סלט פטריות חם

סלט פטריות חם, בין כמנה ראשונה ובין כתוספת למנה עיקרית, קל להכנה, מצריך רק כמה דקות עבודה ובעיקר בריא

סלט פטריות חם

צילום fotolia

לפטריות, מעבר לטעם, ערכים תזונתיים נהדרים. הן נטולות שומן או כולסטרול, מעט מאוד קלוריות או פחמימות, אבל עשירות בוויטמינים, אנטי אוקסידנטים ומינרלים. כך, למשל, מכילות הפטריות תיאמין (b1), ריבופלבין (b2), ניאצין (b3), ויטמין b6, אבץ, אשלגן, זרחן, ברזל, מגנזיום ועוד. אחד הסלטים המעניינים והפשוטים יותר להכנה הוא סלט פטריות חם. כמקובל בבישול בריא, זמן ההכנה – לרוב – קצר מאוד – מה ששומר ולא פוגע בערכים התזונתיים של הירקות בהם אנו משתמשים. הסלט המוצע מורכב מרכיבי הבסיס, שלהם ניתן להוסיף, אם תרצו כמובן, עוד כל מיני עלים וירקות מתאימים.

סלט פטריות חם

מרכיבים:

2 סלסלות של פטריות (מומלץ לשלב בין הסוגים להעשרת הטעם)
צרור כוסברה שטוף היטב
בצל סגול
10 עגבניות שרי.
חופן נבטי אלפלפא
מלח ים אטלנטי (לפי הטעם).
רבע כפית פלפל שחור

אופן ההכנה:

שוטפים היטב את הפטריות (ואז שוטפים שוב), קוצצים לפטריות את הרגל ומניחים בקערה. חוצים את עגבניות השרי לשניים ושמים בקערה, חותכים את הבצל לרצועות דקות ושמים בקערה. קוצצים את צרור הכוסברה השטוף היטב דק-דק ושמים בקערה. מחממים מחבת או ווק סיני על הגז עד לחימומו. מוסיפים שתי כפות שמן זית ומיד שופכים את התערובת למחבת. מערבבים כמה שניות ומוסיפים את הנבטים. בוחשים כשתיים – שלוש דקות, מפלפלים וממליחים, טועמים, מתקנים ומגישים.

לולי גת פיניש

לולי גת פיניש

הכותבת, לולי גת פיניש, הינה נטורופתית מוסמכת N.D המתמחה בתזונה קלינית טבעית, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא, פרחי באך ודמיון מודרך. בנוסף, מעבירה לולי סדנאות אוכל בריא. מוזמנים להתעניין: 052-8436436
לולי גת פיניש

כתבות אחרונות של לולי גת פיניש (כתבות נוספות של הכותב)

תגובות

תגובות

טארקבקים/פינגבאקים

  1. סלט חצילים עם טחינה ביתית | נתניה | קול השרון | KSN - […] סלט פטריות חם […]

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות