נתניה: "לניאדו" על המפה

0
271
בדיקת דם - מרפאה למחלות זיהומיות - לניאדו נתניה, בדיקות סרולוגיות לילדים
צילום פוטוליה

יוקרה לבית חולים לניאדו בנתניה; מחקר בוצע במחלקה פנימית א', בניהולו של ד"ר משה גלבר ועוסק באבחון זיהום בעצם אצל חולים הסובלים מכיבים מזוהמים בכפות הרגליים, פורסם במגזין רפואי מכובד בארה"ב – American Journal Of Medicine.

מבית החולים נמסר, כי במחלקה הפנימית, בבית החולים, מאושפזים מטופלים הסובלים ממחלות מורכבות וקשות. אחת הבעיות הקשות איתה מתמודדים במחלקה היא כיבים מזוהמים בכפות הרגליים. לעיתים קרובות הכיבים הללו מזדהמים ונדרש טיפול אנטיביוטי אינטנסיבי על מנת להלחם בזיהום. אולם, קיימים זיהומים שונים של כיבים אלו, שהטיפול האנטיביוטי המתאים להם שונה. כיבים בכף הרגל בהם הזיהום מגיע לעצם הינו זיהום הדורש טיפול אנטיביוטי אגרסיבי וממושך, יותר מזיהום בו העצם לא הזדהמה. אבחון מעורבות הזיהום בעצם בוצע עד כה באמצעות בדיקות הדמיה מיוחדות או מיפוי עם הזרקת חומר רדיואקטיבי, הדורשות, לעיתים, המתנה ממושכת.

עקב כך פותחה במחלקה פנימית א', בבית החולים "לניאדו", שיטה לאבחון מעורבות הזיהום בעצם באמצעות ספירת דם פשוטה. הבדיקה מאפשרת לרופא המטפל לקבל אינדיקציה ברורה על מעורבות העצם בזיהום ולקבל החלטה על הטיפול הרלוונטי.

בלניאדו הדגישו, כי מדובר בבשורה בעיקר עבור מרכזים רפואיים בהם נדרשת המתנה ארוכה לבדיקות הדמיה או למרכזים רפואיים בעולם השלישי, בהם לא קיימים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לביצוע בדיקות הדמיה אלו.

המחקר בוצע ע"י פרופסור עמיחי שטנר וד"ר אינה דובין – רופאים בכירים במחלקה, ובמהלכו נבחנו תוצאות ספירות דם של 48 מטופלים שסבלו מכיב מזוהם בכף הרגל. תוצאות המחקר התקבלו לפרסום בז'ורנל הרפואי המכובד American Journal Of Medicine.

מנהל המחלקה, ד"ר משה גלבר, מסר, כי "מדובר, מבחינתי, בתעודת הערכה והכרה של הקהילייה הרפואית בעולם לעבודה הרפואית והמחקרית שמבוצעת בבית החולים "לניאדו",

מנהל מחלקה פנימית א' בלניאדו
ד"ר משה גלבר, מנהל פנימית א' בבית חולים לניאדו. צילום באדיבות בית חולים לניאדו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן