קיזז חשבוניות פקטיביות ונדון ל-21 חודשי מאסר

0
123
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

בית משפט השלום בנתניה גזר 21 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך של 10,000 שקלים על תושב נתניה, שקיזז עשרות חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-6,200,000 שקלים. את התיק ניהל מטעם התביעה עו"ד איתמר ענברי מהמחלקה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

הנאשם, הורשע ב-29 עבירות של קיזוז חשבוניות פיקטיביות שסכומן הכולל הוא כ- 6,200,000 שקלים וסכום מס התשומות הגלום בהן הינו כ- 800,000 שקלים. בנוסף, הורשע הנאשם בעבירה של הכנה וניהול של פנקסי חשבונות כוזבים.

בית המשפט הדגיש בגזר דינו את הצורך למצות את הדין עם עברייני מס שמקזזים חשבוניות פיקטיביות וציין כי "אין בנסיבות אישיות קשות ככל שיהיו כדי למלט נאשמים בעבירות מס מריצוי עונש מאסר בפועל ומענישה מחמירה. כמו כן, החמרה כאמור יש לנקוט בפרט כאשר מדובר בעבירות דנן, שאינן עבירות טכניות אלא טמונים בהן אלמנטים של מרמה וגניבה ממש".

במהלך הטיעונים לעונש טענה התביעה, כי יש להתייחס בחומרה לעבירות כלכליות בכלל ולעבירות של חשבונות פיקטיביות בפרט. בנוסף טענה התביעה, כי בביצוע עבירות אלה קיימת פגיעה הן בערך השוויון באשר לנשיאה בנטל המס והן בביטחונו הכלכלי של הציבור.

מנגד הדגישה פרקליטתו של הנאשם, עו"ד תהילה חדד, את נסיבותיו האישיות הקשות של הנאשם וכי מדובר בנאשם נורמטיבי. כמו כן הדגישה, כי לא דובר במי שסחר בניירות, אלא ביצע עבודה בפועל ואף שולמו על ידו מיסים. הנאשם הביע צער וחרטה על מעשיו.

שופט בית משפט השלום בנתניה, עוז ניר נאווי, קבע בגזר הדין, כי "אין מדובר במעידה חד פעמית, אלא בעבירות שבוצעו במשך כשנתיים".

השופט נאווי ציין, כי כי עונש של עבודות שירות כשמדובר בעבירות מס מהותיות וכשהמחדל הכספי לא הוסר הוא עונש יוצא דופן ואינו משקף את הענישה הנוהגת: "לאור המתחם שהוצע על ידי ההגנה הכולל ענישה בדרך של עבודות שירות, מצאתי לציין כי ענישה בעבודות שירות בעבירות מטריאליות, שמאחוריהן כוונה, בסכומי מחדל של מאות אלפי שקלים וללא הסרת המחדל, הינה חריג שבחריגים, בפרט כשעסקינן במבצע עיקרי; זוהי כאמור הענישה הנוהגת".

בנוסף נדון הנאשם ל-14 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 10,000 שקלים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן