שבוע הלימודים הראשון הסתיים

0
174
בתמונה: כיתה ריקה
צילום fotolia

בכפר יונה פתחו את שנת הלימודים 5,780 תלמידים ותלמידות. למעלה מ-5000 תלמידים החלו את את שנת הלימודים במוסדות החינוך בקדימה-צורן. 1250 תלמידי פרדסיה החלו את שנת הלימודים בבתי הספר והגנים וביישובי עמק חפר פתחו את שנת הלימודים כ–11,500 ילדי גני ילדים ובתי ספר.

מספר התלמידים בכפר יונה עולה בהתמדה

מעיריית כפר יונה נמסר, כי על פי נתוני אגף החינוך בכפר יונה, מספר התלמידים עולה בהתמדה בכל שנה וממחיש את המגמה שעוברת העיר בשנים האחרונות בעלייה של מספר הילדים בעיר.

בשנת הלימודים הנוכחית, נפתחו בכפר יונה שני גנים חדשים בעיר ושתי כיתות א' חדשות בבית הספר היסודי בר אילן. בית הספר היסודי "יפה נוף" ממשיך בצמיחתו לכיתה ג' ומבנה חטיבת הביניים "עתיד, התרחב לבניין חדש, המאכלס כיתות לימוד נוספות, המגדילות את מספר התלמידים בחטיבה לכ- 500 תלמידים. במקביל, מערך החינוך המיוחד בכפר יונה, התפתח כיום פועלות כ-20 מסגרות חינוך מיוחד, המופעלות בגני העיכוב ההתפתחותי ובכיתות לחינוך מיוחד בתוך בתי הספר בעיר.

ראש עיריית כפר יונה, אפי דרעי, מסר, כי "רמת המוכנות לפתיחת שנת הלימודים, איננה דבר של מה בכך". דרעי איחל הצלחה למנהלות החדשות של בתי הספר היסודיים "הדר" ו"רימון" וכן איחל הצלחה לתלמידי כפר יונה. בנוסף הודה לעובדי העירייה על ההשקעה למען החינוך בעיר.

ראש המועצה התגייס לסייע בשיפוצי הקיץ

במועצת קדימה-צורן נפתחה שנת הלימודים כסדרה. לדברי המועצה, זאת לאחר חודשים של עבודה מאומצת על מנת לסיים את שיפוצי הקיץ בכל מוסדות החינוך.

עוד נמסר, כי בשנת הלימודים הנוכחית יושלמו שתי מהפכות במערכת החינוך הישובית – השלמת מערכת החינוך המיוחד, המשלבת את ילדי החינוך המיוחד מהגן ועד התיכון במוסדות החינוך בישוב ומהפכה נוספת נוגעת לתקציב התמיכות שחלקו הראשון לשנת 2017 הועברה לתנועות הנוער. לדברי ראש המועצה, שביט מס, לראשונה מאז שנת 2004 יקבלו תנועות הנוער עבור כל ילד תמיכה בגובה זהה.

"האתגרים שפנינו עדיין גדולים מאד ובמהלך שנת הלימודים עלינו לסיים מספר פרויקטים בתחום הבניה, להרחבת מוסדות החינוך. נמשיך לצייד את מוסדות החיינוך ולשדרגם במטרה לשפר עוד את הסביבה הלימודים, לצד השקעה רבה בתוכניות לימוד" הדגיש מס

עליה במספר התלמידים בפרדסיה

בישוב פרדסיה נרשמה בעלייה של 50 תלמידים לעומת השנה שעברה, זאת בעקבות הצמיחה הדמוגרפית ובניית השכונות החדשות בישוב אשר נמצא בתנופה. ממועצת פרדסיה נמסר, כי הצפיפות בכיתות בבית הספר נמוכה השנה מבשנים עברו והיא עומדת על ממוצע של 28.8 תלמידים לכיתה.

ראש המועצה טל גורקי וצוותי החינוך של המועצה סיירו ביום הראשון ללימודים בבית הספר "תפוז" ובגני הילדים. בבית הספר "תפוז" קיבל גורקי את פני התלמידים יחד עם המנהלת החדשה, לילך חגי.

במהלך חופשת הקיץ ביצעה המועצה שיפוצים מקיפים בבית הספר ובמוסדות חינוך ופנאי, בהם: שדרוג הפרקט באולם הספורט, הרחבת כיתות בחטיבה הצעירה ושיפוץ מרבית חדרי השירותים בבית הספר. במקביל לתחילת שנת הלימודים בבתי הספר והגנים צפויה להתחיל בימים הקרובים גם שנת הלימודים במסגרות מערכת החינוך הבלתי פורמאלי ובכלל זה בחוגים ובתנועות הנוער.

עוד נמסר ממועצת פרדסיה, כי בפרדסיה משתתפים כ-400 ילדים ובני נוער בפעילות בשלוש תנועות הנוער: הצופים, הנוער העובד והלומד ובני עקיבא. בארבע השנים האחרונות הגדילה המועצה את ההשקעה בהן באופן ניכר וכתוצאה מכך מספר הפעילים צמח באופן ניכר.

עמק חפר בסימן התחדשות

שנת הלימודים בבבתי הספר בעמק חפר עומדת בסימן תוכנית ההתחדשות בחינוך. תוכנית ההתחדשות תחל בבתי הספר היסודיים ומשם תתרחב לשאר מערכת החינוך. שבוע לפני תחילת שנת הלימודים התקיים כנס היערכות לשנת הלימודים תשע"ח בסימן חדשנות בחינוך בבתי הספר היסודיים בעמק חפר. את הכנס הוביל אגף החינוך במועצה האזורית עמק חפר, אשר הציג מהלך עומק לבירור וגיבוש תפיסות עולם חינוכיות חדשניות בבתי הספר – ודרכים ליישומן באופן מואץ.

ברחבי מועצת עמק חפר פועלים כיום  81 גני ילדים, 10 בתי ספר יסודיים ו-4 בתי ספר תיכוניים. השנה נפתח בעמק בית ספר חדש, ביה"ס הייחודי בקיבוץ מעברות ובית הספר האנתרופוסופי אופק באלישיב מצטרף למערכת החינוך של המועצה.

ראש המועצה, רני אידן, שסייר במוסדות החינוך ביחד עם מנהלת אגף החינוך חינה קורן, הביע סיפוק רב מהפתיחה חסרת התקלות שהיא תוצאה של היערכות מוקדמת במסגרתה הושקעו מיליוני שקלים בבניית ושיפוץ מוסדות החינוך.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן