עמק חפר מציגה: תחנות מוזנחות

0
515
התחנה המוזנחת בצומת מעברות

המעוניינים לנסוע בתחבורה הציבורית באזור המועצה המקומית עמק חפר, נאלצים להמתין, לא פעם, בתחנות אוטובוס ישנות ומוזנחות. כך גם תושבי קיבוץ מעברות והיישובים הסמוכים לה, אשר מגיעים מדי יום לתחנת האוטובוס בצומת מעברות. תחנת האוטובוס אשר הוקמה לפני כ-20 שנה, לא שופצה מעולם, כך על פי ותיקי הקיבוץ.

בן קיבוץ מעברות סיפר לעיתון השרון שלי, כי פנה פעמים רבות למועצת עמק חפר בבקשה שתחליף את תחנת האוטובוס הישנה. לדבריו, התחנה מוזנחת, שבורה, חלק מהגג שבור ואין הגנה מפני סערות בחורף או שרב כבד בקיץ. גם הזווית בו מוקמה התחנה מעוררת מחלוקת.

לטענת בן הקיבוץ, כמו גם משתמשים נוספים בתחנת האוטובוס, על קו המשרת מאות נוסעים ביום, כשפנו אל מועצת עמק חפר, נענו הפונים בתשובה קבועה: התחנה באחריות אגד. מי שפנו לאגד נענו בתושבה, כי האחריות היא בידי המועצה המקומית. ובעוד הבירוקרטיה חוגגת, ממשיכים נוסעים רבים המשתמשים בתחנה מוזנחת זו, כמו בתחנות מוזנחות רבות, מגשם בחורף ושמש חזקה בימי קיץ.

רון רטנר, דובר אגד, מסר בתגובה לפניית השרון שלי, כי ״בהתאם לתקנות המפקח על התעבורה, התקנת תחנת אוטובוס אינה באחריות אגד – אלא מצויה לחלוטין באחריות המועצה המקומית או האזורית. על כן מוצע, כי תשובו ותפנו אל הרשות המקומית בעניין זה". רטנר אף צרף את התקנות הכתובות ואת דבר החוק.

ממועצת עמק חפר, שלטענת התושבים שלחה תמיד את הפונים להנהלת אגד, נמסר בתגובה, כי ״התחנה מוקמה במכוון בצורתה הנוכחית, לרוחב, עם פניה לכיוון התנועה וצפונה, כדי לאפשר מחסה מפני השמש. תחנה זו הוקמה על ידי הקיבוץ בסיוע המועצה. במידה ותגיע פניה בנושא מהקיבוץ למועצה, תסייע המועצה בשיקום התחנה״.

חברים בקיבוץ מעברות ששמעו על תגובתה הרשמית של מועצת עמק חפר הופתעו: "במשך שנים אמרו לנו שאגד אחראית, עכשיו, אחרי שהנהלת אגד הגיבה מה שהגיבה, חילקו במועצה את האחריות בין הקיבוץ לבינם. כנראה שמישהו התבלבל לו ושכח, שתפקידה של מועצה מקומית הוא לתת שירותים ציבוריים, בין השאר, בתחום מבנים המשמשים נוסעים בתחבורה ציבורית".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן