צפיפות בלתי נסבלת בכיתות בבית ספר הלל צור

0
423
בית ספר "הלל צור". צילום באדיבות עיריית נתניה

מנהלת בית ספר "הלל צור", איימי לוי, בנתניה אישרה ביום שני השבוע, כי שבוע לפני פתיחת שנת הלימודים הקרובה, ילמדו בשבע כיתות בבית הספר 40 תלמידים בכל כיתה. על הכיתות עמוסות התלמידים נמנות שתי כיתות א', שלדבריה קיבלו אישור חריג ממפקחת המחוז, זאת עד לפתיחת מבנה בית הספר החדש, שעדיין לא הוחל בבנייתו.

לוי הגיבה לפוסט סוער בפייסבוק, בו הביעו הורים את זעמם על צפיפות בכיתות בהן ילמדו 40 תלמידים. עוד טענה לוי בתגובה, כי "לגבי כתות א', אכן התקבל אישור חריג לפתיחת שתי כתות בנות 40 תלמידים. האישור התקבל ממנהלת המחוז. לבית הספר היו 160 בקשות לכתה א' , התקבלו רק תלמידים שגרים ברחובות השייכים לבית הספר ותלמידים שיש להם אחים בבית הספר. לשתי כתות אלו צוותו שלוש מחנכות ותומכת למידה שהינה מורה בפנסיה ציונה טרגרמן. ב95% מהשעות התלמידים מתפצלים או נמצאים לפחות עם שתי מורות. בבית ספר הלל צור עוד 5 כתות בנות 40 תלמידים. מחכים בקוצר רוח לבנית המבנה החדש שמתוכננות בו 24 כתות. יכולה להבטיח לכם שהתלמידים יזכו לקבל את היחס הכי טוב שיש. זוכרת את ימי כמורה בבית ספר כמחנכת כתות א' בבית ספר בארי בה ישבו 40 תלמידים ללא מורה שלישית וללא תומכת. תהיו רגועים לגבי השנה. חשוב מאד שהמבנה יוקם בקרוב כי בית הספר סגור ברב השכבות שלו לרשום תלמידים, ולקראת שנה הבאה לא יוכלו להקלט יותר מ68 תלמידים. בברכת שנת לימודים טובה".

גורם בכיר במערכת החינוך מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "גם הפיקוח וגם עיריית נתניה לא היו צריכים לאשר את קבלת כל התלמידים ולאו דווקא בגלל חוסר מקום, אלא שבעתיד הרחוק יהיה בית ספר חדש ויהיה צורך לפצל את התלמידים ולהוסיף מורים. דבר שיכול לערער את התלמידים ולהשפיע עליהם לרעה".

יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, הביעה תרעמות נוכח הצפיפות בכיתות וכתבה בתגובה: "אחרי מאבק ארצי לחיסול הכיתות הצפופות וכניסת רפורמה חדשה, שמחייבת השנה כבר את כל כיתות א' וכיתות ב' לעמוד לפי החוק החדש, לא יתכן שהמערכת תפתח כיתות גדולות כשהחוק מאפשר קבלת כיתה קטנה ומחנכת בעבור הכיתה. כיתה שנפתחת גדולה גורלה להמשיך כך עד כיתה ו׳. גם כשהמערכת מאשרת שעות לעזרה עבור אותה כיתה זה לעולם לא כמו כיתה קטנה מהתחלה. עצוב מאוד שלמרות שהחוק איתנו!!! ההחלטה נוגדת את החוק ומשרד החינוך בעצמו מאשר משהו שלא חוקי. מדוע שלא נעמוד על זכותנו לקבלת החוק? באם נמשיך בצורה הזאת ,הרפורמה לא תצליח!!! מדוע שלא נקבל את כל הטוב מהחוק החדש לטובת ילדינו? וכל הזמן ניצור מצבים חריגים?".

למערכת נתניה און ליין מסרה סגל, כי "אם מתחילים רפורמה, שאנחנו מברכים עליה, וכבר מהתחלה אנחנו פותחים פתח לעגל פינות, הרפורמה לא תצליח ונמשיך ליצור אפליה הפוגעת בתלמידים. לכן חשוב להקפיד הקפדה יתרה בכל שכבת גיל שנכנסת לרפורמה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן