נתניה: 172 דוחות נרשמו נגד נהגים במרכז העיר

0
72
ניידת משטרה נתניה השיטור העירוני
ניידת משטרה. צילום: ארכיון נתניה און ליין

172 דוחות נרשמו, בשבוע שעבר, נגד נהגים במרכז העיר נתניה, 107 מתוכם נרשמו בגין אי מתן זכות קדימה להולכי רגל. הדוחות נרשמו במסגרת פעילות אכיפה מוגברת של המשטרה נגד נהגים במרכז העיר נתניה.

מבצע האכיפה התקיים בשבוע שעבר על פני מספר ימים בשעות היום והערב. במהלך הפעילות הופעלו שוטרים גלויים וסמויים במוקדי אכיפה במרכז העיר.

בתוך כך, ביום שני השבוע, אישרה ועדת הכלכלה של הכנסת את תקנות שר התחבורה, ישראל כץ, המסמיכות לראשונה פקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה בנתיבי התחבורה הציבורית, במקום שוטרי התנועה.

ממשרד התחבורה נמסר, כי התקנות החדשות יסמיכו את הרשויות המקומיות להציב, לתפעל ולתחזק מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיבי תחבורה ציבורית שיתעדו כלי רכב פרטי או כלי רכב אחרים בלתי מורשים הנוסעים בניגוד לחוק (המצלמות ישמשו לאכיפת כלי רכב הנוסעים בניגוד לחוק בנתיבי תנועה ציבוריים בלבד ולא למהירות).

בצילום יופיע מספר הרישוי של הרכב, תאריך ושעת הצילום, המקום שבו נסע הרכב המצולם. הצילום על פי התקנות אף יוכל לשמש ראייה קבילה בכל הליך משפטי.

בנוסף אישרה ועדת הכלכלה של הכנסה העלאת הקנס על נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית, ל-500 שקלים, במקום 250 שקלים כיום, שיוטל על ידי הרשות המקומית, בגין שימוש שלא כדין בנת"צים. בצעד תקדימי, הקנס ישולם לקופת הרשות המקומית שבתחומיה התבצעה העבירה ולא לקופת המדינה כפי שקיים היום.

שר התחבורה ציין, כי מתן אפשרות לפקחים עירוניים לאכוף עבירות תנועה שתועדו במצלמות האכיפה, יחזיר את היתרון של התחבורה הציבורית וישפר את השרות לציבור. "חוסר האכיפה והשימוש של נהגי רכב פרטי בנת"צים, פגעו ביתרון וביעילות של התחבורה הציבורית", הוסיף כץ.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן