נת 542 א': הושג קדם מימון לפרויקט הנדל"ן הגדול בעיר

6
1116

משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל אישרו העברת 50 מיליון שקלים לעיריית נתניה, למימון עבודות פיתוח ברובע עירוני חדש שיוקם על שטח נת 542 א'. פרויקט הענק יעיר, מחדש, את מרכז העיר.

עשרות שנים של עיכובים ומאבקים משפטיים ומעל 11 שנה אחרי שאושרה בנתניה תב"ע להקמת רובע עירוני על שטחי אזור נת 542 א', הודיע משרד האוצר, כי בהחלטה משותפת לאוצר ורשות מקרקעי ישראל, יועברו לעיריית נתניה 50 מיליון שקלים לטובת קדם מימון שיאפשרו את עבודות הפיתוח והכנת התשתיות לקראת הקמתן של כ-3,000 יחידות דיור לצד כ-200 אלף מ"ר של מסחר ומשרדים.

 אזור נת 542 נחשב לאחד מאזורי הפיתוח הנחשקים באזור השרון. המיקום במרכזה של עיר מתפתחת, מאות מטרים בודדים מחוף הים, היו אמורים להפוך את המתחם לפנינה נדל"נית מהמדרגה הראשונה. אלא, שסדרת תקלות, מזל רע והתנהלות ביורוקרטית הובילו לכך שרק כיום, אחרי עשרות שנים של דיבורים, יוכלו אלפי בעלי הקרקעות לפעול למימוש זכותם לבנות, אחרי שיבוצעו עבודות התשתית.

 את הקרקעות המיועדות לבנייה רכשו תושבים מנתניה בסוף שנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, אלא שבמשך שנים ארוכות לא התאפשרה במקום בנייה בשל קשיים שונים ומשונים. במהלך שנות השמונים הוחלט לקדם את הבנייה בשטח, ובמשך כעשר שנים הוכנה תוכנית חדשה לחלוקת השטח והתאמתו לעידן הבנייה המודרני. בשנות התשעים, לאחר שכל ועדות התכנון הארציות אישרו את התוכנית, הוגש בג"צ שעיכב את האפשרות לבנות בשטח עד שנת 2003. כיום, על שטח של 870 דונמים, למעלה מ- 3500 בעלי קרקעות – מרביתם יורשיהם של הרוכשים המקוריים שהלכו לעולמם.

 בשל חסמים הקשורים לעבודות הפיתוח באזור, וטענת העירייה כי עלויות הפיתוח הנדרשות יקרות מדי ואין היא יכולה לעמוד בהם, בוצעו בפועל, במהלך השנים האחרונות, מספר פעולות – ביניהן – כיסוי בור ענק מעשה ידי קבלן, בקוטר של 150 מ"ר ובעומק של 30 מ"ר, שבמשך שנים כרה במקום חול באופן לא חוקי.

בשל המצב הבעייתי, בו עירייה אינה יכולה לגבות מלכתחילה תשלום עבור עבודות פיתוח עד שלא תבצע זאת, ומנגד בעלי שטחים פרטיים אינם יכולים בחוק לבצע בעצמם עבודות פיתוח על הקרקע, שוב נתקעו, העירייה ובעלי הנכסים, במצב בו לא ניתן לעשות דבר עם היתרי הבנייה. את הפלונטר, כאמור, התירו משרד האוצר ומינהל מקרקעי ישראל, שהסכימו על העברת 50 מיליון שקלים כקדם מימון, על חשבון עבודות פיתוח ותשתית ל-500 יחידות דיור מיועדות היושבות על קרקע מדינה. סכום התחלתי זה יאפשר, כאמור, להניע את המהלך להכנת התשתית המרכזית ולסלילת הדרך לבניית כל 3,000 יחידות הדיור.

6 תגובות

  1. מעניין כמה זמן זה ניקרא בנתניה לכסות על בור שקבלן עשה וכמה זמן יעשה עוד על מנת שנוכל בכלל לשבת בשיטחנו הבנוי שהובטח ליבככל אופן מסבי זל בגיל 4 אהשכחתי לציין שאני חוגגת בימים אלו 42 שנה מעניין מעניין כמה זמן..

  2. ודרך אגב אני מיתגוררת על הכרמל בצפון כאן הבנייה מהירה עצבנית מסוכנת ורבת רעש אך היא ממש מהירה בהרים בנתניה לדעתי הכל צריך להיות הרבה יותר מהיר באזור מישורי שכזה הכל יותר קל ותאמינו לי שאני יודעת על מה אני מדברת

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן