נתניה: תלונות אודות ריחות חריפים וזיהום אוויר ממפעלים

0
260
צילום אילוסטרציה fotolia

בשבועות האחרונים חלה עליה במספר תלונות תושבי נתניה אודות ריחות חריפים המגיעים, ככל הנראה, ממפעלים באזורי התעשיה. בין השאר התקבלו דיווחים מתושבים בשכונות קריית השרון, רמת פולג – עיר ימים, קריית נורדאו, גלי ים, אגמים ובמרכז העיר. התלונות עסקו בעיקר במטרדי ריח המגיעים ככל הנראה ממפעלים באזורי התעשיה.

רק בחודש האחרון – אוקטובר, נרשמו במוקד העירוני למעלה מעשר תלונות אודות ריחות חריפים וריחות של חומרים כימיים. בעקבות ריבוי התלונות הוקמה בפייסבוק קבוצה שמנהליה פעילים חברתיים, תושבי העיר, אשר שמה לה למטרה לטפל במפגעים, להביא להגברת הבדיקות ולצמצום המפגעים. כמו כן דורשים הפעילים מעיריית נתניה ומאגף איכות הסביבה להביא לעצירת הזיהום הסביבתי ולהעתיק את המפעלים המזהמים לאזורים רחוקים מאזורי ישוב. בנוסף דורשים הפעילים להציב תחנות ניטור, אשר ימדדו את מזהמי האוויר באופן רציף.

חזי וויסוקי, אחד מיוזמי הקבוצה, פנה לאגף איכות הסביבה על מנת שיבדקו את הפליטה ממספר מפעלים הפועלים באזורי התעשיה בנתניה. בתגובה נמסר לו מאגף איכות הסביבה, כי מדובר בפליטת אדי מים נקיים החייבים להיפלט משסתום ביטחון של דוד קיטור.

וויסוקי לא שוכנע מתשובת אגף איכות הסביבה בעירייה וטען, כי אדי מים לא גורמים לקיר להפוך לשחור. לטענתו בעיריית נתניה לא עושים על מנת למנוע את הזיהום ואף מנסים לדחות את פרסום ממצאי הבדיקות.

ד"ר ניסן שריפי, אשר קרא לפני זמן מה להעביר מפעלים מסוכנים לאזורים שאינם סמוכים ליישובים, מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "בעיריית נתניה חייבים עם קבלת תלונות התושבים לצאת, לאתר את מוקד הריח ולטפל בו מיידית. לחלופין במידה וזה לא קורה התושבים יכולים לצאת, לאתר את מוקד הריח ולדווח עליו מיד למוקד העירוני. במידה ולא יטופל ניתן להגיש תביעה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "ראשית נציין כי ע"פ צו רישוי עסקים, במסגרת קבלת רישיון עסק, נדרש כל מפעל לאישור איכות הסביבה לצורך קבלת הרישיון, כאשר הפיקוח והבקרה אחר המפעלים נעשה ע"י המשרד להגנת הסביבה בשיתוף אגף איכות הסביבה בעירייה. אגף איכות הסביבה מבצע ניטור ופיקוח באופן שוטף ובהתאם לפניות ומעדכן את המשרד להגנת הסביבה. מפעלים שבמסגרת פעילותם גורמים לפליטת חומרים לסביבה נדרשים לעמוד בחוק אוויר נקי הכולל, בין היתר, התקנת ארובה, הנדרשת בבדיקות סביבתיות מספר פעמים בשנה בהתאם לתנאי הרישיון. בהתאם לתוצאות המדידות והסיורים בשטח, נדרשים המפעלים בהתקנת אמצעים למניעת ריח או פליטות לאוויר. כל המפעלים בנתניה מפוקחים באופן רציף והותקנו בהם האמצעים הנדרשים או שנמצאים בהליך לשדרוג המתקנים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן