קרפ צרפתי – חוגגים חנוכה אחרת

0
738
קרפ צרפתי נתניה מבשלת
צילום fotolia

חג חנוכה הוא זמן נהדר להכנת סופגניות וכן לביבות, אבל לא רק. אני בחרתי לגוון השני ולהציע מתכון לקרפ צרפתי – ולא רק כמחווה לאלפי העולים החדשים שוויתרו על מנעמי צרפת ובחרו להתגורר בעיר נתניה.

שמו העברי של קרפ צרפתי או שלא, הוא חביתית. המקפידים יותר יכנו אותו חמיטה. אנחנו מכירים אותו באין ספור שמות נוספים: פנקייק דק או בלינצ'ס – בדגש על הסגנון ההונגרי. הרעיון הוא אותו רעיון: קמח, מים או חלב, וכמובן ביצים. בלילה שמכינים מכל המרכיבים ומחבת מתאים המאפשר יצירת קרפ דקיק אותו ממלאים ומקפלים. צורת הקיפול עצמה משתנה ממדינה למדינה. את הבלינצ'ס ההונגרי נוהגים לגלגל, ואילו את הקרפ הצרפתי נוהגים לקפל וליצור צורת משולש. אז אפשר להמשיך ולכתוב היסטוריה, או שפשוט נתחיל לבשל ונפנק את בני המשפחה בכלל ואת הילדים בפרט במתכון לקרפ צרפתי שיעזור לנו לגוון את מאכלי החנוכה המסורתיים.

מתכון קרפ צרפתי

מרכיבים: (לצורך הכנת כמות גדולה יותר, יש להכפיל את הכמויות)
כוס וחצי קמח
כוס וחצי חלב
1.5 כפית תמצית וניל
שקית סוכר וניל
2 ביצים
שמן

אופן ההכנה:
בתוך קערה עמוקה נערבב את כל המצרכים עד לקבלת תערובת מעט סמיכה. במחבת או בכלי המיועד להכנת קרפ צרפתי נחמם מעט שמן ואם אתם בקטע של חמאה, אז מוזמנים לשלב. רק תזכרו שחמאה נשרפת מהר.

באמצעות מצקת נמזוג בתנועה עיגולית את הבלילה למחבת או לכלי הייעודי – במטרה שתתפוס את כל הנפח. זכרו, שקרפ צרפתי לא אמור להיות עבה כמו פנקייק. נטגן דקה בצד אחד, נהפוך ונטגן את הצד השני עד לקבלת צבע זהוב. כך הלאה. ניתן למלא את הקרפ בשוקולד, בגבינה מתוקה בריבה ואפילו בפירות טריים שהוקפצו בחמאה. שיטת הקיפול לקרפ היא ביצירת צורה משולשת.  אני, אישית, אוהב להניח את הקרפ על צלחת, לבזוק מעל אבקת סוכר, להניח בצד כדור של גלידה וניל ולקשט ברוטב דובדבנים או רוטב תות.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן