שירזי הורשע בעבירות מס והלבנת הון

0
86
ריקו שירזי. צילום ארכיון נתניה און ליין

ריקו שירזי, הורשע ביום שני השבוע, בהוצאת חשבוניות פיקטיביות בסך של למעלה מ-25 מיליון שקלים ובכך סייע לאחר להתחמק מתשלום מס. עוד הורשע שירזי בהתחמקות מתשלום מס בגין הכנסותיו בסך של מעל 3 מיליון שקלים ומתשלום מע"מ של 503,600 שקלים. כמו כן הורשע שירזי בעבירות הלבנת הון בסך של מעל 14.5 מיליון שקלים. בנוסף הרשיע בית המשפט המחוזי האת שירזי גם בעבירת שיבוש הליכי משפט. שירזי הורשע בחמש משש העבירות שיוחסו לו בכתב האישום.

במקביל להרשעות זיכה שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, עודד מודריק, את שירזי מעבירת איומים על עמיל מכס. בהכרעת הדין קיבל השופט מודריק קיבל את הראיות שהציגה הפרקליטות וכן את עדותו של עד המדינה וכאמור הרשיע את שירזי בחמישה סעיפי אישום מתוך השישה שיוחסו לו בכתב האישום.

השופט מודריק קבע, כי שירזי היה מודע לעבירות: "בחנתי את המודעות של שירזי לעניין החשבוניות הפיקטיביות. הגעתי למסקנה שהיה מודע".

בנוסף קבע השופט מודריק, כי " "לדעתי, בפרשה הזו יש אינטרס ציבורי ראשון במעלה לקיים את הסכם עד המדינה גם אם תרצה לומר שחלקו של הנאשם נופל במשהו מחלקו שלו. כוונתי לכך שהנאשם מהווה לאורך שנים 'יעד משטרתי' ראשון במעלה (יעד משטרתי ברמה הארצית). הגדרה כזו איננה דבר של מה בכך. פירושה שנגד הנאשם הצטברו לאורך השנים מידעים הכורכים אותו בפעילות עבריינית המתפרשת על פני המדינה כולה, ואולי גם חוצה גבולות. זו פעילות מסוכנת שחשיבות סיכולה כל כך גבוהה עד השיא מצדיקה השקעת משאבים גדולים כדי לחשוף אותה או למנוע אותה".

מכתב האישום, שהוגש על ידי רשות המיסים, עולה, כי שירזי פעל לביצוע תכנית, במסגרתה נתן הלוואות בריבית קצוצה ללווים שונים וביצע עבירות במטרה להסתיר את מתן ההלוואות, להתחמק מתשלום מס הכנסה ומע"מ בגין הריביות אותן גבה ולהלבין רכוש שמקורו בעבירה או אשר שימש ואפשר את ביצועה.

עוד עולה מכתב האישום, כי שירזי עשה שימוש בעוסקים שונים, בהם פעל עד המדינה, שביצע את העבירות נשוא כתב האישום מטעמו של שירזי, במטרה לסייע לו להסתיר את מתן ההלוואות ולהתחמק ממס הכנסה ומתשלום מע"מ. שירזי קשר קשר עם עד המדינה לרישום כוזב במסמכי החברות ולהוצאת חשבוניות מס על שם העוסקים בהן ירשם בכזב, כי העוסקים ביצעו עסקאות אמת עם הלווים.

כפי שנטען בכתב האישום הלווים זומנו לביתו של שירזי ביחד עם עד המדינה, שם אושרו על ידי שירזי כמקבלי הלוואה. במעמד הפגישה הוסברו ללווים, על ידי הנאשם ו/או עד המדינה בנוכחות הנאשם, פרטי ותנאי ההלוואה. הוסבר להם, כי יקבלו חשבוניות פיקטיביות בגין ההלוואות והריבית, כאשר סכום המע"מ הגלום בחשבוניות שווה לסכום הריבית השבועית או החודשית בגין ההלוואה או לחלק ממנה. באופן זה יכלו הלווים להגדיל באופן פיקטיבי את הוצאותיהם לצרכי מס הכנסה, לנכות את החשבוניות הפיקטיביות בדיווחיהם התקופתיים למע"מ ובפועל להתחמק ממס הכנסה ומתשלום מע"מ ולהזדכות על מלוא או על חלק מסכומי הריבית אשר היה עליהם לשלם לשירזי ולעד המדינה בגין ההלוואות. ואכן, חלק מהלווים קיבלו חשבוניות פיקטיביות וניכו אותן בדיווחיהם התקופתיים לרשות המסים, כך שהחזר ההלוואה והריבית בגינה או חלקם שולמו על חשבון המדינה ומקופתה.

במסגרת זו, קיבל שירזי המחאות הרשומות לכאורה לפקודת החברות, תוך הסוואת בעלותו בכספים הרשומים בהן, מקורן והפעולות האמתיות המבוצעות בהן, כאשר בפועל המחאות אלה נמשכו לטובתו, נפרטו על ידו או על ידי מי מטעמו והכספים הרשומים בהן שימשו אותו לצרכיו. גזר הדין יינתן במועד אחר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן