נתניה: מבוי סתום בדיונים על עתיד הספורט הימי בנתניה

0
106
"שומרים על קונטיקי" מתוך דף הפייסבוק המחאתי

ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בין נציגי הגולשים והספורט הימי בנתניה לבין חבר מועצת העיר, יוסי דורון, ממונה על החופים ומנהלת החופים. הפגישה התקיימה בעקבות החלטה שהתקבלה במנהלת החופים להעתיק את סוכת המציל, הממוקמת בחוף הרצל-קונטיקי, מהצד הצפוני, לכיוון דרום, בטענה שהשמש מסנוורת את המצילים והם אינם רואים את המתרחצים בצד הדרומי. ההחלטה עוררה סערה ואלפים העוסקים בספורט הימי טענו שהמהלך יחסל את הספורט הימי בנתניה – ספורט שהביא ומביא כל כך הרבה כבוד לעיר.

בעקבות הסערה שקמה זימן חבר מוצעת העיר, יוסי דורון פגישה ביום חמישי האחרון עם כל הגורמים הקשורים לספורט הימים, למנהלת החופים וההצלה.

יוסי זמיר, יו"ר ארגון הגלישה הארצי, איש עסקים בן נתניה, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי הפגישה לא הביאה להתקדמות בבעיה שנוצרה. "יוסי דורון בדק את האפשרות לבטל את סוכת המציל במקום ולהפוך את החוף לחוף לספורט ימי, אולם המצילים עדיין בעמדתם. איש משרד הפנים שהיה בפגישה אמר שאין לו בעיה לבטל את החוף לרחצה, אבל יש בעייתיות. לטענתו היו שם טביעות וקשה מאד לבטל חוף מוכרז מבלי להמליץ על חוף מוכרז אחר. הצענו את חוף הבלו ביי, אולם לא התקדמנו. במשרד הפנים לא רוצים לקחת אחריות וגם המצילים לא רוצים לקחת אחריות. כרגע הסיסמא שלהם היא "חיי אדם קודמים לכל". גם בחוף ארבע עונות, בשעות אחר הצהריים, אם המצילים מסתכלים לכיוון דרום מערב השמש תסנוור אותם".

זמיר ביקש להדגיש, כי "כאחד שמייצג את ארגון הגלישה, גם כבעל מועדון וגם כגולש בן העיר, שמייצג את גולשי וצעירי העיר, תמיד עבדנו יד ביד עם מנהלת החופים, בשלום ובאהבה. אין פה משהו אישי. אלה חילוקי דעות מקצועיים לחלוטין".

לפני מספר ימים פתח חבר מועצת העיר, רפי ימין, עמוד פייסבוק מחאתי – "שומרים על קונטיקי" והועלו בו מספר פוסטים קשים נגד ההחלטה. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי התסיסה בקרב הגולשים, אנשי הספורט הימי ובעלי בתי המלון באזור מאד גדולה. עוד נודע, כי אם תבוצע ההחלטה וסוכת המציל תוזז ממקומה, כך שהספורט הימי לא יוכל להתקיים, תקום מחאה מאד עוצמתית וחלק מארגוני הספורט הימי אף איימו שיעזבו את נתניה.

ימין, גולש בעצמו, זועם ומתנגד למהלך העירוני. ימין לא מתכוון לוותר ועומד לצד הגולשים ואנשי הספורט הימי. למערכת נתניה און ליין מסר: "אעשה הכל שהמהלך לא יקרה. זה החוף הכי טוב בארץ ויש בו בכל רגע נתון כ-300 פעילי ספורט וגולשים. הגולשים מצילים חיי אדם יותר מכל מציל".

חבר המועצה, דורון, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "היו בפגישה כל הגורמים וגם נציג משרד הפנים, שהוא האישיות הבכירה ביותר בנושא זה. מדובר באזור המדובר יש זרימה של מים שחוזרים מהצד השני של השובר וזה יוצר מערבולות. רק בשנה האחרונה היו במקום שלושה מקרי טביעה. יש בעיה של השתקפות השמש על המים והמצילים לא רואים את המקום. המצילים התריעו וחוששים לקחת אחריות. גם ראש העירייה וגם אני רוצים שיהיה ספורט ימי. הסברתי לנציג משרד הפנים את העניין. הסברתי לו ששיעורי ימאות וגלישה הם חלק מתוכניות הלימודים שלנו. שאלתי אותו מה יקרה אם החוף יהפוך לחוף לספורט ימי בלבד ומנגד נוסיף חופים לרחצה בבלו ביי, באיילנד ועמדה נוספת כנראה בפולג. נציג משרד הפנים אמר שאין לו בעיה, אולם לדבריו אין משרד הפנים לוקח אחריות והאחריות תחול רק על הרשות. הוא טען שמדובר בחוף מוכרז שנים רבות ואי אפשר יהיה למנוע מאנשים להגיע לחוף".

לדברי דורון, גם הצעתו לתגבר מצילים ואנשים פיקוח בחוף כל ימות השנה, בהובלת קמפיין יקר, שיודיע לאנשים שהחוף לא לרחצה, נתקלה בהתנגדות נציג משרד הפנים. הישיבה הסתיימה בלא כלום ונקבע, כי פגישה נוספת תתקיים בחוף עצמו, בעת שהים יהיה גלי על מנת לבחון את הנושא בשטח.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן