עיריית נתניה ב-20 הרשויות האיתנות

0
268
עיריית נתניה. צילום נתניה און ליין

השבוע פורסם על ידי דן אנד ברדסטריט דירוד הרשויות המקומיות, שקבע, מי הרשות המקומית האיתנה ביותר ומי הרשות עם הגירעון התקציבי הגבוה ביותר? הדירוג לשנת 2017 הסתמך על הנתונים הכספיים לשנת 2015.

מתוך הדירוג עולה, כי נתניה נמצאת במקום ה-19 מבין 20 הרשויות המקומיות המובילות. בראש הטבלה מובילה עיריית הרצליה, אחריה תל אביב, רמת גן, רעננה, הוד השרון, רמת השרון, כפר סבא ראש העין, יהוד-נווה מונסון, גבעת שמואל, קריית אונו, נס ציונה, ראשון לציון, רחובות, פתח תקווה, נשר, יבנה, חולון ובמקום ה-20 נמצאת עיריית חדרה.

ברשימת תשע הערים הגדולות בארץ המונות מעל 200 אלף תושבים, נמצאת נתניה במקום החמישי, כאשר בדירוג לשנת 2016 היתה נתניה במקום הרביעי. כאשר עיריית תל אביב עומדת בראש ואילו ירושלים נמצאת במקום התשיעי.

עיריית כפר יונה עלתה בדירוג ברשימת 40 הערים הקטנות, בהן מתחת ל-50 אלף תושבים. בשנת 2016 ניצבה עיריית כפר יונה במקום ה-19 ואילו בדירוג לשנת 2017 ניצבת עיריית כפר יונה במקום ה-15.

דירוג הרשויות המקומיות של דן אנד ברדסטריט מבוסס על חמישה פרמטרים המעידים על חוסנה הפיננסי והעסקי של הרשות המקומית – שיעור עודף/גרעון בתקציב הרגיל, שיעור גביית ארנונה, דירוג סוציו אקונומי, יחס תושבים לעסקים ויחס מענקים לסך התקציב הרגיל. כמו כן מתבסס הדירוג על נתוני העסקים במשק ונתונים פיננסיים של הרשויות, אשר מפורסמים על ידי משרד הפנים.

אפרת שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל, ציינה כי "דירוג הרשויות המקומיות של דן אנד ברדסטריט, המעיד על חוסנה הפיננסי של העיר ואפשרויות התעסוקה לתושבים בסביבתה, מהווה שיקוף לפערים הקיימים בחברה הישראלית. ניתן לראות שערי הפריפריה וכן הערים מהמגזר החרדי והערבי ממוקמות בחלק התחתון של הדירוג, בעוד שהערים המשגשגות הן אלו הנהנות מקרבה למרכז ואיתה גם נגישות גבוהה לתשתיות, השכלה, ותעסוקה, אשר מסייעים ליציבות העסקים בהן, לפיתוח העירוני ולרמת החיים של התושבים"

אפרת שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל. צילום יח"צ
אפרת שגב, סמנכ"ל הפיתוח העסקי בדן אנד ברדסטריט ישראל. צילום יח"צ

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן