רחובות חדשים נחנכו בנתניה

0
366
רחובות על שם נשיאים אמריקנים בנתניה

בעקבות שינויי גבולות בין העיר נתניה למועצות האזוריות הסמוכות לה, הוחלט להמשיך במגמת הנצחת מדינאים זרים חשודים ברחובות העיר נתניה. יו"ר ועדת שמות, רחובות ואתרים, עו"ד אדיר בנימיני, אשר הביא את היוזמה, מסר, כי  כעת, עם יישום ההחלטה נחנך רחוב חדש על שמו של הזמר והיוצר המוסיקלי, מאיר אריאל. הרחוב על שמו מממוקם מן הכיכר של "כביש הנחש" לכיוון כפר נטר (בכיוון המרכז המסחרי "גרנד-נטר").

בכך, לדבריו, הפכה נתניה לעיר הרביעית בישראל, אחרי כפר-סבא, רמלה ובית אריה שמצאה לנכון להנציח את הזמר הנערץ בקריאת רחוב על שמו בגבולותיה. בנימיני, ציין, כי "זהו המשך למגמה שהחלה לפני למעלה מעשור לתת ביטוי רחב ומשמעותי יותר לגיבורי תרבות שהלכו לעולמם, אשר תרמו רבות לאמנות וליצירה האמנותית בישראל, בתחום המוסיקה, הקולנוע, התאטרון והטלוויזיה. באותו מקבץ אישרנו גם רחוב ע"ש המשורר דוד אבידן".

נודע, כי ההחלטה התקבלה בקורת-רוח רבה בקרב תושבים רבים המתגוררים בשכונת קריית-השרון, שבאזור זה נמצא הרחוב בו רבים מהם נוסעים בתדירות גבוהה, אשר הביעו שביעות רצון משם הרחוב שנבחר וההחלטה להנציח את מאיר אריאל בשל תרומתו למוסיקה הישראלית.

בנוסף בעקבות העברת כביש 5611 מלב-השרון לנתניה, הוחלט בהמשך למגמה להנציח מדינאים זרים חשובים ברחובות העיר נתניה. במסגרת זו הוחלט לקרוא לרחובות על שם שני נשיאים אמריקנים (דמוקרטי ורפובליקני) – הנשיא ה-33, הארי טרומן והנשיא ה-34, דווייט אייזנהאואר. לדברי בנימיני מדובר בהמשך למגמה ארוכת שנים בנתניה, כאשר בעבר נקראו רחובות על שמם של מדינאים חשובים כגון ראשי ממשלת בריטניה, הלורד ארתור בלפור וסר וינסטונד צ'רציל, נשיאה הראשון של צ'כוסלובקיה, טומש גריג מסריק, נשיאה ה-35 של ארה"ב , ג'ון פ' קנדי, השר הצרפתי, מרשל פייר קינג והשגריר האמריקני, ג'ימס ג. מקדונלד.

עוד מסר עו"ד בנימיני: "הצעתי המקורית הייתה להנציח את הנשיאים הארי טרומן ורונלד רייגן, אבל ראש העירייה, מרים פיירברג – איכר, סברה ששמו של הנשיא אייזנהאואר צריך לבוא קודם, גם על רקע העובדה שהיה הגנרל שעמד בראש צבאות הברית שהביסו את הצבא הנאצי במהלך מלחמת העולם השנייה. אני מקווה שבעתיד נוכל למצוא מקום גם עבור הנשיא אברהם לינקולן, לאור השפעתו ההיסטורית מרחיקת הלכת".

טקס להסרת הלוט לרחובות על שם הנשיאים טרומן ואייזנהאואר יערך לאחר הבחירות לנשיאות ארה"ב, תוך תיאום מול משרד החוץ ובנוכחות גורמים מתוך הממשל האמריקני לכשתגיע משלחת של חברי קונגרס לביקור בישראל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן