נתניה: כתב אישום חמור הוגש נגד מבצע המעשים המגונים בקטינות באינטרנט

0
112

פרקליטות מחוז מרכז הגישה כתב אישום נגד ישי גברילוב, תושב נתניה בן 34, בגין עשרות עבירות אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים אשר ביצע בקטינות באמצעות האינטרנט ; וכן עבירות סחיטה באיומים, התעללות בקטין, הטרדה מינית, ופרסום והצגת תועבה.

כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד עינת לב-ארי, הינו תוצאה של חשיפה וחקירה של יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בסיוע מחלקת הנוער בחטיבת החקירות של משטרת ישראל, ובסיוע היחידה לחקירות ילדים וחקירות מיוחדות במשרד הרווחה.

מעשיו של הנאשם נחשפו הודות לעירנות של אביה של אחת הקטינות, אשר בדק את מחשבה ומצא בו צ'אטים עם תכנים מיניים. "לולא עירנות של הורה זה, היה המשיבה ממשיך עוד במעלליו ופוגע בקטינות רבות נוספות" טענה התביעה.

מכתב האישום, שנפרס על פני 49 אישומים, עולה , כי במרוצת השנים 2012-2015, במאות הזדמנויות ובתדירות יום-יומית, פנה הנאשם לקטינות בנות 10-15 שנים, באמצעות תוכנות הצ'אט, התייצג בפניהן במרמה כקטין או קטינה בני גילן, תוך שימוש בזהות בדויה שיצר לעצמו, ופיתח עימן שיחה, במהלכה הציג בפניהן מצג שווא לפיו הן משוחחות עם נערה או נער המבקשים לקיים קשר מיני ברשת .

לצורך ביסוס מצג השווא, פנה הנאשם בתחכום לחלק מהקטינות תוך שימוש במספר דמויות בדויות, וטען בכזב בפני הקטינה כי דמות אחת "מכירה" את האחרת. כך, למשל, עת התחזה לנער בפני קטינה, התחזה בפניה גם כנערה אשר קיימה עם אותו נער מגע מיני בעבר – הכל כדי לרכוש את אמונה של הקטינה .

על מנת לשכנע את הקטינות הנפגעות במצג המרמה שיצר, לפיו הן משוחחות עם קטין או קטינה בן/ת גילן, התקין הנאשם במחשבו האישי תוכנת "many cam" המאפשרת הצגת סרטון שצולם מבעוד מועד באופן המדמה מצג שווא לפיו מדובר בצילום "live"', בזמן אמת. כך, עת קיים הנאשם שיחות וידאו צ'אט עם הקטינות, הציג בפניהן סרטוני תועבה ובהם דמויותיהם של קטינים וקטינות, ששמר על מחשבו האישי, באופן הנחזה להיות הוא עצמו, תוך שהוא מתייצג כקטין/נה המופיע/ה בסרטון.

הקטינות, אשר הלכו שולל אחר מצג המרמה שיצר הנאשם, וסברו כי הן מקיימות שיחה עם נער/ה בן/ת גילן, ביצעו את הנחיות הנאשם, אשר הורה להן להתערטל למול מצלמת הרשת, ולבצע בעצמן שלל מעשים מיניים: מעשי אינוס, מעשי סדום ומעשים מגונים – אשר יש בהם כדי לגרותו מינית ולבזותן.

בין היתר, הורה הנאשם לקטינות להתפשט, לעמוד למול מצלמת הרשת בשלל תנוחות, לגעת בעצמן, לבצע בעצמן עבירות מין, ולבצע בעצמן שלל מעשים סדיסטיים, והכל לצורך סיפוק צרכיו המיניים ותוך ניצול גילן הצעיר, סקרנותן ותמימותן.

באחד המקרים, הורה הנאשם לקטינה לבצע פעילות מינית עם בעל חיים ובמקרה אחר – הורה לשתי קטינות לבצע – האחת בשנייה – מעשי סדום, ובשניים מן המקרים עלו מעשיו של הנאשם בקטינות כדי מעשי התעללות.

בחלק מן המקרים, כשסירבו חלק מהקטינות לבצע את הוראותיו, איים הנאשם עליהן, כי יפרסם ברשת תמונותיהן האינטימיות או סרטונים אינטימיים שצילמו על פי הוראותיו, וזאת כדי להניע אותן לשתף עימו פעולה ולפעול כהנחייתו.

ברבים מן המקרים, שמר הנאשם על מחשבו האישי את התמונות והסרטונים אותם שלחו הקטינות, ואף הקליט ותיעד את שיחות הווידאו שקיים עם הקטינות, ושמר אותן כקובץ וידאו במחשבו האישי.

עם חלק מהקטינות ניסה הנאשם לתאם מפגש, ועם אחדות מהן – רקם תוכנית לפיה במפגש יבצע מעשים מיניים בקטינה.

באחד מהמקרים, קיים הנאשם קשר עם ילדה כבת 12.5, ללא שימוש בזהויות בדויות, נחשף בפניה בזהותו האמיתית, ביצע בפניה מעשה מגונה, הורה לה לבצע מעשים בעצמה, ואף ניסה לתאם עימה מפגש.

חלק ניכר מהקטינות גילו בעקבות חקירת המשטרה את זהותו האמיתית של הנאשם והגיבו בסערת רגשות גדולה, חלקן אף נקלע למצב נפשי קשה. בית המשפט אסר פרסום כל פרט מזהה אודות הקטינות.
מעצרו הוארך עד להחלטה אחרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן