נתניה: שבוע הסובלנות נפתח רשמית

0
126

מאות עובדי משרד המשפטים ואנשי חינוך יעבירו סדנאות בנושא מניעת גזענות ואלימות בחברה

מערכת החינוך תציין השבוע את שבוע הסובלנות במטרה לקדם שיח ערכי, המכבד את האחר ודואג לחלשים בחברה. מאות עובדי משרד המשפטים, יחד עם הצוותים החינוכיים של בתי הספר, יעבירו סדנאות לתלמידים בנושא מניעת גזענות והסתה. בין המרצים: שרי המשפטים והחינוך, מנכ"ליות המשרדים, אנשי פרקליטות המדינה, משפטנים ועובדים מכל יחידות משרד המשפטים.

עוד במסגרת שבוע הסובלנות ידונו בתי הספר בתופעות של גזענות, הסתה ובאלימות הגואה בספורט.
כמו כן יקיימו מוסדות החינוך ימגוון פעילויות עם ארגוני קשישים, מיעוטים, עולים חדשים, אנשים בעלי מוגבלויות.

במסגרת יישום התכנית הרב שנתית "האחר הוא אני", הושם דגש רב על בתי הספר היסודיים – זאת מטרה לקדם חברת מופת ולהטמיע שיח המבוסס על ערכים של אהבת האדם, קבלת האחר, סובלנות וערבות הדדית. הפעילות החינוכית תתפרס על פני כל השבוע ותכלול את גני הילדים ובתי הספר בכל המחוזות.

במסגרת התכנית הארצית גיבשו משרדי המשפטים והחינוך מערך שיעור משותף בנושא "מניעת גזענות, אלימות והסתה". מדובר בשיתוף פעולה של אנשי המקצוע משני המשרדים שמטרתו להוקיע את הגזענות והאפליה בחברה. מערך השיעור מיועד לתלמידי חטיבות הביניים והחטיבה העליונה בכל רחבי הארץ. ההחלטה על שיתוף הפעולה התקבלה בין היתר על רקע ההקצנה של השיח החברתי באירועי "צוק איתן" ובאלימות הגואה בספורט.

אמי פלמור, מנכ"לית משרד המשפטים מסרה, כי "משרד המשפטים נמצא בחזית המאבק נגד גזענות, אפליה וקיפוח של האחר ושל השונה ונגד הסתה לגזענות. תופעת הגזענות – מכל סוג וכלפי כל ציבור או יחיד – היא תופעה מכוערת שיש לגנות ולהוקיע, והמלחמה בתופעה זו נמצאת כיום בליבת העשייה של המשרד. ישנן דרכים משפטיות שונות להילחם נגד גזענות – בחקיקה, באכיפה ובהטלת עונשים. יחד עם זאת, התפיסה של משרד המשפטים היא שבמאבק בגזענות לא צריך לעסוק רק בפעילות משפטית של אכיפה וענישה, אלא דווקא בפעילות של מניעה וחינוך. לכן יזמה הנהלת משרד המשפטים, בשיתוף משרד החינוך, פרויקט של שיעור הסברה בבתי הספר בנושא שוויון ומניעת גזענות. החלטה זו של הנהלת המשרד , משתלבת ביוזמת שרת המשפטים מלפני חודשים אחדים להקים נוכח ההחמרה בגילויי הסתה וגזענות, את ה"קו חם" לתלונות מן הציבור למשרד המשפטים, שנועד לייצר אפיק נוסף להצפת אירועי הסתה לידיעת גורמי אכיפת החוק ומקבלי ההחלטות במשרד".

מיכל כהן, מנכ"לית משרד החינוך ציינה לנתניה און ליין-ksn, כי : "מדינת ישראל מושתת על ערכים של שמירה על כבוד האדם וחירותו, שוויון וסובלנות כלפי האחר. למרבה הצער, לא פעם אנו עדים לאירועים של גילויי גזענות, הסתה וחוסר רצון להכיר בשונה. אלו הן תופעות פסולות ומסוכנות שאסור לנו להשלים עם קיומן. מערכת החינוך מהווה גורם מכריע בשימורם של ערכי החברה, השונות הבין אישית בין התלמידים מזמנת אתגר תרבותי וחברתי והזדמנות ללמוד להכיל את השונה ואת האחר".

ואילו מ"מ ראש העיר נתניה ומחזיקת תיק החינוך, ד"ר אביטל לאופר, אמרה כי: "תופעות של גזענות ואלימות, בין אם פיזית, מילולית או על בסיס סטריאוטיפי, מהווים שורש הרע. אנו, בעיריית נתניה, רואים בחינוך לערכים ובמתן הזדמנות שווה לכולם, ערך עליון – אותו יש להתחיל עוד בשלב גני הילדים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן