נתניה: צלבי קרס בחורשת הסרג'נטים

לפחות שלושה צלבי קרב רוססו, ככל הנראה במהלך היומיים האחרונים, על גבי מתקני שעשועים לילדים בחורשת הסרג'נטים שבשכונת קריית השרון.

0
178

לפחות שלושה צלבי קרס רוססו, ככל הנראה במהלך היומיים האחרונים, על גבי מתקני שעשועים לילדים בחורשת הסרג'נטים בשכונת קריית השרון – נתניה.

ביום שבת ביקש תושב השכונה, ליאור שיביאק, לבלות בחורשה יחד עם ילדיו. כשהגיע למתחם גן השעשועים הוא נחרד לגלות צלבי קרס אשר רוססו מעל גבי המתקנים. כתושב אכפתי וכמתנדב משא"ז הגיש, מיידית, תלונה במשטרה. במקביל, הפעיל את מוקד 106 של עיריית נתניה.

ממשטרת נתניה אישרו לנתניה און ליין – ksn, כי הוגשה תלונה והנושא הועבר לחקירה. עוד ציינו במשטרה, כי שוטרים ממשטרת נתניה הגיעו למקום המדובר. מעיריית נתניה מסרו בתגובה, כי מיד במוצאי שבת "נמחק את התועבה הזו".

צלבי קרס בנתניה – הפרשות שזעזעו את הציבור

אין זו הפעם הראשונה בה נחשפים בנתניה כתובות נאצה בעלי אופי ניאו-נאצי וכן סמלים. בתחילת שנות התשעים, עם גל העלייה הגדול של יוצאי חבר העמים, ארע השימוש הראשון בעיר בסמלים ניאו נאצים.

תושב העיר, רופא שעלה לישראל מברה"מ, גילה כי דלת ביתו וכן שלטי הכוונה לקליניקה שלו רוססו בצלבי קרס. חקירת המשטרה העלתה באותה עת, כי המרססים, אף הם עולים חדשים, ביקשו להתנקם ברופא "היהודי". כאשר הם, כך התברר באותה עת, עלו לישראל מכוח חוק השבות.

בשנת 2001, ערב האינתיפאדה השנייה, ריססו תושבי שטחים צלבי קרס. תושבי השטחים, שעבדו באותה עת בנתניה, פוטרו מעבודתם. הם ריססו כתובות נאצה לאומניות בשפה הערבית והעברית. לצידן, ציירו צלבי קרס. בשנת 2010 ארע גל נוסף, כאשר מאחוריו עמדה קבוצת נערים צעירה שהתמחתה בציורי קיר. הנערים ביקשו להביע מחאתם נגד ניסיונות המשטרה ועיריית נתניה למנוע מהם לצייר על קירות. המחאה כאמור הייתה באמצעות ציורים של צלב קרס.

הפעם, במקרה הזה, כך על-פי הערכות, גם-כן מדובר בבני נוער. בניגוד להערכות ראשוניות, לא בפעולה בעלת אופי לאומני או גזעני. זאת מאחר והם רוססו ללא כתובות נאצה. כמו כן המרססים – כך מסתבר – ריססו חלק מצלבי הקרס הפוך. דהיינו, מימין לשמאל ולא משמאל לימין ובזווית הנדרשת. מה שמצביע על אי הכרת הנושא.

בעוד, שבגרמניה אסרו באופן גורף השימוש בצלב קרס (סווסטיקה) מאז מלחמת העולם השנייה. במדינת ישראל מעולם לא הצליחו להעביר חוק האוסר שימוש בצלב קרס. הניסיון האחרון היה ביולי השנה. ועדת השרים לחקיקה אישרה חוק האוסר שימוש בצלב קרס, למעט למטרות לימודיות. הצעת החוק צפויה לעבור בחודשים הקרובים לאישור מליאת הכנסת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן