עשרות עצי חורש נכרתו לצורך בניית בית ספר

0
448
עץ כרות עיריית נתניה
אחד העצים לאחר כריתתו

ביום ראשון בשעות הבוקר הגיעו עובדים מטעם עיריית נתניה אל שכונת דורה לביצוע כריתת עצי חורש, אשר צומחים במקום עשרות רבות של שנים. פעילים חברתיים שהוזעקו למקום גילו את הדבר מאוחר מדי.

בבדיקה התברר, כי בתאריך ה-27.10.16 הוציאה העירייה רישיון לביצוע כריתת העצים, זאת לשם הקמת בית ספר במקום. ברשיון פורטו סוגי העצים, בין השאר – ארבעה עצי אקליפטוס, שני פיקוס השדרות, 17 עצי ברוש מצוי, עץ אורן קנרי, שני עצי ברכיכיטון צפצפתי וקתרוסית מרובעת אחת.

עוד התברר, כי בניגוד לנהלים עיריית נתניה לא פרסמה את דבר כריתת העצים ובכך לא הובא הדבר לידיעת הציבור ולא התאפשרה הגשת התנגדויות לכריתת עצי החורש.

בעקבות כריתת העצים הוגשה תלונה למשטרת נתניה, אשר תחקור מדוע עיריית נתניה לא הביאה את דבר כריתת העצים לידי הציבור והאם היה חוקי לכרות אותם עקב כך.

חזי ויסוקי, פעיל חברתי נחרד למראה העצים הכרותים. למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, מסר, כי "כריתת העצים בצורה הזאת, זה פשע נגד כל הליך תקין וזו לא פעם ראשונה. זו עבירה פלילית. שקק"ל יחקרו זאת ומי שצריך ללכת הביתה על המחדל שיניח את המפתחות".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "הונפק רישיון כריתה כדין ובהתאם לנהלים המחייבים. זאת בהמשך לביצוע סקר עצים על ידי אגרונום מוסמך. עקב טעות אנוש, לא פורסם דבר הרישיון במועד הנדרש, קרי, כחודש לפני מועד הכריתה. הנושא ייבדק ויטופל ואנו נפעל על פי הנהלים המחייבים בתיאום עם משרד החקלאות".

עצים כרותים
עצים כרותים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן