פרשת אופנועי הים: העירייה נהגה בחוסר תום לב

0
262
אופנוע ים ג'ט סקי נתניה
אופנוע ים

ביקורת קשה הוטחה בעיריית נתניה אודות אישום שהוגש נגד דוד ליב סולומונוביץ, בני חבה ויהודה גבאי, בטענה, כי הכניסו אופנועי ים לחוף הרצל – חוף המיועד לסירות, ובכך השתמשו בחלק משפת הים לצרכי ספורט או משחק, שלא במקום ובאופן שקבעה ראש העירייה (לפי סעיף 7 לחוק עזר נתניה).

הטענה המרכזית היתה שאמנם ניתן להם היתר לאופנועי ים, אולם בשנת 2014 בוטל ההיתר ובשנת 2015 החזיר מנכ"ל העירייה את ההיתר. עוד לטענתם הכניסו חברי העמותה אופנועי ים לחוף בתקופה בה לא היה להם היתר. הנאשמים לא כפרו בעצם הימצאו אופנועי הים בשפת הים ובתוך המים ואף טענו, כי עשו זאת על פי החוק ולא עברו כל עבירה.

בעדותו סיפר אחד הפקחים, בשנת 2015 ניתן שוב היתר בגלל "פוליטיקה". פקח נוסף, שהובא להעיד, נותר ללא מילים לאחר שהוצגה בפניו תמונה לפיה רשם דוח לאופנועי ים שהיו בסמוך לשלט המתריע, כי הרחצה אסורה. בסמוך לשלט עמדו איש וילדה:

"ש. "למה רשמת את הדוח אם האופנוע נמצא בדיוק במקום של השלט, שאותו איש עם הילדה הקטנה לא אמור להיות שם?
ת. "אז מה, הייתי צריך לרשום דוח גם לאיש?"
ש."אולי זה המקום שהאופנוע לא מסכן אף אחד, כי זה אסור לרחצה, והאיש עם הילדה היה צריך לקבל את הדו"ח"
ת."אין לי מה לומר"."

שופט בית המשפט לעניינים מקומיים בנתניה, אריאל ברגנר, לא קיבל את עדותם של הפקחים ואף קבע כי עדותו של הפקח השני אינה אמינה בעלילה. לעניין צילומים שצולמו על ידי פקח נוסף, קבע השופט, כי הצילום שנעשה היה מגמתי ולא משתף את כל הפרטים המהותיים לביצוע העבירה הנטענת. "עדות הפקח היתה מגמתית ואינני יכול לקבלה" ציין.

עוד קבע השופט ברגנר, תוך זיכוי הנאשמים מחוסר אשמה, כי עיריית נתניה לא הציגה בפני בית המשפט פרטים מהותיים – הנחיות ראש העירייה, אלא הסתפקה בטענה בעלמה, כי הנאשמים הגיעו לחוף עם אופנועי ים ללא אישור, לאחר שזה בוטל. "על מנת לדעת במה במדויק מואשמים הנאשמים ומפני מה עליהם להתגונן, היה על המאשימה להציג את הוראות ראש העירייה לגבי המקום והאופן לביצוע הפעולות המותרות, כפי שצויין בהוראת החיקוק".

השופט ברגנר מתח ביקורת קשה על עיריית נתניה וקבע, כי "אציין ואדגיש, כי לבית המשפט תחושה קשה מאד לגבי ניהול ההליכים בתיק זה. נראה, כי מלאכת קבלת ההחלטות אצל המאשימה היתה פגומה ושרירותית, כאשר הוחלט לבטל את האישור ללא כל סמכות וללא כל בסיס (לא הוצג אחרת), תוך רישום דוחות ללא כל בסיס אמיתי ותוך התעמרות ברורה בנאשמים וכן לא ניתן להשתחרר מהתחושה הקשה, כי גם ניהול ההליך בפני היה כזה".

השופט הוסיף, כי העירייה פעלה בחוסר תום לב מהותי ועשתה שימוש לרעה בהליך השיפוטי: "לא היה כל יסוד לאשמה וניהול ההליך כנגד הנאשמים היה בחוסר תום לב ובניגוד לעקרונות של צדק והגינות משפטית".

בתום הביקורת הקשה, קבע השופט ברגנר, כי על עיריית נתניה לשלם לשלושת הנאשמים הוצאות משפט בסכום של 10 אלף שקלים + מע"מ.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן