קרב מאוד לא מוזיקלי

0
117
תלמידי הקונסרבטוריון במחאה מול משרדי עיריית נתניה. צילום באדיבות התלמידים

חמש שנים של ניסיונות להגיע אל עמק השווה עלו בתוהו: מורי הקונסרבטוריון העירוני נתניה הכריזו השבוע, פעם נוספת, על סכסוך עבודה והשבתת הלימודים. באקט תמיכה הודיע רן ארז, כי ארגון המורים הודיע על השבתת הלימודים בכל בתי הספר התיכונים, בהם מלמדים מורים המקבלים שכרם מעיריית נתניה. ההשבתה ושיבוש הלימודים נכנסו לתוקפם בבוקר יום רביעי. בעוד ארגון המורים דורש השוואת תנאי מורי המוזיקה בקונסרבטוריון העירוני למורים במערכת החינוך, טוענים בעירייה כי כלל לא ניתן להשוות בין מורה המלמד כיתה בת 35 תלמידים במסגרת מערך החינוך הפורמלי, לבין מורה, טוב ככל שיהיה, המלמד במסגרת החינוך הבלתי פורמלי, אחר הצהריים, במרבית המקרים בשיעורים פרטניים.

בתוך כך, ביום שלישי, קיימו תלמידי ותלמידות הקונסרבטוריון העירוני הפגנת מחאה מול בנייני העירייה בו הביעו תמיכה במאבקם של מוריהם לשיפור תנאיהם. אחת התלמידות מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "החלטנו שאנחנו לא יכולים לשבת בשקט ולתת לקונסרבטוריון שלנו להיעלם. אנחנו התלמידים והקונסרבטוריון העירוני הוא המוסד שלנו. העירייה חייבת לטפח אותו ולתת לו לפרוח. העירייה דואגת להתפאר תמיד במוסד הזה, אז מדוע לא לתת שכר מכובד למורים? אנחנו מצטרפים למאבק של המורים – מאבקם הוא מאבקנו". 

דורשים תנאים

לטענת המורים למוזיקה המלמדים בקונסרבטוריון העירוני, במשך כחמש שנים תמימות נעשו ניסיונות רבים לגיבוש חוזה קיבוצי הוגן מול עיריית נתניה לכלל מורי הקונסרבטוריון. אולם, ניסיונות אלה כשלו.

עוד טוענים המורים, כי מעל 15 שנים לא עודכן שכר המורים כלל. מורים ותיקים מתוגמלים ברמה מינימלית ביותר, אשר אינה משקפת כלל את יכולתם המקצועית והוותק העצום שרכשו לאורך השנים.

עוד לדבריהם, המורים סובלים מתנאי העסקה מחפירים, רמות שכר מעליבות, היעדר משכורת בחודש אוגוסט, היעדר דמי חופשה והיעדר הטבות סוציאליות המקובלות במוסדות חינוכיים מקבילים ברחבי הארץ.

בפנייתם להורי התלמידים הלומדים בקונסרבטוריון מסרו המורים, כי "לצערנו הרב, ולמרות סבלנותנו הממושכת, פרנסי העיר אינם מגלים כל רצון ללכת לקראתנו ולקדם את תנאי העסקתנו. עיריית נתניה נהנית להתפאר במוסדנו המפואר ובהישגים המקצועיים הנפלאים, אשר לא פעם מוצאים ביטוי בקונצרטים פומביים בארץ ובעולם. גאוותם של ראשי העיר מסתכמת בברכות נימוסין, שאינן מוצאות כל ביטוי בשיפור תנאי המורים המסורים. לאחרונה אף זכה הקונסרבטוריון בדירוג הגבוה ביותר מטעם הפיקוח על החינוך המוסיקלי במשרד החינוך. דירוג זה מבטא את העבודה המיטבית של צוות המורים המתבטאת במגוון גופי הביצוע וכיתות התיאוריה ברמה מובילה בקנה מידה ארצי".

טענות הארגון

זו אינה הפעם הראשונה בה הכריזו מורי הקונסרבטוריון על סכסוך עבודה והשבתת הלימודים. בחודש פברואר 2016 הוכרז על סכסוך עבודה, גם אז בהנחייתו של יו"ר ארגון המורים רן ארז, אשר טען, כי "השערורייה האמיתית היא שמורי הקונסרבטוריון, אשר מלמדים תלמידים בנתניה, מועסקים עלידי העירייה בתנאים של עובדי קבלן ואף פחות מזה".

עוד טען ארז, כי מדובר בניצול של מורים ללא קשר להשכלתם האקדמית, ללא קידום, בהעסקה אישית לפי שעות ללא כל ביטחון תעסוקתי וסוציאלי. עיריית נתניה מתחמקת מלהסדיר עבור מורי הקונסרבטוריון הסכם קיבוצי ומשתמשת כל פעם בתירוץ אחר: "זה יותר משנתיים עיריית נתניה מתחמקת מלהסדיר עבור מורים אלו הסכם קיבוצי ומשתמשת כל פעם בתירוץ אחר. במו"מ שניהלנו, ובהצעות להסכם קיבוצי שהגשנו, הבאנו בחשבון את התנאים המיוחדים של מורי הקונסרבטוריון, ולמרות זאת העירייה מתעקשת".

כאמור חלפה למעלה משנה ומורי הקונסרבטוריון שוב הכריזו על סכסוך עבודה. בעקבות ההכרזה נודע למערכת נתניה און ליין נתניה און ליין, כי ראש העירייה ביקשה מהנהלת הקונסרבטוריון לכנס פגישה דחופה עם הורי תלמידי הקונסרבטוריון. גורמים בקרב המורים מסרו, כי יוזמת הפגישה עם ההורים ולא עם המורים מעידה על כך שמדיניות ההפרד ומשול בעיצומה.

עמדת העירייה

"עיריית נתניה השקיעה מעל 30 מלש"ח במהלך 15 השנים האחרונות מתקציבה השוטף, כדי למצב את הקונסרבטוריון בנתניה ברמה הגבוהה ביותר ולהביאו למעמד של מוביל בתחומו בארץ. בטיפוח ובהבאת מורים מהשורה הראשונה והקמת גופי מוסיקה מהמתקדמים שיש", נמסר מעיריית נתניה: "העירייה רואה חשיבות גבוהה בפעילות המורים בקונסרבטוריון ופועלת בכל הכיוונים על מנת למצוא פתרון ולהגיע להסכם בצורה מידתית וראויה. על כן מתכוונים לכנס ביום רביעי את הורי התלמידים ולהציג בפניהם את משמעות הדרישות שמציב ארגון המורים".

על דרישות ארגון המורים נמסר מעיריית נתניה בתגובה, כי "לצערנו, מועלות טענות מופרכות המנסות להשוות בין מורה של מערכת החינוך הפורמלית, המלמד כיתה עם לפחות 35 תלמידים, על כל האתגרים הטמונים בכך, לבין מורה, של הקונסרבטוריון המלמד, לרוב, באופן פרטני תלמיד אחד בלבד. יש לציין, כי לא מוכר לנו ולו קונסרבטוריון אחד המשתייך לארגון המורים".

על טענות המורים למוזיקה, כי עיריית נתניה גוררת את המו"מ מזה שנים, נמסר בתגובה כי "אנו מעריכים ומכבדים את עבודת המורים למוסיקה ומוכנים להגיע להסכם ראוי המשפר את תנאי העסקתם בקונסרבטוריון, כל זאת בכפוף לאישור משרד הפנים. לצערנו, הניסיון לגרור מערכת שלמה לשביתה בתקופה זו של השנה בה התלמידים מתכוננים לבחינות הבגרות יהווה נזק ופגיעה חמורה בתלמידי העיר, ויש להטיל את האחריות לכך על ארגון המורים הארצי".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן