נתניה: עבודות יערנות להבראת חורשת הסרג'נטים

0
244
מבריאים את חורשת הסרג'נטים
שלולית החורף בחורשת הסרג'נטים. צילום באדיבות עיריית נתניה

בשבוע הבא תחל עיריית נתניה בביצוע עבודות יערנות בחורשת הסרג'נטים. העבודות נועדו לענות על כמה יעדים ובהם היעד הבטיחותי של הורדת עצים מסוכנים, חולים, מאולחים במזיקים, יבשים ומתים. במסגרת העבודות יושם דגש על בריאות העצים הגדלים בחורשה.

החורשה ניטעה על ידי הבריטים, כיער משקי לייצור סמוכות עץ דקות וארוכות לבנייה. בשל כך ניטעו העצים בצפיפות רבה. עקב כך ישנם סוגי עצים שאינם מפותחים וסובלים מצפיפות ויובש.

אביב אבישר, האקולוגית העירונית, מסרה, כי קוטר הגזע הממוצע של עץ אקליפטוס המקור בוגר נע סביב כמטר וחצי (לצורך השוואה – בשלולית החורף ישנם עצים שקוטרם מגיע לארבעה מטר) ואילו בחורשת הסרג'נטים, קוטר הגזע של העצים הרחבים ביותר מגיע לכדי 40 ס״מ בלבד. במטרה להקל על התפתחות העצים ולאחר התייעצות עם מהנדס היער של קק"ל הוחלט לבצע דילול בין העצים, על מנת לאפשר לעצים הנותרים להתפתח ולגדול ברווחה.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי מטרה נוספת של העבודות היא הגדלת המגוון הביולוגי בחורשה. מסקרים שביצעה עיריית נתניה, בשנה החולפת, הוברר שציפורים ופרפרים כמעט ואינם נכנסים לחורשה. "הדבר נובע מכך, שהחורשה חד גונית ואינה מציעה מספיק כתמים של פרחי בר ושיחים. דילול היער יאפשר פריחה מוגברת של צמחי בר והגדלת המורכבות המבנית של בית הגידול ועל כן יהפוך את החורשה מזמינה יותר למגוון ביולוגי. בנוסף, נרצה לאפשר התפתחות של עצי אלון שנבטו בתוך היער וכרגע לא מצליחים להתפתח בשל הצללה של האקליפטוסים" ציינה אבישר.

מעיריית נתניה נמסר, כי מתוך רגישות לרחשי ליבם של התושבים החליטה העירייה לבצע את הדילול באופן מדורג, כאשר ברצועה של 15 מטר החובקת את השבילים ומתקני המשחק יבוצעו עבודות בטיחות בלבד. סימון העצים ובניית תכנית העבודה נעשתה במשותף עם קרן קיימת לישראל שהיא הגוף היערני המרכזי בישראל המהווה מרכז ידע לנושאי יער.

עוד נמסר, כי בעת העבודות תהיה החורשה סגורה ולא תתאפשר כניסת מבקרים, גם מחוץ לשעות העבודה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן