רדיו הקופסא – מכבי נתניה במיטבה

0
324
יניב אבגי, אבי חכמון,מכבי נתניה,רדיו הקופסא
יניב אבגי ואבי חכמון - רדיו הקופסא

 

יניב אבגי (38) ואבי חכמון (43) נחשבים לשניים מהאוהדים הבולטים והפעילים יותר של מכבי נתניה מזה כמה עשורים. הם גם אלה העומדים מאחורי תכנית הרדיו השבועית "רדיו הקופסא" בתחנה 106 fm לפני כשבועיים.

אבי חכמון (43), איש שיווק במקצועו, מנהל את אתר האוהדים "קופסא הדור הבא" ואוהד נתניה למעלה משלושים שנה היה זה שהגה את הרעיון לקיים תכנית רדיו שכל כולה מכבי נתניה. לצורך המשימה הוא גייס את חברו יניב איבגי (38) , איש מכירות ופרסום במדיה ובעיקר צהוב בנשמה.

איך נולד הרעיון לעשות תכנית רדיו?
אבי חכמון: "הרעיון לתכנית הגיע אחרי שהחלטנו להחזיר את אתר הקופסא לפעילות שוטפת. היה חשוב לנו להביא משהו ייחודי ושונה, שבעצם יבדל אותנו מקבוצות הפייסבוק והעיתונים. מה שהוביל אותי ואת נוי שני שותפי לפתח תכנית רדיו, היה הרצון לתת יותר במה וקרדיט לאוהדים של הקבוצה. הרצון להיות קשובים לאוהדים ולספק להם את מה שמעורר בהם עניין ולשתף אותם כמה שאפשר".

יניב אבגי: "בקבוצות הפייסבוק רואים באופן בולט את האכפתיות של האוהדים, הסוגיות שהם מעלים והשאלות עליהן היו רוצים לקבל תשובה ממקור ראשון ולא משמועות או טלפון שבור. תכנית הרדיו, בעצם, מספקת את אותו צורך לאוהדים. בניגוד לתכניות ספורט רגילות ברדיו, בהן במקרה הטוב יש אייטם של מספר דקות על מכבי נתניה, אצלנו התכנית כולה היא על הקבוצה – כך שיש יותר זמן לגעת ביותר נושאים".

זה לא סוד שלאוהדי הכדורגל בארץ בכלל ולאוהדי מכבי נתניה בפרט קיימת רתיעה מהתקשורת. איך קרה שהחלטתם להיכנס למשבצת ממנה אתם כל כך סולדים?
יניב אבגי: "אנחנו, האוהדים, בהחלט סולדים מהתקשורת, אבל אנחנו פה מציגים תקשורת אחרת. בניגוד לתקשורת הספורט הישראלית המתבססת על ספינים תקשורתיים וסוג של תחרות אינטרסים, שבמרכזה מי מעלה את הידיעה ראשון גם מבלי שנבדקה לעומק. אנחנו מגיעים ממקום נטול אינטרסים. אותנו מעניין לבדוק את הדברים כמו שצריך, לדבר עם מי שצריך ואנחנו לא נתונים ללחץ או לתחרות מסביב".
אבי חכמון: "אני חושב שאנחנו מציגים תקשורת נטולת אינטרסים, ובעצם משמשים הפה של האוהדים. במהלך השבוע אנחנו אוספים את השאלות שעולות בקבוצות האוהדים השונות, מדברים עם אוהדים ומבינים מה מעניין אותם לדעת. על זה אנחנו בעצם בונים את התכנית. אנחנו מביאים את אותם אנשי מועדון שיענו על שאלות האוהדים, כדי שאלה יקבלו את התשובות המדויקות ביותר ממקור ראשון. לכן, אין מה להשוות בין מה שאנחנו עושים לבין התקשורת".

יניב אבגי: "אנחנו, אוהדי מכבי נתניה, בהחלט סולדים מהתקשורת, אבל אנחנו פה מציגים תקשורת אחרת. בניגוד לתקשורת הספורט הישראלית המתבססת על ספינים תקשורתיים וסוג של תחרות אינטרסים, שבמרכזה מי מעלה את הידיעה ראשון גם מבלי שנבדקה לעומק

מתי משודרת התכנית ולמה לטעמכם אתם קולעים יותר לטעם האוהדים?
"התוכנית שלנו משודרת כל יום חמישי בין השעות 19:00 ל- 20:00. לפעמים, אנחנו גולשים קצת יותר. כיוון שאנו פונים לאוהדים, אנחנו מארחים שחקנים, מקיימים חידונים הקשורים למכבי נתניה, דיונים פתוחים על המשחק שהיה והמשחק שיהיה ומפעילים פינה: אוהד בהפתעה – בו אנו מעלים אוהד לשידור חי מבלי להכין אותו מראש".

כאוהדים, אחרי שני משחקים בליגת העל, איך מכבי נתניה מצטיירת בעיניכם?
יניב: "העונה נפתחה בצורה טובה, למרות התיקו בעכו. כאוהד, כאשר אני רואה שיש דרך ניהולית ומקצועית ברורה, שמחתימים שחקנים עם עומק ומחשבה לבניית סגל שירוץ לאורך שנים, ויש עקרונות לחזון שלא סוטים ממנו, אני משוכנע לחלוטין שנצליח".
אבי: "כאוהד ותיק של מכבי נתניה, הייתי מאד גאה בקבוצה במשחק של נגד באר שבע – גם בחלקים מהמשחק נגד עכו. לצערי, כנראה שאחרי המשחק המרשים נגד הפועל באר שבע, הגענו קצת פחות מוכנים למשחק נגד עכו. כמו שאני רואה את זה, הניצחון הראשון יביא איתו הרבה אחריו".

למרות שעוד מוקדם לנבא, איפה אתם חושבים שנתניה תסיים את העונה הנוכחית?

אבי: "אני באמת חושב ומאמין שיש לנו סגל טוב שיכול לסיים בפליאוף עליון ואולי אפילו להתחרות על אירופה עם אחת מארבע הגדולות. את העונה הנוכחית, לדעתי, נסיים איפשהו בין המקומות 4-6. אני סומך על הצוות המקצועי ובראשו הבעלים של הקבוצה, אייל סגל, שידעו לנצל את פגרת הנבחרות וכבר נגד רעננה יבואו הנקודות.
יניב: "אצלי התשובה נחלקת לשניים. אם נביא חלוץ שובר שוויון עם קבלות ונפתור את הבעיה בעמדת המגן השמאלי, נסיים אמצע טבלה ומעלה. אם לא ימצא פתרון, נהיה קבוצה ששבוע אחד נותנת הצגה ושבוע אחר מאבדת נקודות, בכל מקרה, בשתי האפשרויות, אני מאמין שבחמשת המחזורים לסיום כבר לא נהיה חלק ממאבק ההישרדות בליגה".

אהבתם את הכתבה? אז אל תתקמצנו, פרגנו בשיתוף בפייס או בואטס

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן