעיון ובחזון ראש העיר, מרים פיירברג-איכר אשר סברה בזמנו כי לא ניתן להסתפק בציר תנועה מרכזי אחד ליציאה וכניסה לעיר וכי יש לפתח דרכים חלופיות ובכך להקל על עומסי התנועה ובתוך כל להקל על נגישות התושבים מנתניה ואליה".

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

כתבות אחרונות של אופירה חסיד (כתבות נוספות של הכותב)

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות