עמק חפר: עילי ניר לא שרד, איבריו יתרמו

0
365
יחידת החילוץ ערד בפעולות החילוץ בעזרת 669. צילום מיכה בן גיגי ואבי סביליה מיחידת החילוץ

אבל כבד ירד על מושב כפר ויתקין וקהילת עמק חפר כולה, עם היוודע גודל האסון בו נהרגו עילי ניר בן ה-10 ואביו, ד"ר עמרי ניר. עילי, תלמיד כיתה ה', נפצע באורח אנוש בעת טיול בנחל צאלים ביום שישי האחרון, ואילו אביו עמרי נהרג בניסיון להגן על בנו.

במהלך הטיול איבד עילי את שיווי משקלו בעת ירידה לאורך מצוק בנחל צאלים. אביו, עומרי, בניסיונו להגן על בנו, אחז בו וגונן עליו בגופו בעת שהתגלגלו אל תחתית המצוק. מותו של האב נקבע עם הגיעו לבית חולים סורוקה בבאר שבע. בנו עילי, נפצע באורח אנוש. עילי ניר סבל מפגיעה רב מערכתית ופגיעת ראש קשה. במהלך סוף השבוע עשו הרופאים מאמצים לייצב את מצבו, אולם, למרבה הצער, מצבו הדרדר עד כדי פגיעה מוחית בלתי הפיכה. ביום ראשון בשעות הצהריים, לאחר שחלה החמרה במצבו, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של עילי ניר

מותו של ד"ר עמרי ניר ומצבו הקשה של עילי, היכו בתדהמה ובהלם את החברים הרבים של עילי בבית הספר ושל המשפחה. ממועצת עמק חפר נמסר, כי מיד עם היוודע האסון, בשעות אחר הצהריים של יום שישי, פתחה המועצה את בית הספר בכפר ויתקין אליו הגיעו גם במהלך השבת תלמידים והוריהם, שם פגשו צוותים של פסיכולוגים שבאמצעות מעגלי שיח ושיחות פרטניות סייעו לילדים להתמודד עם הטראומה. ביום ראשון תוגבר בית הספר ביועצות חינוכיות מבתי הספר בעמק חפר והסביבה שיקיימו שיחות בכיתות וילוו את הצוות החינוכי. זאת בנוסף לצוות השירות הפסיכולוגי הייעוצי במועצה. ראש המועצה, רני אידן, שוחח עם הרעיה, שירי, וביקר בבית הספר כדי לחזק את התלמידים והמורים.

במהלך השבוע הקרוב ימשיכו אנשי המקצוע ופסיכולוגים מטעם מועצת עמק חפר ללוות את חבריו של עילי הקטן, במקביל תסייע המועצה לבני המשפחה בהתמודדות עם הטרגדיה הכפולה.

עמרי, חובב ידיעת הארץ, היה חוקר היסטוריה מודרנית ופוליטיקה של לבנון ומומחה לשיעה וחיזבאללה. הוא לימד בחוגים למזרח תיכון באוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בן גוריון ומכללת אחווה. בני המשפחה נתנו הסכמתם לתרום את איברי בנם.

ד"ר עמרי ניר ז"ל, מתוך אתר האוניברסיטה העברית
ד"ר עמרי ניר ז"ל, מתוך אתר האוניברסיטה העברית

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן