עמותת אור ירוק בפעילות מיוחדת לתלמידי רימלט

0
198
בטיחות בדרכים בבית ספר רימלט. צילום עמותת אור ירוק

בשבוע שעבר הגיעו מתנדבי עמותת אור ירוק בנתניה לבית הספר "רימלט" בעיר וערכו שם הפנינג בטיחות בדרכים לילדים, שכלל הדרכות חווייתיות.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, מדי שנה נפגעים בישראל בממוצע יותר מ-3,500 ילדים בתאונות דרכים ונהרגים בממוצע 36 – כיתת לימוד שלמה. לאורך העשור האחרון ישראל ניצבת במקום הראשון מקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.

במסגרת התכנית של העמותה, "אור ירוק לילדים", הגיעה ניידת ובה שלל פעילויות לבתי ספר יסודיים בכל רחבי הארץ במטרה להטמיע בילדים את כללי הבטיחות בדרכים ולהקנות להם כלים להתמודד עם הסכנות, בצורה מהנה וייחודית, בדרך לשינוי התנהגותם כילדים בהווה וכמבוגרים בעתיד. בנק מזרחי טפחות השותף בפרויקט החינוכי, סייע לעמותת אור ירוק לרכוש ציוד מתקדם שיובא מכל רחבי העולם במטרה לתת לילדים פעילות חדשנית שתהיה גם מהנה וגם חינוכית.

הפעילות התמקדה בשלושה נושאים עיקריים – רכיבה בטוחה על אופניים, נסיעה בטוחה ברכב והליכה נכונה כהולך רגל. אל כל פעילות הגיעו שישה מדריכים חברי תנועת הצופים, שהקימו בבית הספר שני מתחמי ענק למען הפעילות – אחד לתלמידי כיתות א'-ד' והשני לבוגרים יותר, תלמידי כיתות ה'-ו'.

הפעילות עצמה כללה ממספר תחנות מרהיבות – תחנה אחת היא "רוכב בסרט", בה התלמידים הצעירים יותר נכנסו לאוהל, ישבו על שרפרף, החזיקו בכידון אופניים וצפו בסרט. במהלך הסרט היה עליהם לזהות סכנות מתקרבות מנקודת מבטו של רוכב האופניים.

תחנה נוספת בפעילות – תחנת "נהגים זהירים", במהלכה התלמידים נסעו במכוניות קארטינג במסלול מיוחד, אשר הוצבו בו קונוסים שדימו מכשולים כמו הולכי רגל ומכשולים נוספים בכבישים. מטרת התחנה להראות לילדים כיצד נראית הנסיעה מנקודת מבטו של הנהג.

עוד תחנה חדשנית היא "מסלול הקשב", בה התלמידים הבוגרים יותר התחלקו לזוגות וקיימו ביניהם תחרות מכוניות על שלט. התלמידים עברו שני מקצים: מקצה אחד רגיל, ומקצה שני בו התבקשו לכתוב הודעת טקסט תוך כדי הפעלת הרכב. מטרת הפעילות היא להדגיש להם בצורה הנכונה ביותר עד כמה שליחת הודעות טקסט בזמן הנהיגה היא מסוכנת.

תחנה נוספת – "המסלול הירוק", שמטרתה להדריך את הילדים להליכה בטוחה בדרכים. בתחנה הוצב משטח ענק שעוצב כמערכת דרכים מפותלת ועליה כלי משחק גדולים וקובייה. הילדים התקדמו לפי המספר שיצא בקובייה כאשר בדרך, הם נשאלו שאלות הנוגעות לבטיחות בדרכים. ככל שענו יותר שאלות נכון, כך גדלו סיכוייהם להגיע ראשונים לסוף המשחק.

תחנות נוספות בהן השתתפו התלמידים – תחנת "ראש ביצה" שמסביר את חשיבות חבישת הקסדה בזמן רכיבה על אופניים, תחנת "עומס תנועה" במהלכה הילדים יצטרכו לפלס את דרכן של מכוניות מתנפחות בתוך פקק אל מקום יעדן ועוד תחנות לימודיות.

רועי אבירם, מנהל תכנית "אור ירוק לילדים" בעמותת אור ירוק, מסר: "מטרת התכנית היא להפוך את הילדים לשגרירים של בטיחות בדרכים, להביא לכך שהם ידברו על הנושא בבית עם משפחתם ויובילו את כל בני הבית להתנהגות בטוחה בדרכים. אנו מאמינים, כי חינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל צעיר יוביל להפחתה משמעותית במספר תאונות הדרכים בישראל. הילדים שאנו מחנכים היום לבטיחות בדרכים, הם אחרי הכל, הנהגים של מחר".

מעמותת אור ירוק, נמסר, כי "מדי שנה נהרגים בממוצע כ- 36 ילדים בתאונות דרכים – כיתת לימוד שלמה. מספר גבוה זה, מחייב כי המדינה תגביר את החינוך לזהירות בדרכים של הילדים בכדי להפחית את מספר הילדים ההרוגים והנפגעים בדרכים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן