נתניה: 8.9 שנות מאסר בגין ניסיון אינוס

0
103
אילוסטרציה. פוטוליה

לפני כשנה, בשעת לילה מאוחרת, הגיע גבריאל גדמו, תושב נתניה, (31) למסעדה בנתניה. בעלת המקום שהכירה אותו כסועד במסעדה הכניסה אותו, לאחר שביקש להטיל את מימיו. במקום שהו אחרוני הסועדים. הנאשם ביקש בירה ומזון, שהוגש לו. בשעה 04:15 לערך עזבו את המקום הסועדים ונאשם נשאר עם בעלת המסעדה לבד.

כשסיים לאכול ולשתות, נעל הנאשם את דלת המסעדה, ניגש לבעלת המקום אליה ותקף אותה, תוך שהוא מכה אותה באמצעות ידיו, חונק אותה, מאיים על חייה, גורם לה לחבלות ולא נשמע לתחנוניה. הנאשם השכיב בכוח את בעלת המסעדה על הריצפה, נשכב מעליה וניסה להוריד את מכנסיה. כשלא הצליח הורה לה לפתוח את חגורת המכנסיים. לאחר מכן הוריד בכוח את נעליה, הפשיל את מכנסיה ותחתוניה, הוציא את איבר מינו וניסה לאנוס אותו, אולם ללא הצלחה.

בכל אותה עת התחננה בעלת המסעדה שיניח לה ושיחוס עליה, אולם הנאשם המשיך ושדד אותה תוך איומים על חייה ועל חיי בנה, וברח מהמקום. לפני שברח איים עליה, כי אם תפנה למשטרה הוא יהרוג אותה ואת בנה.

מהאישום השני עולה, כי הנאשם התקשר פעמיים לבן זוגה של בעלת המסעדה וניסה למנוע ממנו למסור מידע למשטרה באשר למקום המצאו, תוך שהוא מאיים על חייו.

באישום נוסף מיוחסת לנאשם התחזות, זאת לאחר שהתחזה בפני שוטרים כאדם אחר, אף שידע שהוא דרוש לחקירה ולא התייצב. לאחר שנלקח לתחנת המשטרה, ניסה להעלים סמים שהחביא בגרבו, וכן תקף את השוטרים במקום.

לבית המשפט הוגש תסקיר של נפגעת עבירת מין. התסקיר הצביע על נזקים קשים שנגמרו לצעירה שהותקפה על ידי הנאשם: "מדובר במתלוננת שהיא היום כבת 26 שנים אשר עד לאירוע הקשה של התקיפה המינית האלימה ניהלה חיים טובים מבחינתה שבמסגרתם חוותה את עצמה כבעלת יכולות ומסוגלות להתמודד עם אירועים משמעותיים בחייה. ואולם, הפגיעה המינית שנפגעה במסעדה שאותה הקימה, ואשר נחוותה עד אז כמקום בטוח עבורה, זעזעה את עולמה כך שאושיות הביטחון והערך העצמי שלה נסדקו באופן קשה והיא חווה חרדה ומתמודדת עם תופעות פוסט טראומתיות ונזקים בכל מישורי חייה" נמסר בגזר הדין. בעדותה סיפרה הצעירה, כי בעקבות מעשי הנאשם קרסה כלכלית ונפשית.

בעקבות הסדר טיעון בין הצדדים, הודה הנאשם בעבירות המיוחסות לו. לעניין העונש הגיעו הצדדים לאחר הליך גישור ארוך להסכמה אודות העונש – 7.5 שנות מאסר שבהם יופעלו גם מאסרים על תנאי שהיו לחובתו של הנאשם. התביעה ביקשה להפעיל את המאסרים על תנאי במצטבר, אולם פרקליטו של הנאשם ביקש להפעילם בחופף לעונש שיגזר על הנאשם.

שופטי בית המשפט המחוזי – מרכז, אב בית הדין, מנחם פינקלשטיין, השופטת ליאורה ברודי והשופט רמי אמיר, קיבלו את הסדר הטיעון בין הצדדים וקבעו, כי "שקלנו את הדברים. הגענו פה אחד למסקנה, כי מן הראוי לכבד את הסדר הטיעון שהוצע לאחר הליך גישור ארוך. מדובר אומנם במעשים חמורים ביותר, בעיקר לגבי האישום הראשון, ואין בעונש המוטל משום מיצוי הדין עם הנאשם. ואולם, נוכח הודייתו, ייתור העדתה של המתלוננת ונסיבותיו האישיות של הנאשם, סבורים אנו כאמור כי הסדר הטיעון הוא במתחם הסבירות, ובוודאי שאין זה מקרה שבו היה ראוי לחרוג מהמוסכם בין הצדדים".

לאחר התלבטות הפעילו השופטים את שני עונשי המאסר על תנאי שהיו לחובת הנאשם בחופף האחד לשני, אולם במצטבר ל-7.5 שנות מאסר שנקבעו בהסדר הטיעון וקבעו שבסך הכל ירצה הנאשם שמונה שנים ותשעה חודשי מאסר, החל מיום מעצרו. בנוסף קבעו השופטים, כי הנאשם ישלם פיצויים לצעירה בסך 140 אלף שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן