שיטה מיוחדת לטיפול בפצעי בטן פתוחים

0
195
לניאדו נתניה
בית חולים לניאדו. צילום דוברות בית החולים

חולים הסובלים מפציעות בטניות מורכבות ורב מערכתיות, נזקקים לניתוחי בטן חוזרים להצלת חיים ולעיתים קרובות נשארים עם פצעים פתוחים. מעי חשוף בפצע ניתוח, מעמיד את החולה לפני סכנה של נצור – פיסטולה של מעי דק. טיפול בפצע באמצעות מערכת שאיבה, הוא מבוסס בספרות רפואית ובשימוש רחב ומאיץ את הסגירה והריפוי של פצע הניתוח. אולם, חולים עם פצע בטני פתוח עם מעיים חשופים מאתגרים עוד יותר והשימוש במערכת שאיבה מוגבל עקב חשד להתפתחות פיסטולה – נקב במעי.

במחלקה הכירורגית בלניאדו הוחל לאחרונה יישום בטיפול באמצעות מכשיר ואקום שמוצמד לתחבושת המונחת על הפצע ושואב את כלל ההפרשות מהפצע ובכך מתאפשר איחוי מהיר שלו. במטרה להימנע מסיבוכים של פצע במעי והיווצרות פיסטולה הוסיף הצוות בלניאדו שכבה של גזה עם וזלין בין המעי חשוף לספוג של מערכת השאיבה והוקם צוות יעודי במחלקה הכירורגית למעקב קפדני אחר הטיפול פצע.

מבית חולים לניאדו נמסר, כי קצב ההתקדמות וריפוי הפצע תועדו ע"י צילום של הפצע במהלך האשפוז וגם לאחר שחרור המטופלים לביתם. עד כה לא פורסמו עבודת קליניות בנושא היות והיה קיים חשש בקרב הצוות המטפל, כי שאיבת ההפרשות עלולה לפגוע באיברים עצמם – ליצור נקבים קטנים באיברים החשופים.

ד"ר מוריס ונטוררו, מנהל המחלקה הכירורגית בלניאדו, בחן את פעולת מכשיר השאיבה המונח על התחבושת, כשגאזה סטרילית ווזלין חוצצים בינו לבין הרקמה על מנת למנוע מגע ישיר של האיברים החשופים עם התחבושת ומכשיר השאיבה – הפעולה הוכתרה בהצלחה רבה.

עוד נמסר, כי העבודה הקלינית הוצגה לאחרונה בכנס בינלאומי בנושא "טכנולוגיות וטיפולים מתקדמים בפצע" שהתקיים בלונדון. משלחת בראשותה של האחות האחראית על המחלקה הכירורגית בלניאדו, ניצה בשארי, הציגה את העבודה הקלינית וזכתה לפידבקים חיוביים מקולגות ברחבי העולם.

ד"ר ונטוררו מסר, כי "פצעים פתוחים לאורך זמן מהווים בעיה לא קטנה בדרך להחלמתם המלאה של המטופלים, אני מאמין כי השיטה החדשה שהצגנו בלונדון תאפשר החלמה מהירה יותר וללא כל סיבוכים. מדובר בפריצת דרך אמיתית בטיפול בפצעי טראומה ואין לי ספק שתתקבל ברחבי העולם בעתיד הלא רחוק".

נדב חן, מנכ"ל לניאדו, בירך את צוות המחלקה הכירורגית על ההישג ואמר, כי "אנו בלניאדו רואים במחקר הקליני חלק חשוב מאד בעבודה היומיומית, נמשיך להשקיע בכך בטווח הזמן הבינוני והרחוק. שיתוף הפעולה בין הסקטור הרפואי לסקטור האחיות מלמד כי עבודה משותפת מצילה חיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן