נהג אופנוע שפגע בהולכת רגל לפני שבע שנים זוכה בבית המשפט לתעבורה בתל אביב לאחר שהצליח להוכיח כי הולכת הרגל – אז בת 21 – אחראית להתרחשות התאונה בכך שחצתה את הכביש בחוסר זהירות, מבלי לבדוק את מצב הכביש טרם חצייתה, ובעיקר, לאור העובדה שהייתה עם אוזניות בתוך אוזניה.
הנאשם נהג בתל אביב באופנוע בדרך בגין. כשהגיע לצומת שאול המלך הבחין בהולכת רגל שחצתה את הכביש. בכתב האישום שהוגש נגדו נטען שהוא נהג בקלות ראש, לא שם ליבו לדרך ועל אף שהבחין בהולכת הרגל שהייתה כבר במרכז הכביש לא מנע את ההתנגשות.
במהלך הדיונים בבית המשפט הוכיח פרקליטו, עו"ד אורן חקון, כי הנאשם צפר להולכת הרגל עוד כשהייתה במרכז הכביש ואולם הולכת הרגל לא שמעה את קול הצפירה משום שהייתה עם אוזניות תוך אוזניה. כשכמעט סיימה לחצות את הכביש, בזמן שהנאשם ביקש לעבור לימינה, חזרה לפתע על צעדיה ונפגעה מהרכב. האישה סבלה מחבלות ומשברים בפנים, ואפילו מדימום במוח. הנאשם, שנהג ללא ביטוח, הואשם בנהיגה בקלות ראש, היעדר ביטוח ומהירות שאינה סבירה לתנאי הדרך.
נהג האופנוע טען מצדו כי הולכת הרגל הייתה עם אוזניות. "מאה מטר לפני שהגעתי ראיתי רכב חונה בצד. ירדה ממנו גברת וסידרה את האוזניות באוזניים, כך שהבחנתי שיש לה אוזניות", העיד. עורך דינו אורן חקון ביקש לזכות את הנאשם והזכיר כי נגד האישה הוגש כתב אישום שייחס לה באותו מקרה חציית כביש בחוסר זהירות.
שופט בית המשפט לתעבורה בתל אביב, ישראל ויטלסון החליט להרשיע את הנהג בכך שלא היה לו ביטוח אך זיכה אותו מנהיגה רשלנית. השופט ויטלסון קבע: "הולכת רגל חצתה את הכביש שעה שהיא מנותקת מהמקום והסביבה על ידי אוזניות צמודות לאוזניה, תוך שהיא מתעלמת מכלי הרכב שמתקרבים ולאחר שכבר עברה את האזור אשר הנאשם היה סבור כי מבחינתו היא מהווה סכנה".
עו"ד אורן חקון שייצג את הנאשם מסר: "אני מאוד מרוצה מהתוצאה המשפטית ומכך שלאחר שנים הצדק יצא לאור. צריך לדעת שבמידה ומרשי היה נמצא אשם בהתרחשות התאונה, התביעה היתה עותרת לעונש מאסר בפועל לצד פסילת רישיון נהיגה למשך שנים. בסופו של יום, קיבל בית המשפט את גרסת ההגנה במלואה, ובהכרעת דין מנומקת החליט לזכות את הנאשם מהאחריות לתאונה, בשל חוסר הזהירות של וההתנהגות של הולכת הרגל".
עו"ד חקון הוסיף: "לא תמיד הנהג אשם. חובה לבחון בכל תיק ותיק גם התנהגותם של הולכי רגל. אנו עדים לאחרונה לתופעות של הולכי רגל שצועדים עם אוזניות, עסוקים בסלולר, מסמסים וחוצים כבישים מבלי לשים לב לתנאי הכביש והדרך. תופעה נוספת היא התנהגותם של רוכבי האופניים החשמליות. מעבר לסכנות הברורות של רכיבה על כביש יחד עם כלי רכב נוספים, הרוכבים עצמם יוצרים סיכון בכך שלהערכתי מחציתם אינו מציית לחוקי התנועה. כדאי שידעו הולכי הרגל, רוכבי האופניים וכלל עוברי הדרך – על כולם חלה חובת זהירות ותשומת לב לדרך, ולא בכל מקרה הנהג ימצא אשם בתאונה".
כעוסקת בנושאי בטיחות הולכי הרגל- מסכימה לגמרי עם הנאמר ועם הפסיקה. גם אפרסם אותה אצלי למען ייראו ויידעו
Comments are closed.