דניאל בר בוריסוב: האיש שהמציא את רווקים ומשודרגים

דניאל בר בוריסוב, האיש שייסד את קבוצת רווקים ומשודרגים, בראיון על עולם הדייטים ולא רק. מדוע כל-כך קשה גם לרווקים ובמיוחד לגרושים להכיר באתרי היכרויות.

0
2321
דניאל בר בוריסוב - רווקים ומשודרגים
רווקים ומשודרגים. דניאל בר בוריסוב

 

דניאל בר בוריסוב (33), עד לא מזמן תושב נתניה וכיום תושב נס ציונה, הבין מהר מאוד שהקושי האמיתי של רווקים בגיל מאוחר ושל גרושים טריים, הוא הצורך בחברה. בעוד רווקים בגיל מאוחר מוצאים עצמם פחות ופחות מבלים עם חבריהם שנישאו, הרי שגרושים וגם גרושות מגלים מהר מאוד שחבריהם המשותפים נוטים לבחור צדדים. אז הוא עשה מעשה והקים קבוצת פייס בשם רווקים ומשודרגים. למה משודרגים? בהמשך…

דניאל בר בוריסוב, גרוש מזה כשנתיים ואבא לנסיכה הפרטית שלו, עובד למחייתו כמנהל תפעול במתחם אירועים יוקרתי בנס ציונה. את הרעיון להקים קבוצת היכרות בפייסבוק, בעידן בו פועלות מאות קבוצות בעולם הוירטואלי, הוא קיבל אחרי תקופה ארוכה בה בילה וירטואלית בקבוצות הקיימות.

לפני כארבעה חודשים הקים את הקבוצה שלו, קבע שורה של כללים נוקשים על סמך מקרים בהם נתקל והחל לצקת בקבוצה תכנים – הכוללים בעיקר מפגשים פנים אל פנים באווירה לא מחייבת. בתוך ארבעה חודשים, ולמרות שמדובר בסינון קפדני בו כל נרשם נבדק, מונה הקבוצה קרוב ל-7,000 חברים.

קיימות מאות קבוצות להיכרויות בעולם הוירטואלי, מדוע החלטת להקים קבוצה נוספת?
"את הרעיון אכן קיבלתי מקבוצות דומות בפייסבוק. היה חשוב לי לקחת את הדברים החיוביים שראיתי בקבוצות, ולנסות ולצמצם את התופעות השליליות המאפיינות קבוצות. הרעיון העומד מאחורי הקבוצה, שאין תחליף למפגש של פנים אל פנים, באווירה לא מחייבת. הרעיונות למפגשים הם לא רק הסטנדרטיים כמו מסיבה, אלא גם רעיונות מקוריים יותר וקביעת קונספט מותאם לערב. המפגשים הם לפי אזורים בארץ. כשרווקים מגבלת המרחק נוחה יותר לפתרון, אבל לגרושים ולגרושות עם ילדים צעירים מגבלת המרחק היא קריטית".

דניאל בר בוריסוב: הרעיון העומד מאחורי הקבוצה, שאין תחליף למפגש של פנים אל פנים, באווירה לא מחייבת. הרעיונות למפגשים הם לא רק הסטנדרטיים כמו מסיבה, אלא גם רעיונות מקוריים יותר וקביעת קונספט מותאם לערב. 

איך בעצם הקבוצה שלך אמורה לאפשר לרווק הוותיק או לגרושה והגרוש לנווט במה שנראה כמו "שוק בשר"?
"אני לא המצאתי את הגלגל. אתרי היכרויות וקבוצות של היכרויות היו הרבה לפני הקבוצה שפתחתי. מה שכן, אני עשיתי סוג של שיעורי בית ומקצה שיפורים. את הקבוצה פתחתי דווקא בגלל שהייתי חבר בקבוצות דומות בעבר ונתקלתי בהן בדברים שהפריעו לי. לי היה חשוב לשמור על קבוצה יחסית מצומצמת ואיכותית, ולא כזו בה אתה נבלע בתוך שוק הבשר שקיים היום. לי היה חשוב להפתיע ברעיונות ייחודיים שיבדלו את הקבוצה שלי מאחרות – תוך קיום מפגשים על בסיס גיאוגרפי ותכנים אחרים. בסופו של דבר, אין תחליף למפגש פנים אל פנים והחלפת טלפונים ושיחה אמיתית ולא וירטואלית".

במוצאי שבת קיימו חברי הקבוצה המתגוררים באזור הדרומי. מפגש, שכלל מלבד מוזיקה גם מקעקע שפינק את המשתתפים שרצו בכך בקעקוע ללא עלות. בין לבין התקיימו במהלך הקיץ מסיבות בריכה על בסיס מקומות מתחלפים. בחודש ספטמבר, כך יודע לספר דניאל בר בוריסוב, ייצאו חברי הקבוצה לשבוע של פאלמה דה מיורקה במחיר מוזל. אלה שכמובן יבחרו בכך.

"החברות בקבוצה לא מותנית בהשתתפות באירועים, והדבר החשוב בעיני כחלק מעקרונות הקבוצה, זה הכבוד ההדדי ואהבת חינם", אומר דניאל בר בוריסוב  ומוסיף: "כל זוג שיוצא מהקבוצה מרגש אותי מחדש, ולא רק, אלא גם חברויות אמת שהתפתחו וכגרוש אני יודע עד כמה מרגישים גרושים וגרושות רבים, בעיקר טריים, בודדים".

על הסיבה למה דניאל הקים את רווקים ומשודרגים. "הכל היום מתנהל דרך המדיה, הטלפונים הניידים והתמונות באינסטגרם. זו גם הסיבה שקשה להחזיק מעמד במערכת יחסים. אנשים לא נלחמים על מה שיש להם, כי הכל כל-כך חשוף ונגיש שהם לא רואים לכך סיבה".

המדיה החברתית הפכה לשחקן מרכזי בעידן בו אנו חיים, בין השאר בהיבט הזוגי. עד כמה אתה מאמין בפלטפורמה הזו?
"בעידן שאנו חיים בו אין לנו יותר מדי ברירות מלבד להתאים עצמנו. בכל יום אני מקבל הודעות מחברים בקבוצה, שעיקרן אמירת תודה. מרביתן עוסקות בכך, שחיי החברה השתפרו וכך גם הזוגיות. אני בעצמי הכרתי את האקסית שלי במדיה החברתית. בקבוצה שלי חברים רק פנויים ופנויות אני מאוד מקפיד על זה. אלה שהפכו לזוג, בתקווה לחיים טובים ומשותפים וארוכים, יוצאים מהקבוצה. זהו עוד סנן לשמירה על מטרות הקבוצה".

לנהל קבוצה כזו זה המון כאב ראש ודורש לא מעט השקעה וזמן. למה אתה צריך את זה?
"אכן, יש לא מעט עצבים, הרבה מאוד התעסקות וזמן וגם סבלנות. אני עושה את מה שאני עושה מאהבה גדולה ונתינה. חשוב לי לומר, מבלי לקבל על כך תמורה כזו או אחרת. יש לא מעט נשמות טובות שחושבות שאני עושה את זה למטרות רווח. אז אנצל ברשותך את הבמה להבהיר שלא הרווחתי כסף משום פעולה שעשיתי למען הקבוצה. אני, כמו החברים שעוזרים לי בתפעול השוטף שלה, עושים זאת מתוך אהבת אדם. התמורה שלנו היא הסיפוק בלראות את הטוב שזה עושה לאנשים. אני מאמין גדול בבורא עולם ויודע, שאם אקבל על כך שכר כלשהו, זה יהיה רק ממנו".

בתור מי שהכיר את עולם הדייטים הישן, היית מחזיר עטרה ליושנה אם הייתה ניתנת לך האפשרות?
"בהחלט שכן. אני חושב שכל מי שהכיר את התקופה ההיא, היה שמח להחזיר את הגלגל אחורה. העולם בו אנו חיים היום פרוץ וזה ניכר בכל הקשור למערכות יחסים בין-אישיות וזוגיות. הכל מתנהל דרך המדיה, הטלפונים הניידים והתמונות באינסטגרם. זו גם הסיבה שקשה להחזיק מעמד במערכת יחסים. אנשים לא נלחמים על מה שיש להם, כי הכל כל-כך חשוף ונגיש שהם לא רואים לכך סיבה. אם תסתכלי על ההורים שלנו שנחשבים לדור הישן, זה דור שידע להילחם על הזוגיות שלו. דור שידע לצלוח יחד מכשולים ולא למהר להישבר ולפרק את החבילה. התמימות הלכה לאיבוד וזה מאוד עצוב בעיני. פעם בשביל שיחת טלפון עם בחורה, היית צריך לבקש רשות. היום הכל מותר, כי אין שום גבול בעולם הוירטואלי והכל פרוץ".

בין שלל היתרונות במדיה אי אפשר להתעלם מהסיכונים הכרוכים בה, כמנהל קבוצה אין בך חשש או תחושת אחריות לנעשה שם?
"בקבוצה חברים בני 24 ומעלה – מה שאומר שהם אינם ילדים. הם יודעים מה נכון בשבילם ובעלי אחריות אישית משל עצמם. במסגרת האחריות שלי כמנהל הקבוצה, אני בודק באופן פרטני כל פרופיל לפני שאני מאשר. כדי לוודא שהוא אכן פעיל ולא פיקטיבי, שהבחורה/ה רווקים ולא בטעות בעלי סטטוס אחר המחפשים הרפתקאות. אין לי מה להרגיש אשם על דייטים כושלים או מערכות יחסים שלא הצליחו. אני כן יכול לספר, שהיו שני אנשים שהסתננו לקבוצה. אחד החברים שעוזרים לי בניהול השוטף, זיהה לפי התגובות של אותם אנשים שהם לא אמורים היו להיות מלכתחילה בקבוצה שלנו. באותו רגע הם נחסמו. מעבר לכך אני מקפיד מאוד על ניהול שיח מכבד. מי שמפר את זה ומרשה לעצמו להתנהג באופן שבעיני לא הולם את הקבוצה, לא נמצא בה".

דניאל בר בוריסוב: "תהרגו את האגו שלכם, כי עם אגו לא מגיעים באמת לשום מקום. כבדו את האחר כי רק ככה יכבדו אתכם בחזרה. אל תשכחו שהכי כיף הוא לעשות מעשה טוב ללא כל תמורה. זה ממלא ומחזק וגורם לחיוך"

 

יצא לך להיות בזוגיות עם מישהי מהקבוצה? למה בחרת לקבוצה את השם רווקים ומשודרגים ובכלל האם אתה חושב שסיכויי ההצלחה בה גבוהים?
"לי, אישית, יצא להכיר מישהי בקבוצה. אחרי מספר דייטים הבנתי, שזה לא מתאים לי ונפרדנו כידידים. אני בטוח שזמני עוד יגיע. עד אז אני משודרג = גרוש. לגבי סיכויי ההצלחה בקבוצה, אני חושב שהם גבוהים. עובדתית אחוז ההיכרויות בין חברי הקבוצה גבוה יחסית".

ציפור קטנה לחשה לי, שכחלק מהרצון להעמיק את סיכויי ההצלחה להיכרויות, אתה פועל לקיום סדנאות לחיזוק המודעות העצמית והעלאת הביטחון העצמי – זאת לצד משחקי ספיד דייטים

"תמסרי לציפור הקטנה שהפלילה אותי, שאנחנו כל הזמן עובדים בקבוצה על פרויקטים חדשים ושונים. אחד הפרויקטים שנמצאים כרגע על הפרק הוא סבב שני של משחק הדייטים כמו בארה"ב. זאת אחרי סבב ראשון מוצלח. אנחנו עובדים על סדנאות להעלאת הביטחון העצמי והערכה עצמית, ספיד דייטים. זה רק על קצה המזלג. אומנם הפלטפורמה מתנהלת בעולם הווירטואלי, אבל מפגשים הם אמיתיים ומוחשיים וחושב לי לאפשר לחברי ולחברות הקבוצה למצות את הפוטנציאל עד תום".

כמקים הקבוצה ומנהלה יכולת לבחור לנהל אותה בשלט רחוק. אולם, אתה בחרת להגיב ולקחת חלק פעיל בהודעות ובדיונים. למה?
"חשוב לי שהחברים בקבוצה יבינו שאני, אמנם, מנהל את הקבוצה, אבל אני שווה בין שווים כמו כל חבר אחר בקבוצה. אני מגיב ומביע דעה על נושאים שחשובים לי. אפילו מנהל דיונים ולעיתים גם ויכוחים לגיטימיים עם חברי הקבוצה החושבים אחרת ממני".

משפט אחד שהיית רוצה להגיד לאלה שאינם חברים בקבוצה?
"תהרגו את האגו שלכם, כי עם אגו לא מגיעים באמת לשום מקום. כבדו את האחר כי רק ככה יכבדו אתכם בחזרה. אל תשכחו שהכי כיף הוא לעשות מעשה טוב ללא כל תמורה. זה ממלא ומחזק וגורם לחיוך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן