נתניה: מאסר עולם לרוצח יצחק אלגבי ז"ל

0
112
אילוסטרציה. פוטוליה

בית המשפט המחוזי מרכז – לוד גזר, ביום שלישי השבוע, על עמאר אבו דקה, תושב טול כרם, מאסר עולם בגין עבירת הרצח. אבו דקה הורשע לפני כשבוע בעבירת רצח המנוח יצחק אלגבי ז"ל, ממושב אביחיל, וכן בעבירות של התפרצות למקום מגורים, קשירת קשר לביצוע פשע ושהיה בלתי חוקית בישראל.

בתאריך 22.10.12 קשרו הנאשמים אבו דקה והאדי מוסא עם אכרם פרגאללה קשר, לפרוץ לבתים ולגנוב כלי רכב באזור השרון. אכרם פנה למרואן עמר וסוכם, כי מרואן יסיע את השלושה למקום ההתפרצות, תמורת תשלום.

מרואן אסף את השלושה והסיע אותם לאביחיל, הסמוכה לנתניה. הם היו מצויידים בכלי פריצה. כשהגיעו לאחד הבתים במושב, ניסה אבו דקה באמצעות מברג לפרוץ את דלת הבית, אך האזעקה הופעלה. השלושה קפצו מעל הגדר והמשיכו לכיוון המשק של אלגבי, שנמצא בסמוך. הם פנו ליחידת הדיור בה התגוררה בתו של אלגבי. אבו דקה פרץ את החלון, נכנס פנימה ופתח את הדלת לשניים האחרים. באותה עת יצא אלגבי מביתו לכיוון יחידת הדיור. כשהתקרב הבחין שהדלת פתוחה. אלגבי נכנס פנימה והפתיע את השלושה. אבו דקה אחז בחולצתו ובצווארו של אלגבי. בין השניים התפתח מאבק שבמהלכו דקה אבו דקה את אלגבי באמצעות מברג והאדי חבט בראשו באמצעות מברג שהיה בידו.

כתוצאה מהדקירה העמוקה בבית החזה נגרם לאלגבי נזק חמור, זאת בנוסף לפציעות וחבלות בראשו ובזרועותיו. אלגבי נפל בפתח הבית ונפטר כעבור זמן קצר בשל איבוד דם.

אבו דקה, האדי ואכרם נמלטו מהמקום. אכרם יצר קשר עם מרואן, אשר אסף אותם. לבקשתם הסיע מרואן את השלושה למסעדה בבאקה אל גרביה.

אכרם הפך לעד מדינה והורשע בעבירות רכוש, קשירת קשר ושהיה בלתי חוקית. כתב האישום נגדו תוקן והוא נדון לארבע שנות מאסר בפועל. מרואן הורשע בסיוע להתפרצות וסיוע לאחר מעשה. עליו הוטלו שנתיים מאסר בפועל. האדי הורשע בעבירת הריגה ונדון ל-13.5 שנות מאסר בפועל.

אבו דקה הודה ברוב סעיפי האישום המיוחסים לו ואף הודה שברח מהמקום, אולם הכחיש שרצח את אלגבי וטען שלא פצע את אלגבי, לא ידע שאלגבי נפצע קשה ונפטר ולא ידוע לו כיצד הוא נדקר. עוד טען הנאשם, כי בכל שלבי המנוסה לא שוחחו השלושה בניהם על מה שהתרחש בבית.

התובעת, עו"ד יעל בן שמואל, ביקשה לחייב את אבו דקה בפיצויים לאלמנתו של אלגבי, לארבעת ילדיו וכן לשלושה מנכדיו, שהיו נוכחים בעת שאלגבי נרצח ביחידת הדיור הצמודה לבית. עוד ציינה התובעת, את הצורך של הקטינים לעבור טיפול נפשי. כמו כן ציינו, כי אשמתו של אבו דקה רב מאשמתם של יתר המעורבים וכי הוא זה שדקה את אלגבי והביא למותו.

פרקליטתו של אבו דקה, עו"ד לילך גולן דקל,  טענה, כי הנאשם הוא גנב בדרגה נמוכה ביותר בהיררכיית הפשיעה. לטענתה הוא לא הצטייד בנשק חם או קר, אלא בא עם כלי פריצה בלבד ולא רצה להיקלע למצב שאליו נקלע. עוד טענה, כי הוא סובל מחסרון כיס ואין בידיו לשלם פיצויים בסכומים משמעותיים.

שופטי בית המשפט המחוזי מרכז-לוד מנחם פינקלשטיין, ליאורה ברודי ורמי אמיר, גזרו על הנאשם מאסר עולם וחייבו את אבו דקה לשלם לאלמנתו של אלגבי 258 אלף שקלים, לארבעת ילדיו הבגירים 100 אלף שקלים לכל אחד ולשלושת נכדיו הקטינים, שנכחו במקום בעת הרצח 10 אלף שקלים לכל אחד. סך הכל ישלם אבו דקה 688 אלף שקלים פיצויים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן