תלמידי הדסים – תאורת האצטדיון פוגעת בשמורה הסמוכה

0
150
צילום fotolia

פרסום ראשון: בעקבות בדיקה מקיפה שביצעה האקולוגית העירונית בו נבחנה השפעת עוצמת האור הבוקע משטח האצטדיון העירוני, הונחתה עיריית נתניה לשנות כיוונם של חלק מפנסי התאורה – זאת על רקע טענת תלמידי הקורס לאקולוגיה בבית הספר הדמוקרטי לב השרון כי עוצמת האור פוגעת, משבשת ומסכנת את בעלי החיים בשמורת הדסים.

בחודש מאי, כך נודע לנתניה און ליין, פנו התלמידים לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. במכתבם ציינו, כי בבדיקה שביצעו במסגרת הלימודים בשמורת הדסים, התברר כי זיהום האור הפוגע בשמורה מקורו מאצטדיון נתניה. זיהום האור, כך לדברי התלמידים, גרם לשיבוש השעון הביולוגי של בעלי חיים הפעילים בלילות, ביניהם שועלים, תנים ועטלפים. שיבוש זה, לדברי התלמידים, גרם לפגיעה ביכולתם לציד לילי  – מהלך שעשוי להביא למותם.

"ניתן בעלויות קטנות לצמצם את זיהום האור ולכוון את האור למגרש ולא לשמורה ולשדות – דבר שיכול להביא גם לחסכון גדול בחשמל", ציינו התלמידים.

בעקבות פנייתם הועבר הנושא לטיפול האקולוגית העירונית, אביב אבישר. בבדיקות שביצעה התברר, כי עוצמת התאורה שנמדדה במרחק של כ-200 מטרים מהאצטדיון הייתה גבוהה מאוד. "יחד עם זאת, ממצא זה הוא תוצאה של עוצמת תאורה גבוהה מאד על המגרש עצמו ולא כתוצאה של כיוון תאורה לקוי", ציינה אבישר בתשובתה לתלמידים והוסיפה כי אין ספק, שעל המגרש קיימת עוצמת אור אדירה – אולם עוצמת אור זו הינה כורח המציאות ועל פי דרישות פיפ"א ומוגבל לזמן המשחקים והאימונים. עם זאת, אישרה אבישר כי שני גופי תאורה גדולים במתחם האצטדיון, הם הגורמים לזיהום האורי.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "אנו מעריכים את פעילות התלמידים לשמירה על ערכי הטבע. הנושא נבדק על-ידי אנשי המקצוע ונערכה מדידת אור בשטח. בימים הקרובים יושלם הטיפול עם כיוון גופי התאורה. פעולה זו צפויה לצמצם את עוצמת האור המגיעה לשמורה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן