סוף לעקיצות? – דשא סינטטי יונח בכל גני הילדים

0
196
חצר חולית וילד עקוץ באחד מגני הילדים בנתניה. ארכיון נתניה און ליין

בשורה לגני הילדים בנתניה – עיריית נתניה הודיעה ביום ראשון בשעות הערב, כי פרויקט התקנת דשא סינטטי בגני הילדים יושלם כבר בשנה הקרובה. ההודעה יצאה לאחר, שפרויקט הנחת הדשא הסינטטי, בכל גני הילדים בנתניה, יתבצע כבר בשנה הקרובה, אושר בישיבת הקואליציה.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נודע, כי לפני כשבועיים נפגש חבר המועצה, עופר אורנשטיין מסיעת "למען נתניה" עם חבר המועצה, שלמה ישי, מסיעתה של ראש העירייה, מרים פיירברג – איכר. בין השניים סוכם, כי פרויקט הנחת הדשא הסינטטי יסתיים כבר בשנה הקרובה.

בהודעה מטעם העירייה נמסר, כי מדובר בפרויקט שיבוצע באמצעות החברה הכלכלית לפיתוח נתניה שבראש הדירקטוריון שלה עומדת שירי חגואל – סיידון: "בהסכמה בין הסיעות, הוחלט, כי במקום לבצע את הפרויקט בהדרגה במשך שלוש שנים, יוחלף בשנה הקרובה הדשא הסינטטי בכל מאה ושלושים הגנים העירוניים הנוספים. גנים אלו יצטרפו למאתיים גנים עירוניים ללא חול. עלות הפרויקט נאמדת במעל ל-15 מיליון שקלים".

עוד נמסר, כי על ההחלטה לבצע את הפרויקט כבר בשנה הקרובה הסכימו חברי סיעת נתניה אחת בראשותה, של מרים פיירברג – איכר וחברי סיעת למען נתניה בראשותו של המשנה לראש העיר, הרצל קרן וחבר המועצה עופר אורנשטיין.

לקראת ישיבת המועצה, שתתקים ביום רביעי הקרוב, הגיש חבר מועצת העיר, חיים פרידריך, הצעה לסדר, אשר עוסקת בהנחת דשא סינטטי בגני הילדים. בהצעה ביקש פרידריך שהמועצה תאשר הקצאה תקציב לאלתר לכיסוי דשא סינטטי בכל גני הילדים בעיר נתניה. לדברי פרדיריך סך התקציב הוא כחמישה מיליון שקלים.

"נכון להיום, ילדי הגנים מופקרים לחוליים שונים בגלל אי תקצוב הדשא הסינטטי ובמקביל לכך מבוזבזים מיליוני שקלים על תוכניות עתידיות" טען פרידריך והוסיף: "בהצעתי זו אני מבקש להדגיש שזו שעת חירום ויש לשים בצד את ענייני הקואליציה והאופוזיציה. חובה עלינו לטפל בנושא זה בדחיפות הראויה ועל כן אני מבקש להעלות הצעה זו לסדר היום של המועצה".

עו"ד אדיר בנימיני, אשר שימש עד לאחרונה כחבר מועצה, לא חסך ביקורת מפרידריך ובפוסט שפרסם בפייסבוק כתב בין השאר: "כל מי שהיה מעורה בחיים הציבוריים בעיר יודע בדיוק מי נלחם לקדם את הנושא, מי היה הראשון שהעלה אותו לסדר במועצה (וזכה לתגובות מזלזלות), ומי פעל מאז לקדם אותו ולראיה זה היה חלק מההסכם הקואליציוני. כשמר פרידריך ניהל מו"מ על איזה תפקידים הוא צפוי לקבל בקואליציה היה מי שהתרכז במהות והעלה את הנושא על ראש שמחותיו".

חבר המועצה פרידריך מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי למרות הודעת העירייה אין בכוונתו להסיר את ההצעה לסדר: "אני לא מסיר את ההצעה, כמובן אם יאשרו את התוספת אשמח מאוד שיירשם בפרוטוקול המועצה. אם לא הייתי מעלה את ההצעה לסדר אז בטח לא היו דנים בזה בישיבת קואליציה שהתקיימה אתמול, אולי היו דנים בוועדת כספים ולא בטוח שהיו מאשרים את כל הגנים בשנת התקציב. זה שעופר אורנשטיין ואדיר בנימיני כתבו בפייסבוק , כידוע הפייסבוק אינו מועצת עיר ובטח לא ועדת כספים. לסיום אם אני לא הייתי מעלה את ההצעה אז בכלל לא היו מודעים לפני מועצת העיר על ההסכמה. וזאת המסקנה, במידה ורוצים להעביר משהו צריכים להגיד שפרידריך רוצה ואז הם מקדימים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן