שערוריית החשד לקרטל משלחות הנוער לפולין עולה מדרגה

0
100

ביום שני השבוע, בתום חקירה סמויה של חוקרי יחידת להב 433 וחוקרי יחידת ההגבלים העסקיים, נעצרו תשעה חשודים – גורמים ממשרדי נסיעות בתחום השיווק, הארגון והביצוע של חבילות ההטסה והשירותים של משלחות נוער מטעם בתי הספר לפולין, בחשד לניהול קרטל בתחום זה. מספר אנשים נוספים עוכבו לחקירה, בחשד למעורבות בפרשה. כמו כן ערכה משטרת ישראל חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם והחרימו רכוש, נכסים וחשבונות בנק לצורך בקשת חילוט.

על-פי החשד, חברו גורמים ממשרדי נסיעות שונים, לאחר שזכו במכרז של משרד החינוך כזכייניות לצורך הוצאת משלחות נוער מטעם בתי ספר לפולין, וביצעו תיאום מחירים וחלוקת שוק על מנת לקדם בחירתם על ידי בתי הספר באופן שתואם ביניהם מבעוד מועד, ומבלי שמתקיימת תחרות של ממש.

לחשודים מיוחס חשד לביצוע עבירות על חוק ההגבלים העסקיים (הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות), קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, נחקר חשד לביצוע עבירת שוחד על ידי חלק מהחשודים.

בעקבות חשיפת הפרשה, אישרה יו"ר ועד הורים העירוני בנתניה, סמדר סגל, למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי פורום ועדי ההורים היישובים, נערך להגשת תביעה ייצוגית, בשם כל ההורים, נגד חברות ההסעות החשודות במעורבות בקרטל.

סגל הוסיפה: "כבר לפני שנתיים הנהגת ההורים הארצית הגישה תלונה בנושא הנסיעה לפולין לממונה על ההגבלים העסקיים. נפתחה חקירה ויש תוצאות. שנתיים צעקנו ואף העלינו את הנושא מספר פעמים בוועדת החינוך של הכנסת, אולם זה לא עזר. אני כואבת את כאבם של כל הילדים וההורים שרצו ולא יכלו לנסוע. צעקנו ואמרנו שלא ניתן יהיה לחזור אחורה. משרד החינוך צריך לממן את הנסיעה לכלל תלמידי ישראל".

סגל הוסיפה, כי עד עתה שילמו התלמידים שטסו לפולין כ-6000 שקלים. משרד החינוך הודיע שהמחירים ירדו והם נעים בין 4300 שקלים ל-4500 שקלים. לדבריה, סכומים אלה עדיין גבוהים: "אפשר לצאת לפולין גם ב-3000 שקלים לתלמיד. כמות הילדים גדולה ואין דרך שלא להצליח להטיס במחירים הרבה יותר זולים. מה גם שמדובר בתקופות חורף בהן התיירות בשפל ומאד זולה. נמשיך לפעול להוזלת המחירים ולא נוותר".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן