פרשת רצח עו"ד יורם חכם: הוארך מעצרם של אסי וקארין אבוטבול

0
258
אנשי זק"א בזירת הרצח של עו"ד יורם חכם ז"ל. ארכיון נתניה און ליין. צילום דוברות זק"א

זה קרה בחודש יוני 2008. קול פיצוץ עז הרעיד את רחוב יגאל אלון בתל-אביב. הדי פיצוץ מטען החבלה שהושם ברכבו של עו"ד יורם חכם, מבכירי עורכי הדין הפליליים בישראל, גרמו לנזקים לחנויות. עו"ד חכם נהרג במקום. כבר באותם ימים נפוצו ברחוב הנתנייתי השמועות, שמאחורי רצח עו"ד חכם, פרקליטו של אסי אבוטבול באותה עת, עומדים – לכאורה – חברים בארגונו של אבוטבול. שמו של אסי עצמו, שהתמודד באותה עת מול כתב אישום ראשון מסוגו כשהואשם כמי שעומד בראש ארגון פשיעה, עלה כבר אז. אלא, ששמועות – כידוע – בעיקר אם אינן מבוססות – לא משמשות סיבה מספקת להודעה משטרתית רשמית על חשדות – אפילו לא לכאורה.

המשטרה, שהוציאה צו איסור פרסום גורף על חקירת רצח עו"ד חכם, דאגה להאריך פעם אחר פעם את צו איסור הפרסום. שבע שנים ברציפות ליתר דיוק, עד ליום שני בשבוע שעבר בו הובא למעצר – הפעם במדי אסיר – אסי אבוטבול – המרצה 18 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע, בין השאר, בניהול ארגון פשיעה. בינתיים, הספיקה המשטרה להאריך פעם נוספת את מעצרו של אסי אבוטבול, כשמשתנה נוסף הצטרף לטלנובלת פרשת 512: בבוקר יום רביעי האריך בית המשפט את מעצרה של קארין אבוטבול, רעייתו של אסי, בשלושה ימים. קארין, ששמה מעולם לא שורבב לאף פרשה, מכחישה כל קשר לחשדות לכאורה נגדה ובאמצעות פרקליטה טוענת שאינה מעורבת בכל בדל של חשד וקמצוץ של שמועה. יתרה מכך, מקורבי המשפחה בטוחים, כי החלטת המשטרה לעצור את קארין מול ילדיה הקטנים ובקשת המעצר, נועדה אך ורק כדי להפעיל לחץ על אסי אבוטבול שכאמור גם הוא מכחיש כל קשר לפרשת רצח פרקליטו.

רס"ר שמועתי

על-פי השמועות, שנפוצו כבר לפני כשבע שנים, בין אסי אבוטבול לבין עו"ד חכם נתגלעו חילוקי דעות באשר לדרך בה בחר עו"ד חכם לנהל את התיק של אסי אבוטבול. מעדויות שנאספו אז נטען, כי למשרדו של עו"ד חכם הגיע אחיו של אסי, פרנסואה אבוטבול, שהביע בקול רם את דעתו על דרך התנהלות הסניגור המוערך שיש האומרים שאף שקל לפרוש מהתיק. ימים מספר לאחר מכן – ולאחר שהתארח בנתניה – נרצח עו"ד חכם. האם זה קשור? איש לא יודע, לפחות לא בשלב זה. האם מדובר בשמועה המגובה בראיות חלקיות ובגיבובי סיפורים או בגיוס עד מדינה? גם נושא זה בשלב זה לוט בערפל – כאשר במשטרה, לשם שינוי, מסייגים את הסיפור ומשתדלים, לפחות מתוך ניסיון העבר בו "ההרים" התגלו, במקרה הטוב "כעכברים", להימנע מלהפנות אצבע מחשידה מדי.

חזרה שבע שנים אחורה. התבטאות ראשונה של אסי אבוטבול בעניין רצח פרקליטו ארעה יום למחרת – כאשר דיון בעניינו בוטל כיוון שלא יוצג על-ידי עורך דין. אסי, בשורה של משפטים שזרק לעבר התקשורת הרבה שהמתינה מחוץ לכותלי אולם בית המשפט, צוטט אומר: "תדעו, שיש אחראים לרצח הזה". באותה עת העריכו גורמים במשטרה, כי ייתכן ומאחורי הרצח של עו"ד חכם, עומדים גורמים עבריינים המתחרים באבוטבול ואשר ביקשו להזיק לו. שמה של קארין אבוטבול מעולם, במהלך כל שבע השנים, לא עלה ולו פעם אחת – גם לא כשמועה ברחוב הנתנייתי.

מעצר מחודש

ביום שני שעבר, כאמור, אסי אבוטבול לבית משפט שלום בראשון לציון לדיון בבקשת המשטרה להאריך מעצרו ב-15 ימים. אבוטבול מצדו שומר על זכות השתיקה בחקירה עצמה. פרקליטו של אבוטבול, עו"ד מנשה סולטן, מכחיש כל קשר למיוחס לאסי. יתרה מזאת, עו"ד סולטן היה שותפו של עו"ד יורם חכם לפני שנים. בדיון על הארכת המעצר לפני כשבוע ביקר עו"ד סולטן את התנהלות המשטרה ואמר: "החשוד עצור, למעשה, במסגרת פרשה אחרת החל מ-26/2/15. עצורה הכוונה עצור ימים, שעד לאחרונה היה מנוע מלבצע שיחות טלפון ונמצא כדבר שבשגרה בתא מבודד לחלוטין במסגרת מאסרו, ועל אחת כמה וכמה במסגרת סטטוס החשד שהוצמד לו – סטטוס של עצור. מאז 26/5 לא הוטחה בחשוד איזושהי אשמה או חשד בנוגע לעניין הרצח של עו"ד חכם ז"ל. החשוד היה בידיים של המשטרה, בסטטוס של עצור, יכלו לבוא ולהטיח בו האם יש ראיה חדשה, האם יש סיבה לחשוד בו בעניין זה ולנצל את ימי המעצר של 512 גם לצורך העניין שלפנינו – כך היתה פועלת משטרה הגונה". בהמשך טען עו"ד סלטון, כי גם כשכבר הטיחו באבוטבול את החשד נגדו, לא הטיחו בו ראיות היכולות לקשור אותו למעשה. "אנחנו נמצאים בחקירה שמתגלגלת כבר שמונה שנים. אני סבור שיש מקום לבוא ולהטיח בחשוד את הראיה". השבוע, כאמור, הוארך מעצרו של אסי אבוטבול בשנית.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן