מנותקים: 40,000 תושבי ישובי עמק חפר דורשים תחנת רכבת

גוברת הדרישה הציבורית להקמת תחנת רכבת ראויה לשמה בכפר ויתקין, שתשרת מעל 40 אלף מתושבי האזור; בינתיים, אלפים תקועים בפקקים

מנותקים: 40,000 תושבי ישובי עמק חפר דורשים תחנת רכבת

צילום ד"ר הדר פרנקו

בשבוע שעבר התכנסה קבוצת פעילים מיישובי עמק חפר לדיון חירום במצב התחבורה הציבורית ביישובים בכלל, נגישותה המוגבלת והצורך בשכנוע משרד התחבורה בהקמת תחנת רכבת נגישה בכפר ויתקין.

לטענת ד"ר הדר פרנקו, מראשי קבוצת הפעילים, תושבי עמק חפר מנותקים מתחבורה ציבורית ותחושת "המצור" מחריפה מיום ליום. "הפתרון ההגיוני הנדרש במציאות התחבורתית של היום, מבוסס על תחנות רכבת נגישות, אשר יאפשרו לתושבי העמק העובדים במרכז הארץ, באזור תל אביב, בהרצליה ובגוש דן, הגעה לעבודה במהירות וללא פקקים".

הפעילים, שערכו תחקיר עצמאי אודות תחנות הרכבת ברחבי הארץ ומצוקת התחבורה הציבורית, הופתעו לגלות, כי השנה אושרה הקמת תחנת רכבת במזכרת בתיה, מועצה בה פחות מעשרת אלפים תושבים. זעמם גבר, כשהתברר כי למעלה מ-17 שנה מתקיימים מגעים ומתקבלות פניות למשרד התחבורה ולרכבת ישראל – בניסיון למציאת פתרון להקמת תחנת רכבת.

תחושת מצור תחבורתי ביישובי עמק חפר

ד"ר פרנקו, אשר פרסמה פוסט בפייסבוק אודות הקמת תחנת הרכבת, מסרה, כי "בעקבות הפוסט הראשון שפורסם למדנו, כי ככל הנראה ישנו שטח מוגדר המיועד לתחנת רכבת באזור התעשייה עמק חפר, אך טרם ניתן אישור לכך והתחנה אינה מסומנת בתמ"א. לעומת זאת, תחנת הרכבת הישנה עדיין מסומנת ואנו למדים ממקרה מזכרת בתיה כי חידוש פעילות בתחנה הינו אפשרי וסביר. בעמק חפר יש 40 אלף תושבים ותחנת הרכבת בכפר ויתקין תיתן מענה ליישובים סביב הכפר וכן לאלישיב, גאולי תימן, חרב לאת, חיבת ציון, בית הלוי ועוד".

בפנייה עצמאית מצד קבוצת הפעילים למשרד התחבורה, ענה לפני כפחות מחודש משה אמסלם, בשם מנכ"לית משרד התחבורה, כי "לעניין הבקשה לחדש הפעלת תחנת הרכבת בכפר ויתקין, הרי שהקמת תחנות רכבת לנוסעים הינה פרויקט תשתיתי מורכב, עם משמעויות תקציביות גדולות… בתכנית הפיתוח הנוכחית מתוכננות, בין היתר, הקמת תחנות רכבת חדשות לאורך תוואי רכבת חדשים, ותחנת ויתקין לא ביניהן. עם זאת ולאור פנייתכם, תקודם בחינה כלכלית משקית של תחנת ויתקין אשר לאחריה, וביחס לתוצאותיה, יבחן תכנון הפרויקט וקידומו – זאת במסגרת סדרי עדיפויות ומגבלת התקציב".

ממועצת עמק חפר נמסר בתגובה, כי "המועצה פעלה ועדיין פועלת מול משרד התחבורה על מנת שתוקם תחנת רכבת בעמק חפר. בפארק התעשיות עמק חפר יש שטח המיועד למסוף לרכבת מטענים + תחנת רכבת לאזרחים. הנושא עולה בכל מפגש של ראש המועצה עם שר התחבורה או בכירי המשרד. לצערנו, בשלב זה, משרד התחבורה טוען כי אין הצדקה לפתיחת תחנת רכבת נוספת בין נתניה לחדרה בתכנית החומש הקרובה של משרד התחבורה הם מתכננים לבצע את מסלול הרכבת המזרחי, ובין היתר תהיה תחנת רכבת בסמוך למושב אחיטוב בעמק חפר".

ממשרד התחבורה נמסר, כי "התחנה במזכרת בתיה תשרת את עשרות אלפי התושבים הסמוכים אליה והיא אינה מיועדת לתושבי מזכרת בתיה בלבד. כפי שציין סמנכ"ל המשרד לאור הפנייה תקודם בחינה כלכלית לתחנה בכפר ויתקין ובהתאם לתוצאות תבחן הקמת תחנה במקום".

אופירה חסיד

אופירה חסיד

עיתונאית at ksn
אופירה חסיד משמשת כעיתונאית וכעורכת משנה בשבועונים קול השרון, השרון שלי ובפורטל ksn.
אופירה חסיד

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

מאמרים נוספים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות