קדימה צורן – נלחמים על החינוך

0
616
מחאת הורי חטיבות הביניים בקדימה-צורן. צילום באדיבות הנהגת ההורים

בסיומו של ערב מתיש, לאחר שביום שלישי הושבתו כל חטיבות הביניים ביישוב קדימה-צורן, נפגשו נציגי הנהגות ההורים של לברן, יגאל אלון, יובלים, הרצוג וגוונים לדיון עם ראש המועצה, שביט מס, בה סוכם, בכפוף לאישור הנהגות ההורים, המתווה הבא: התחייבות הורי החטיבה לתשלום תל"ן נוסף בסך 150 שקלים – זאת כנגד התחייבות ראש המועצה לדאוג לחתימה על חוזי העסקת המורים לאלתר. הרקע למאבק: החלטת מועצת קדימה צורן לקצץ סכום של כחצי מיליון שקלים המיועדים למימון מאות שעות חינוך והעשרה.

"שאר סוגיית המימון ומקורות המימון ימשיכו להתדיין סביב שולחן המועצה בתקופה הקרובה, כאשר מבחינתנו הוסר החשש לבריחת מורים", סיכמו ראשי הנהגות ההורים את הודעתם.

ההחלטה על שביתת אזהרה התקבלה במוצאי שבת האחרון – זאת בעקבות כינוס חירום שקיימו הנהגות הורי חטיבות הביניים. בתי הספר ששבתו היו יובלים, לב-רן, יגאל אלון וחטיבת הרצוג. היענות ההורים להשבתה, כך נמסר, הייתה משביעת רצון.

לטענת הנהגת ההורים הכוונה לקצץ בתקצוב חטיבות הביניים יפגע בכל שכבות התלמידים: שעות לימוד בקבוצות קטנות יקוצצו ויפגעו בתלמידים המתקשים במתמטיקה, באנגלית ובמדעים, שעות העשרה יפגעו, וכן יפגעו שעות העשרה של תכניות מצטיינים, מופת ונחשון.

שבעה חברי מועצה מהאופוזיציה ומהקואליציה אף פנו בתחילת השבוע לחשב המלווה, רו"ח קובי גינזבורג, במכתב התחייבות לאישור סעיפי התקציב לטובת חתימה על הסכמי העסקת מורים. במכתב נכתב בין השאר, כי הם מתחייבים לאשר את הסכום הכספי הנדרש בהתאם לסעיפי התקציב לסל תלמיד, אשר אושרו ברוב של 11 חברי מליאה.

נושא החינוך בכלל וההשקעה בחינוך בפרט, הוא אחד מהנושאים המרכזיים בקדימה-צורן מזה שתי מערכות בחירות מקומיות. ראש המועצה שביט מס, מסר בטרם התקיימה הישיבה עם ההורים וכן ההשבתה, כי "בתקופה זו בה לכאורה אנשים מסוימים מנסים ליצר מצג שווא בו יש מאבק ואו חוסר הסכמה ביני לבין הנהגות ההורים, אבקש להבהיר שאמשיך לעשות ככל שביכולתי למען המשך שיפור ושדרוג מערכת החינוך בישוב – כפי שעשיתי בשיתוף פעולה של הגורמים המקצועיים וחברי המועצה עד כה. צר לי שחוסר הבנה במקרה הטוב ורוע של חלק מהגורמים הישוב, המנסים ליצר כאילו מחד יש גורמי אור ומאידך גורמי חושך בישוב בנושא החינוך, גוררים את מערכת החינוך המפוארת שלנו למאבקים לכאורה, שרק מביאים לפילוג בישוב".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן