לין קפלן ניצחה: הכניסה הדרומית לתל מונד לא תיחסם

2
1689
לין קפלן מועצת תל מונד
לין קפלן, חברת מועצת תל מונד בעבר

 

מאבקם של קבוצת תושבים מתל-מונד בראשותה של לין קפלן, חברת מועצת תל מונד לשעבר, כנגד סגירת החיבור של דרך הלורד לכביש 4, הצליח. קפלן התבשרה השבוע, כי ההתנגדות שהגישה לוועדה לתשתיות לאומיות, בשם תושבי תל מונד, התקבלה. המשמעות בפועל: החיבור לא ייסגר.

הכוונה לסגור את המעבר מדרך הלורד לכביש 4 נרקמה במסגרת תכנית תת"ל 43 – תכנית ארצית הכוללת את הרחבת כביש 4 בין מחלף הדרים לנחל חדרה, מחלוף הכביש במקום הרמזורים הקיימים, הרחבת מספר הנתיבים, נתיב לתחבורה ציבורית במרכז הכביש (כולל רכבת), שביל אופניים בין רעננה לחדרה ועוד. התכנית, שנועדה לשחרר את עומסי התעבורה, יצרה במתכונתה המקורית מספר בעיות קשות ליישובי האזור.

לין קפלן מסרה לעיתון השרון שלי, כי במסגרת התכנית היה צפוי להתבטל החיבור של דרך הלורד – הכניסה והיציאה הדרומית מתל מונד לכביש 4 – מצב שהיה מותיר את תל מונד ואת מושבי האזור עם יציאה וכניסה צפונית בלבד, כך שכל התעבורה הייתה צפויה לעבור דרך הרחובות המרכזיים של היישוב שלא תוכננו לכך צפונה. "יש לציין, כי רוב התנועה כיום מתל מונד החוצה היא לכיוון ההפוך – דרומה. זאת ועוד העומס על כביש 553 ומחלף דרורים הפקוק כבר כיום היה אמור לגדול אף יותר".

לין קפלן: "אני שמחה מאוד שהצלחנו למנוע נזק עצום לאיכות החיים בתל מונד ומברכת את הוועדה על החלטתה"

לפני כשלושה חודשים הגישה קפלן התנגדות בשם כ-800 מתושבי תל מונד, לוועדה לתשתיות לאומיות כנגד סגירת הכניסה והיציאה הדרומית מתל מונד – במסגרת התוכנית הצפויה להרחבת כביש 4.

בהמשך להגשת ההתנגדות זומנה קפלן להעיד בפני הוועדה לתשתיות לאומיות ביחד עם שמעון אסבן, אדריכל ומתכנן ערים, וכן אלכס רבין, מהנדס תנועה ותחבורה. שניהם תושבי תל מונד, שהגישו חוות דעת מקצועיות ומנומקות.

קפלן טענה במסגרת ההתנגדות, כי סגירת היציאה והכניסה הדרומית לתל מונד ללא פתרון חלופי תיצור קטסטרופה תעבורתית בתל מונד ועומס בתלי סביר על מחלף דרור. לדבריה, לא פותרים בעיה אחת שהיא זרימת התנועה בכביש 4, על ידי יצירת בעיה אחרת – פגיעה קשה בתושבי תל מונד. התושבים מצפים לשיפור באיכות חייהם ולא להרעה כתוצאה מפיתוח כביש 4.

בעקבות קבלת ההתנגדות מסרה קפלן, כי "אני שמחה מאוד שהצלחנו לשכנע את הוועדה לתשתיות לאומיות ובשבוע שעבר קיבלתי בשורה משמחת מאוד – הכניסה והיציאה הדרומית לתל מונד לא תיסגר – עד שיוצג פתרון תעבורתי ליציאה וכניסה דרומית ליישוב. אני שמחה מאוד שהצלחנו למנוע נזק עצום לאיכות החיים בתל מונד ומברכת את הוועדה על החלטתה".

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן