נתניה: מטרד האוטובוסים והמשאיות

2
426
חניה מאולתרת - נתניה 2014

בכל רחבי העיר אלפי תושבים סובלים, מדי יום, בשעות הבוקר המוקדמות, מרעש התנעת משאיות ואוטובוסים; העירייה: פועלים לאיתור והקמת חניון מוסדר; התושבים: בעירייה מדברים על זה כבר 15 שנה, שקודם יאכפו את החוק האוסר על חניית אוטובוסים.

 

מזה שנים ארוכות סובלים אלפי תושבים המתגוררים בכל רחבי העיר מהרעש המטריד של משאיות ואוטובוסים המחנים ברחובות העיר עצמן ובשטחים פתוחים שהפכו למעין חניונים מאולתרים. מזה שנים ארוכות, שבעיריית נתניה שולפים פעם אחר פעם את אותה התשובה, שעיקרה חיפוש, איתור והקמת חניון למשאיות – אלא, שאת התושבים למודי הניסיון והסבל, התשובה העירונית לא מרגיעה. "יש חוק הקובע, במפורש, שאסור לאוטובוסים להחנות ברחובות העיר. שלפחות יאכפו את זה", הם אומרים.

 ממטרדי הרעש, כך למשל, סובלים רבים המתגוררים ברחוב סוקולוב ובהמשכו, רחוב הרצוג. החל משעות הערב הופכים מספר מוקדים ברחובות הללו לחניונים למשאיות ולאוטובוסים. אם לא די ברעש המנועים בשעות הערב, הרעש הנוראי ביותר מתחיל בשעות 04:00 לפנות בוקר, כאשר נהגי המשאיות והאוטובוסים מניעים את כלי הרכב הכבדים ועומדים בחניה עם מנועים מופעלים דקות ארוכות, עד שהם נוסעים מהמקום.

בדיקה פשוטה שביצע נתניה און ליין העלה, כי ביום ממוצע החנו באחד המגרשים הריקים כעשרה אוטובוסים ומשאיות. "כל ערב, משעות החשיכה ועד שעות הלילה, מגיעות משאיות וחונות במגרש. זה לא שכל המשאיות מגיעות באותו הזמן, כל אחד מגיע בזמן אחר וכך במשך שעות בערב אנחנו סובלים מרעש", סיפר אחד השכנים: "בבוקר זה סיפור אחר. לא זכור לי במשך שנים לילה שלא התעוררנו החל מ-04:00 לפנות בוקר, כי אז מתחיל הרעש הבלתי נסבל של המשאיות והאוטובוסים שנוסעים מהמקום. ההנעה בבוקר של המנועים מקפיצה אותנו בכל בוקר מהמיטות, זה נורא. פנינו עשרות פעמים לעירייה וכלום לא עוזר".

 למעלה מ-16 שנה מעסיק המטרד את הציבור בנתניה. בשנת 2008 אף אימצה העירייה חוק האוסר על חניית משאיות שמשקלן מעל 10 טון. ואולם, מהר מאוד התברר לעירייה כי חלופת החניון אותה היא מחויבת לספק, אינה ריאלית – לא רק בגלל המחסור בשטחים, אלא ובעיקר כיוון שמדובר בחניון המחייב שמירה ומערך אבטחה בשל עלות החלפים של משאיות – מה שיוביל לעלויות גבוהות מדי שיושתו על בעלי המשאיות.

 בשנת 2009, בעקבות כתבת תחקיר של נתניה און ליין, עלה הנושא שוב לסדר היום הציבורי ואף נדון במועצת העיר. מ"מ ראה"ע, אלי דלל, המשמש גם כיו"ר ועדת התחבורה העירונית, הוביל לפתרון חלקי.

באותה עת הסביר: "אומנם, אי-אפשר להכריז על כל רחובות העיר כאזור האסור לחניית משאיות, אולם ניתן במספר רחובות להגביל שעות חנייה משבע בערב עד שבע בבוקר". במהלך חמש השנים האחרונות הוכרזו עשרות רחובות כאסורים לחניית משאיות בלילות, ואולם, כמו בכל בעיה מתגלגלת: נהגי המשאיות שחנו עד לאותה עת ברחוב מסוים, עברו לרחוב המקביל.

 בדיקה שביצע נתניה און ליין במהלך השבוע האחרון העלה, כי אחת הבעיות המרכזיות הינה, דווקא, ברחובות עצמם: במהלך לילה אחד ספרו כתבי נתניה און ליין, גם ברחובות בהם נאסרה החנייה בשעות הערב וגם ברחובות בהן לא נאסרה החנייה, למעלה משישים משאיות ואוטובוסים שהחנו בצמידות למדרכה. בעיה זו חמורה, כיוון שכמעט בכל מרכז העיר וכן בחלק ניכר מהשכונות הוותיקות, קיימת מצוקת חנייה – בעיקר בלילות – כשהתושבים חוזרים לבתיהם.

גם הפעם נמסר מהעירייה, כי היא פועלת להסדרת הבעיה: "העירייה פועלת לאיתור והסדרת מקומות חניה למשאיות ונעשית פעילות להכשרת שטח להקמת חניות מוסדר. במסגרת זו פועלת העירייה גם להקמת חניון מוסדר למשאיות בשטח שבאזור כביש 57 (שטח שעומד לעבור לשטחה של העיר נתניה)".

 

 

 

2 תגובות

  1. אם כבר עשיתם כזו כתבה אז הייתי מציע וחושב שצריך לטפל בדחיפות בבעיית האוטובוסים והמכוניות הפרטיות ברחבת בית הספר "ישורון". הרעש בצהריים הוא בלתי נסבל! האוטובוסים חוסמים את כל הכביש וגורמים לפקק אדיר בכל האיזור. ומלבד זה יש את בעיית המכוניות הפרטיות – הורים שבאים לאסוף את ילדיהם מחנים בחניות שלא שלהם תופסים את כל החניות הפנויות וחוסמים את הכניסה לחניונים של בניינים ציבוריים! זו חוצפה שלא תתואר וזה עובר כל גבול!! בבקשה שמישה יעשה משהו עם זה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן