פרס שרת התרבות לתומר יריב ואנסמבל טרמולו

0
231
אנסמבל טרמולו 2016 - נתניה - עולם התרבות
אנסמבל טרמולו 2016. צילום ארכיון: נורית מוזס

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה על הענקת פרס לתומר יריב ואנסמבל "טרמולו" בנתניה.

 

ההשקעה העירונית הגדולה במוסיקה ובחינוך המוסיקלי בנתניה נושאת פרי: שרת התרבות והספורט, מירי רגב, הודיעה על הענקת פרס השרה לאנסמבל "טרמולו" ומנהל ה"טרמולו", תומר יריב. בקטגוריית מבצעי מוסיקה לשנת 2017. בישיבת מועצת העיר האחרונה העניקה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר תעודת הוקרה למנהל והמייסד של "טרמולו"-תומר יריב, למנכ"ל עמותת היכל התרבות העירוני בני אפרים ולצוות ה"טרמולו".

מדובר בזכייה בשני פרסים יוקרתיים: פרס ע"ש דניאל בנימיני להרכב קבוע מצטיין זכה "אנסמבל טמפרה" שתומר יריב הוא בין נגניו יחד עם יגאל מלצר-נגן חצוצרה, גן לב-נגן סקסופון ועמית דולברג פסנתר, ופרס ע"ש עדן פרטוש לביצוע מצטיין של יצירה ישראלית, בו זכו חברי האנסמבל כולם: תומר יריב, ליאור אלדד, נדב עובדיה, דניאל סולומונוב, ותומר גלילי במשותף עם הרכב "הפרויקט הקאמרי הישראלי".

השופטים פרופ' אילן שול, רויטל חכמוב, קרין בן יוסף בפרס ע"ש עדן פרטוש לביצוע מוסיקה ישראלית, נימקו את בחירתם: "אנסמבל טרמולו בליווי התזמורת הקאמרית הישראלית ובניצוח אריאל צוקרמן, הציג ביצוע סוחף ומלא צבע ודמיון ליצירתו של דור פישר "ציפייה ואבסורד" תוך הפגנת וירטואוזיות ושליטה טכנית ומוסיקלית. היצירה התאימה להפליא ליכולתם של מגוון כלי ההקשה והסולנים ניגנו בתיאום שנדמה היה לעתים כאילו כלי ההקשה הפכו לגוף אחד רב זרועות. ניתן היה לדמיין בקלות כמה מרתקת הייתה הצפייה בקונצרט משמיעה בלבד. ההרכב למרות היותו בלתי שגרתי- חמישה סולנים נקשנים ותזמורת קאמרית- נשמע טבעי לחלוטין ביחד עם התזמורת הקאמרית בניצוחו המדויק והמעולה של אריאל צוקרמן, ונותר רק לצפות שיצירות מסוג זה יכתבו ויבוצעו לעתים תכופות יותר" .

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר ציינה, כי "נתניה מובילה בשנים האחרונות עשייה נרחבת בתחום המוסיקה, ומרכז כלי ההקשה 'טרמולו' הינו ייחודי בתחומו ומוביל בארץ ובעולם. את החינוך לתרבות בכלל ולמוסיקה בפרט אנו מתחילים בנתניה כבר מהגיל הרך ולאורך כל שF0ות הלימודים במערכת החינוך עם סל תרבות יישובי, פעילות ריתמוסיקה ובתי ספר מנגנים, כמו הקונסרבטוריון העירוני, תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית ובית הספר למקצועות המוסיקה "סיטאר". לאורך השנה אנו משקיעים רבות בפסטיבלים ומופעים מוסיקליים איכותיים לקהל הרחב, לרבות פסטיבל הזמר העברי, פסטיבל הגיט=F8ה הבינלאומי ועוד. תודתי לשרת התרבות והספורט על הפרס ולכל העוסקים במלאכה".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב מסרה בתגובה, כי "אני שמחה לבשר על זכייתם של שתי דמויות מופת ושלושה הרכבים מצטיינים בפרסי מבצעי המוסיקה. המנגינה הנפלאה של המבצעים וההרכבים הזוכים מלווה את נעימות חיינו ומוסיפה צלילים להרמוניה המוסיקלית הישראלית. התווים אותם מנגנים המבצעים הזוכים הם תווי איכות של המוסיקה הישראלית, על צליליה הייחודיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן