קבצנים עלינו נתניה

0
102
צילום fotolia

בדיקת נתניה און ליין-ksn עם בעלי מסעדות ובתי קפה באזור המדרחוב מעלה, כי במהלך השנה החולפת חלה ירידה, יחסית, במספר הקבצנים המטרידים דרך קבע את יושבי בתי קפה. עם זאת ציינו בעלי המסעדות ובתי הקפה, כי התופעה רחוקה ממיגור. עוד עולה מבדיקת העיתון, כי בעוד באזור הכיכר והמדרחוב חלה ירידה יחסית, חל גידול יחסי במספר מקבצי הנדבות בצמתים הבולטים במרכז העיר וכן לאורך חלקו המזרחי של רחוב הרצל וסמילנסקי.

"עיקר הבעיה אינה עם הקבצנים והקבצניות המוכרים מנתניה", ציין לעיתון אחד מבעלי המסעדות בעיר: "יש בינינו מעין הסכמה: הם לא מטרידים את הלקוחות, ואנחנו מצידנו מעניקים להם ארוחה או כסף. הבעיה היא עם הקבצנים המקצועיים, אלה שעוברים מעיר לעיר, בהתאם לעונות. רבים מהם שרלטנים, בו הם מבקשים תרומות לעמותות שכלל לא קיימות ולילדים שאין להם קשר אליהם".

בעיה נוספת, המהווה סכנת חיים, נובעת מהקבצנים העומדים בצידי הצמתים. ולא רק, אלא גם תושבים המחלקים חומרי הסברה דתיים – תוך סיכון חייהם וחיי הנוסעים. "בחלק מהצמתים הצלחנו, באופן יחסי, למגר את התופעה. אולם, אנחנו מרחיקים וקונסים, ובכל פעם מגיעים לנו אחרים שמשתלטים על הצמתים בשעות קבועות", ציין גורם בשיטור העירוני.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "אנו פועלים למיגור ההפרעה לציבור ומבצעים אכיפה מקיפה, בהתאמה לכך- ניתנים דו"חות, מבוצעות החרמות וקבצנים המגיעים מערים אחרות, מוסעים לערים מהם הם מגיעים. מתחילת השנה נרשמו למעלה מ-60 דו"חות. לכך נלווה גם אגף הרווחה הבוחן אפשרויות סיוע".

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן