נתניה: עונשי מאסר כבדים לקבלני עבודות עפר

0
136

בית משפט השלום בתל אביב-יפו גזר, ביום רביעי השבוע, על ג'קי שבירו (מור), תושב אבן יהודה, תשע שנות מאסר בפועל, קנס של 4 מיליון שקלים ו- 28 חודשי מאסר על תנאי. על אחיו, אבנר שפיר מנתניה, גזר בית המשפט, 6.5 שנות מאסר בפועל, קנס כספי של 800,000 שקלים ו- 15 חודשי מאסר על תנאי.

האחים, קבלני עבודות עפר ותשתיות, הורשעו בחודש מאי 2015 בביצוע שורה ארוכה של עבירות מס בהיקף של כ- 120 מיליון שקלים ובעבירות של סחיטה באיומים נגד ראש מועצה אזורית עמק חפר ומפקח בנייה במועצה וכנגד חייב של אחד המורשעים.

הנאשמים הורשעו, כאמור, כי הוציאו חשבוניות פיקטיביות, בסכום כולל של לפחות כ- 85 מיליון שקלים, במטרה לסייע לאחרים להתחמק ממס מבלי שבוצעו העסקאות המפורטות בהן. סכומי המע"מ, שגבו הנאשמים מלקוחותיהם בגין החשבוניות הפיקטיביות, בסך של כ- 14 מיליון שקלים ועמלות נוספות, שולשלו לכיסיהם. הנאשמים ניכו תשומות שלא כדין ודרשו הוצאות כוזבות בדוחות למס הכנסה, בסכום כולל של למעלה מ- 20 מיליון שקלים, מעשיהם אלו נועדו לאפשר להם להתחמק ממס.

בנוסף לעבירות המס, הרשיעה השופטת בית משפט השלום בתל אביב, דניאלה שריזלי, את הנאשמים בעבירות של סחיטה באיומים. השניים איימו לפגוע ברני אידן, ראש המועצה האזורית עמק חפר ובדניאל אלעל, מפקח בנייה במועצה, שפעלו לאכיפת צו הריסה מינהלי, שהוצא למבנה במושב בורגתא, ששבירו (מור) ביצע בו עבודות בנייה ללא היתר כדין.

מהאישומים עולה, כי שבירו (מור) איים על דניאל אלעל ואמר לו: "הפעם ויתרנו לך, פעם הבאה תקבל ישר כדור בראש". האחים, כאמור, אף איימו על ראש המועצה, התפרצו לישיבת המועצה, כשאקדחו של שבירו (מור) גלוי על מותנו והוא צועק ומקלל את ראש המועצה וכשהתבקש לצאת מהאולם הוא איים על ראש המועצה ואמר לו כי אם ייהרס הנכס – "יישפך פה דם".

כמו-כן, שבירו (מור) הורשע בסחיטה באיומים של אדם שהיה חייב לו כספים ופשט רגל. בית המשפט קיבל את עמדת המדינה והרשיע את שבירו (מור) בעבירות של שיבוש מהלכי משפט, הואיל ויצר קשר טלפוני מבית המעצר עם שניים מעדי התביעה, שעה שהיה עצור עד תום ההליכים.

האחים אף הסתירו במחסן הצמוד לדירת מגוריה של אימם המנוחה ברמת אביב, מסמכים של החברות שפעלו באמצעותן, שמבדיקתם התברר כי הנפיקו חשבוניות בסכומים של כ- 350 מיליון שקלים, בעוד שבפועל דיווחו לרשות המסים על עסקאות בסך של כ- 50 מיליון שקלים בלבד. ג'קי שבירו (מור) הורשע גם בהעלמת הכנסות בסכום של כמיליון שקלים, בגין השכרת נכסים שונים.

השופטת שריזלי קבעה, כי "החומרה היתרה שאני רואה במעשי הנאשמים היא לאו דווקא במספרן הגדול של העבירות, היא מתבטאת בהתנערות הנאשמים מהוראות דיני המס, התנערות שורשית וחצופה, היא מתבטאת ביחסם הבוטה והמזלזל כלפי רשויות המס. הנאשמים פעלו במסגרת ארגון עסקי יזום, קבוע ושיטתי שתכליתו היתה לכאורה עסקית, אולם, התגלה כבעל תכלית מרמתית. בהתאם למדיניות הענישה הנוהגת בעבירות מס בתחום העבירות שבהן הורשעו הנאשמים…אני סבורה כי העונש ההולם את המעשים הוא עונש מאסר ממושך לריצוי בפועל, ורכיבים עונשיים בצדו, ביניהם, קנס כספי משמעותי".

ג'קי מור הביע צער על מעשיו והדגיש, כי חווה בשנתיים האחרונות סבל קשה. אבנר שפיר טען לחפותו, סיפר על סבלו הקשה והדגיש, כי לא עבר כל עבירה ומעצרו היה לשווא.

עורכות הדין רבקה פיינר ועילית פאלוך מהמחלקה המשפטית ברשות המסים, ייצגו את המדינה בתיק בנוגע לעבירות המס ועו"ד כנרת מור מפרקליטות מחוז תל-אביב (פלילי) ייצגה את המדינה בעבירות על חוק העונשין. החקירה המורכבת בפרשת 'קוד שביר' נוהלה על ידי צח"מ משותף ליחידת יהלום, חקירות מע"מ חיפה, יחידת יעדים מרשות המסים ולהב 433 – יאל"כ במשטרה. לצד הטיפול הפלילי בפרשה, ענייניהם של האחים טופלו במישור האזרחי ביחידה הארצית לשומה וביחידה לפשיעה חמורה ברשות המסים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן