על טבעונות בריאה ומשביעה

3
386
טוסטונים טבעוניים. צילום באדיבות דוברות קופ"ח כללית מחוז שרון שומרון

תזונה טבעונית, או ליתר דיוק מבוססת צמחים היא בריאה, משביעה, טעימה ומגוונת. אם בעבר נחשבה ליוצאת דופן, כזו שמתאימה רק ל"משוגעים לדבר", היום היא הולכת והופכת לנפוצה יותר.

תמי אדיב, תזונאית קלינית של קופת חולים כללית מחוז שומרון, טוענת כי תזונה טבעונית, לפחות מבחינה בריאותית, נחשבת לנכונה יותר. אנשים צמחונים וטבעוניים, לדברי תמי אדיב, הם בעלי סיכוי נמוך יותר לבעיות בריאותיות שונות, כמו מחלות לב וכלי דם, סוכרת סוג 2 יתר לחץ דם וגם סוגי סרטן מסוימים .בחירה בטבעונות היא גם בחירה בחמלה – כלפי יצורים חיים אחרים, כלפי הסביבה וגם כלפי עצמנו.

איך עוברים לתזונה טבעונית? במה זה כרוך?
"לומדים, מקבלים השראה ותמיכה. כמו כל שינוי אחר באורח החיים, גם במעבר לטבעונות חשוב לרכוש ידע. אחת הדרכים הטובות היא להתייעץ עם איש מקצוע שמתמחה בנושא ותומך בו. הקבוצות הייעודיות לטבעוניים ומתעניינים, הן מקור מידע מצוין, שמאפשר למשתתף גם להכיר אנשים נוספים בעלי אג'נדה דומה לשלו".

האם אפשר לשבוע מתזונה טבעונית?
"הטבעוני המצוי אולי רזה יותר, אך זה לא בגלל שהוא רעב, אלא כי לעתים קרובות הבחירות התזונתיות שלו איכותיות יותר ומעובדות פחות".

האם יישאר לנו מספיק חלבון בגוף? סידן? ברזל?
"כן בהחלט. ישנם מקורות צמחיים מרובים לחלבון וגם למינרלים והוויטמינים השונים. ישנן דרכים לשפר את ספיגת הברזל והסידן כמו למשל השריית קטניות ודגנים מלאים, שילוב המזונות עם מקורות לויטמין C ועוד".

אלו תוספים חייבים לקחת?
"ויטמין B12 הוא היחידי שיש לקחת, במקרים אחרים כדאי להוסיף רכיבי תזונה נוספים כמו יוד, ברזל ואומגה שלוש- אך הנחיות אלו הן נקודתיות ולרוב נדרשות למי שלא מצליח לספק את הרכיבים האלו בעצמו".

מה מורחים על הלחם? ואיך מכינים חביתה טעימה בלי ביצים?
"בעידן הרשת, הבלוגים והפייסבוק קימות אין ספור קבוצות שמפרסמות מתכונים מעולים ורעיונות חדשים. בסדנה נתמקד באפשרויות הבריאות יותר, ואפילו נטעם חלק מהן".

מקופת חולים כללית נמסר, כי ניתן למצוא אינפורמציה על הסדנאות בפייסבוק – "טבעוניים בריאים ושבעים". כמו כן נמסר, כי הסדנאות הקרובות תפתחנה בנתניה במרפאת כללית שבאגמים ובמרפאת צור יגאל.

תמיד אדיב, דיאטנית קלינית, קופת חולים כללית
תמיד אדיב, דיאטנית קלינית, קופת חולים כללית

3 תגובות

  1. אני גרה בנתניה ומעונינת לרדת במשקל איך וכיצד נרשמים אפשר גם פרטי ולאו דווקא בסדנא אודה לך

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן