פילטר למניעת זיהומים הותקן בברזי המים בלניאדו

0
93
ברז מים, מי נתניה, מי שפכים, מעיינות השרון
צילום fotolia

מזה שנים רבות מתמודדים בבתי החולים בארץ ובעולם עם תופעת הזיהומים הנרכשים בתוך כותלי בית החולים. מבין כלי ההתמודדות הבסיסיים בתופעת הזיהומים הנרכשים בבתי חולים נמצאים זיהוי ובידוד חולים עם מחלות מדבקות, ניקיון סביבתי של סביבת המטופל ושל ציוד בית החולים, שמירה על היגיינת ידיים, חקירות אפידמיולוגיות ועוד.

נושא העברת מחוללים ממערכות המים של בית החולים אל החולים המאושפזים זוהה כבר לפני שנים רבות, אבל פרט לזיהומים ע"י חיידק הליגיונלה המופיע לפרקים בבתי חולים, חיידקים אחרים המועברים ממי הברזים הוזנחו ברבות ממדינות העולם המפותח.

בעקבות חקירה אפידמיולוגית שנערכה בפגייה ובמחלקת טיפול נמרץ כללי, ד"ר כהן רגב, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ב"לניאדו", יחד עם חוקרים ורופאים נוספים מצאו זהות גנטית של זנים של חיידק הפסאודומנס (Pseudomonas aeruginosa) הנמצאים בברזים ובחולים הקרובים אליהם. ניתן היה במחקר לראות קשר גיאוגרפי וטמפורלי בין נוכחות הזן בברז ובחולה הקרוב אליו באותה עת.

בעקבות ממצאים אלה הותקנו פילטרים מיוחדים על ברזים ביחידות טיפול נמרץ קריטיות אלה, ובמקום בו לא הותקן פילטר היחידות משתמשות רק במים סטריליים לפעולות מיוחדות בקרב החולים. לאחר התקנת הפילטרים נצפתה ירידה משמעותית ומדידה במקרי הזיהומים עם חיידק זה בקרב המטופלים במחלקת הפגים. עבודה זו התפרסמה לאחרונה באחד העיתונים החשובים במניעת זיהומים American Journal of Infection Control.

מבית החולים נמסר, כי חשיבות השימוש במים נקיים מחיידקים היא קריטית שכן מים משמשים לא רק לשתייה, לרחצה או להזנה של חולים, אלא גם לשטיפת ידיים שאמורה להפחית את העברת הזיהומים ולא להגבירה. באוכלוסיות רגישות במיוחד כגון פגים וחולים מונשמים יש חשיבות עליונה שלא לחשוף את החולים לחיידקים הקיימים במערכות המים, בעוד שחשיפה לאנשים בריאים או שאינם חולים מאוד אינה מסוכנת כלל ועיקר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן