הישג לסוחרים: המדיניות שונתה – לפני דוחות יחולקו התראות

1
105
פקח עיריית נתניה. צילום ארכיון נתניה און ליין - ksn

בתום משא ומתן שנמשך למעלה משנה ואשר הגיע לשיאו לפני כחודש בעקבות מחאתם של עשרות סוחרים ובעלי מסעדות ברחבי העיר והתערבות ארגון הסוחרים בנתניה, הוחלט בעיריית נתניה להורות לפקחי העירייה להפסקת נוהל מתן דו"חות ללא התראה.

בשנים האחרונות קמה צעקה בקרב הסוחרים ובעלי בתי העסק העיר, אשר טענו, כי פקחי העירייה רושמים דוחות באופן שרירותי – מבלי לבדוק את הדברים, לפני רישום הדו"ח וללא כל התראה. כך, למשל, נרשמו דו"חות נגד בעלי בתי קפה על רצפה ציבורית מלוכלכת בשעות העומס. בעלי בתי הקפה טענו, כי מדובר בהתעללות, שכן את שטח המדרכה עליה מוצב השולחן מנקים המלצרים מיד כשהסועדים והיושבים קמים, ואין זה הגיוני לארוב ולהמתין לסועדים שיקומו ומיד לרשום דו"ח – בטרם הספיקו המלצרים או עובדי הניקיון לפנות – אפילו לא את הצלחות מהשולחן.

הרצל קרן - נתניה
הרצל קרן. צילום קובי לחמיש

תלונות רבות התקבלו גם בנושא פינוי אשפה. לטענת עשרות בעלי בתי קפה ומסעדות בכיכר, מתקני האשפה מתמלאים במהירות רבה יחסית וקצב הפינוי אינו מספיק. בשל כך נוצר מצב, לעתים קרובות, בו נאלצים בעלי בתי קפה להניח שקיות אשפה לצד פחי האשפה – מה שמוביל לקבלת דו"ח בסך 730 שקלים.

במהלך ישיבה שהתקיימה בהשתתפות יו”ר איגוד הסוחרים בנתניה, מנחם אילוז, ראש מינהל האכיפה העירוני אלון אהרון והמשנה לראש העירייה, הרצל קרן, טען אילוז כי "המצב בין בעלי העסקים לפקחים הוא מתוח מאד. בעלי העסקים מרגישים שהפקחים 'מחפשים' אותם, ולכן הסוחרים מתפרצים על הפקחים ומגיעים גם לרמה של קללות וצעקות”.

מנהל הפיקוח העירוני, אלון אהרון, מסר באותה ישיבה, כי הנחה את הפקחים לתת התראה ממוחשבת טרם רישום הדו"ח. בנוסף מסר אהרון, כי יש עבירות שלא יתקבלו התראות לפני. בין העבירות: עבירות תנועה, פריקת סחורה בצירים ראשיים ועבירות הוצאת גזם.

אהרון הוסיף, כי "לגבי הטרסות המלוכלכות, בעלי העסקים צריכים לדאוג ליותר פחי אשפה. ברגע שיהיו יותר פחי אשפה, המבקרים בעסק לא ישליכו את הפסולת שלהם על הרצפה”.

מנחם מני אילוז - נתניה
מנחם אילוז, יו"ר התאחדות הסוחרים – נתניה. צילום יח"צ

המשנה לראש העירייה והממונה על הפיקוח והשיטור בנתניה, הרצל קרן, מסר בתגובה לנתניה און ליין, כי "לאחר שהתגברנו על הבעיות הטכניות, נעתרנו לבקשות של התאחדות הסוחרים בנתניה בנושא. בשלב זה, מדובר בפיילוט שאנו עורכים, אשר ייבחן לאורך זמן. במידה ויזכה להצלחה, נשקול בעתיד אף להרחיבו לתחומי עבירות נוספים, בהתאם לעניין. אין ספק שמדובר בתקדים ובמהפכה מבורכת מאד בתחום".

יו"ר התאחדות הסוחרים מנחם (מני) אילוז מסר בתגובה, כי "מאז הקמתה המחודשת של התאחדות הסוחרים, הצטברו במשרדנו עשרות תלונות ומאות תצלומים של דו"חות, לטעמנו לא מוצדקים, שיכלו לחסוך ממון רב לעסקים וזמן רב למערכת המשפטית בעקבות ערעורים שהוגשו. אנו שמחים, שבתום מו"מ שהתקיים בהשתתפות המשנה לראשת העירייה הרצל קרן וראש מינהל האכיפה אלון אהרון, לובן הנושא, נמצאו פתרונות והוחל בפיילוט".

תגובה 1

  1. הגיע הזמן שבעיריית נתניה יפעילו גם קצת את ההיגיון.טוב עשו כל הגורמים המעורבים שישבו וליבנו את העניינים עד שהתקבלו מסקנות והחלטות. עכשיו אני מקווה שאנשי הפיקוח העירוני בעיר נתניה יידעו ליישם זאת

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן