תושב נתניה הורשע בהריגת קשיש

0
157
אילוסטרציה. פוטוליה

הנאשם,  אברהם מאיר טלה, תושב נתניה וחייל סדיר בצה"ל בעת ביצוע העבירות, הואשם בתחילה בארבעה סעיפי אישום: רצח, אינוס, חבלה בכוונה מחמירה והתפרצות למקום מגורים. כן הואשם באישום נוסף של החזקת סם מסוכן מסוג חשיש בביתו, לצורך צריכתו העצמית.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם התפרץ לדירתם של בני זוג קשישים בצפון הארץ. במהלך ההתפרצות נתקל בקשישה, הכה אותה במהלומת אגרוף בפניה. כאשר ניסה לדחוף אותו השליך אותה לעבר הספה בסלון, הכה אותה נמרצות ואף הלם בה באמצעות שפופרת הטלפון. בעלה, שסבל באותה עת ממחלה, שמע את זעקות אשתו וניגש לסייע לה. בשלב זה הכה הנאשם את הבעל הקשיש, הפיל אותו ארצה וניסה לחנוק אותו. לאחר מכן לקח כרית הצמיד אותה לפניה של הקשישה, ניסה לחנוק אותה, הפשיל את מכנסיה והחדיר אצבעות לאיבר מינה, תוך שאחז בחוזקה בשדיה. בהמשך, עולה מכתב האישום, כי הנאשם גרר את בני הזוג לחדר השינה, בעט בהם, סגר את הדלת ונמלט.

כתוצאה מכך, טענה הפרקליטות בכתב האישום, נגרמו לקשישה חבלות רבות, בעלה שנחבל אף הוא הובהל לבית חולים, אולם מספר ימים לאחר מכן נפטר לאחר שלקה בדלקת ריאות חריפה.

הנאשם הודה שנכנס לדירת בני הזוג במטרה לגנוב, אישר, כי במהלך שהותו בדירה נאבק בבני הזוג, אולם הכחיש, כי בעט בהם, כפר בעבירת האונס ובעבירת הרצח וטען, כי הקשיש נפטר מדלקת ריאות שהתפתחה מאוחר יותר.

במהלך דיוני ההוכחות בפני הרכב של שלושה שופטים תאופיק כתילי, אשר קולה ודני צרפתי, בבית המשפט המחוזי בנצרת, התברר, כי החבלות שספג הקשיש המנוח לא היו הסיבה הישירה למותו, אלא הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות בה לקה במהלך אשפוזו. כמו כן לא הוכחו יסודות משפטיים נוספים המאפשרים הרשעה בעבירה של רצח. לאור זאת זוכה הנאשם מחמת הספק והורשע, תחת זאת, בעבירת הריגה.

אשר לעבירת האונס, קבעו השופטים, כי התביעה לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכחת אשמה מעבר לספק הסביר. הנאשם זוכה מחמת הספק מעבירה זו והורשע תחתיה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה. להחלטת השופטים לזכותו מחמת הספק תרמו, בין היתר, פגמים באופן ניהול החקירה. בין השאר לא נחקרו עדים רלוונטיים ולעיתים לא נשאלו שאלות מתבקשות. הגרסאות השונות והסותרות הצטרפו לקשיים הראייתיים ובכך הובילו לספק הסביר כנדרש להרשעה בפלילים, בכל הנוגע לסעיף אישום זה.

מעצרו של טלה הוארך ב-90 ימים או עד למתן גזר הדין.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן