תביעה: התרשלו באבחון מחלת חולה שנפטר

0
74
צילום fotolia

בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל-אביב נגד קופת מכבי, טוענים בני משפחתו של תושב האזור, כי נפטר בעקבות אירוע לב בשל התרשלותה, לכאורה, קופת החולים באבחון מחלתו של האיש. באמצעות פרקליטיהם, עורכי הדין דניאלה אביבי – נחום ודניאל סרור, טוענים בני המשפחה כי אבחון נכון של מחלתו, היה מונע את מותו.

מכתב התביעה עולה, כי במהלך שנת 2012 התלונן המנוח בפני רופאי קופת החולים על מיחושים בבית החזה, אולם הבירור שביצעו הרופאים היה חלקי בלבד: "כך מנעו הרופאים, מעצמם ומהמנוח, את אבחון מחלת העורקים הכליליים ממנה סבל ואת הטיפול בה וגרמו למותו בטרם עת", נטען בכתב התביעה.

כתב התביעה מפרט את תלונותיו החוזרות של המנוח אודות כאבים בחזה, ללא קשר למאמץ, ואף החמרה בתדירותם. כמו כן נטען, כי קרדיולוג הקופה הפנה את המנוח לביצוע מבחן מאמץ בלבד, זאת למרות שמצבו הקליני של המנוח וגורמי הסיכון חייבו את הפנייתו לבדיקות נוספות, בין השאר על-פי כתב התביעה: אקו לב ומיפוי לב, כיוון שמאמץ מאבחן מחלה לבבית כלילית – רק בחלק מהמקרים.

כחודשיים לפני פטירתו, נטען, חרף החמרה במצבו ותמונה המחשידה בסבירות גבוהה ביותר לבעיה לבבית, הופנה המנוח, העפם, לבירור גסטרו – אנטרולוגי, ולא כפי שהיה מצופה להמשך בירור קרדיאלי.

הבירור הגסטרו – אנטרולוגי אליו הופנה המנוח, עשרה ימים לפני מותו, נמצא תקין. אולם, טוענים הפרקליטים, באופן בלתי נתפס המנוח, אשר שב והלין על מצבו המדרדר, הופנה להמשך בירור גסטרו – אנטרולוגי נוסף. "כך, נותר המנוח ללא כל אבחנה וטיפול במחלת הלב ממנה סבל, הגם שזו נתנה את אותותיה ביקור אחר ביקור".

בטרם הספיק לבצע את הבדיקה הגסטרולוגית אליה הופנה, המנוח נפטר מהתקף לב. נתיחה לאחר המוות קבעה כי מותו נגרם כתוצאה מכשל לבבי פתאומי.

מומחה לקרדיולוגיה, אשר חוות דעתו צורפה לכתב התביעה, קבע, בין היתר, כי תלונותיו של המנוח אודות מועקה ולחץ בחזה הינן קלאסיות לתעוקת חזה. בהתאם לפרקטיקה הסבירה והמקובלת, נדרשה הפנייה לבדיקת מאמץ משולבת במיפוי ו/או בדיקת אקו לב. המומחה קבע כי אי ביצוע בירור מתחייב ומקובל, מנע מהמנוח את הסיכוי לאבחון יסודי של מחלתו, שבעקבותיו טיפול מתחייב שהיה מונע את פטירתו.

בני משפחתו של המנוח תובעים את קופ"ח מכבי על נזקיהם תוצאת מותו של המנוח בטרם עת, בין היתר בגין הכאב והסבל של המנוח, קיצור תוחלת חייו והפסדי שכר "בשנים האבודות".

מקופת חולים מכבי נמסר בתגובה, כי "קיבלנו את כתב התביעה, אנו לומדים את פרטיו ונמסור התייחסות מפורטת בבית המשפט".

עו"ד דניאלה אביבי- נחום
עו"ד דניאלה אביבי- נחום

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן