תוכנית – אקדמיה כתה מתרחבת

0
86
אקדמיה - כתה. צילום באדיבות דוברות משרד החינוך

"אקדמיה – כתה" היא תכנית חדשה של משרד החינוך שמטרתה לשנות את הליך הכשרת המורים ולקדם מעבר ל"הוראה בצמד" בכיתות הלימוד. במסגרת התוכנית משולבים סטודנטים להוראה כבר בשנתם השלישית בהיקף נרחב בבתי הספר ומלמדים ביחד עם מורים וותיקים. בתוכנית מגיעים הסטודנטים לבתי הספר למשך 18 שעות בשבוע והופכים לחלק אינטגרלי מצוות בית הספר. הסטודנטים שותפים בכל ההוויה הבית ספרית, בישיבות מורים, הורים, בפעילויות חוץ בית ספריות וכמובן בהוראה בכיתות עצמן.

בשנת הלימודים הנוכחית תשע"ז גדל ב- 50% מספר בתי הספר המשתתפים במחוז תל אביב וכן גדל ב-40% מספר המוסדות האקדמיים המכשירים את הסטודנטים. מספר בתי הספר המשתתפים בתוכנית השנה עמד על 22 ומספר המוסדות האקדמאים שבעה. 12 גני ילדים שותפים גם הם במסגרת התכונית אקדמיה-גן.

ממשרד החינוך נמסר, כי המכללות והאוניברסיטאות שעובדות בשיתוף פעולה עם משרד החינוך הן מכללת לוינסקי, מכללת וינגייט, מכללת תלפיות, סמינר הקיבוצים, האוניברסיטה הפתוחה, אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת בר אילן.

כמו כן 23 בתי הספר ברחבי הארץ משתתפים בתוכנית, מתוכם עשרה בתי ספר יסודיים, ארבע חטיבות ביניים ותשעה תיכונים שש שנתיים. בנתניה שותפים לתוכנית בתי הספר יגאל אלון, ש"י עגנון, אורט גוטמן וטשרניחובסקי.

לדברי חיה שיטאי, מנהלת מחוז תל אביב, התוכנית שמה לעצמה מספר מטרות: להשביח את איכות ההכשרה של המורים בישראל, לצמצם את הנשירה בשנות העבודה הראשונות, לפתח מסלולי קריירה נוספים למורים כגון: מורה מכשיר, מקשר בית ספרי, לקדם את איכות הפיתוח המקצועי של עובדי הוראה ולהעמיק ולהרחיב את השותפויות בין מסודות אקדמיים, לבין בתי ספר, מחוזות, רשויות מקומיות ומרכזי פסג"ה. בסופו של דבר עוזרת התוכנית לפתור גם את בעיית הצפיפות בכיתות הגבוהות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן