תעודת מקצוע חדשה – תעודת מגן סייבר

המגמה החדשה תפעל השנה לראשונה בחמישה בתי ספר בארץ בהם ישיבת בני עקיבא בנתניה וברנקו ויס בבת ים, אשר נבחרו על ידי משרד החינוך

0
425
האקר, קורס סייבר בנתניה
צילום fotolia

משרד החינוך בשיתוף רשות הסייבר הלאומית השיק תעודת מקצוע חדשה – תעודת "מגן סייבר". ממשרד החינוך נמסר, כי בתי ספר בלבד יחלו השנה להעניק את התעודה החדשה. בין חמשת בתי הספר נבחרו 25 תלמידים בבית הספר ברנקו ויס בבת ים ו-20 תלמידים מישיבת בני עקיבא בנתניה.

המדובר בתלמידי מגמת תקשוב שנבחרו לעבור מסלול סייבר בשנות התיכון, ובתום מסלול שיכלול מבחן עיוני ומבחן מעשי יקבלו תעודת הסמכה מקצועית, עליה יהיו חתומים משרד החינוך ורשות הסייבר הלאומית (גוף שכפוף למשרד ראש הממשלה).

עוד נמסר ממשרד החינוך, כי בשנים האחרונות גוברת התלות במרחב הסייבר האזרחי, ולצידה ניכרת עלייה בשכיחותם של מתקפות סייבר, בעולם ובישראל בפרט. בכל ארגון כיום יש צורך באיש מקצוע שיהיה אמון על אבטחת המידע הארגוני, שיידע איפה לאכסן את המידע ומה לעשות בזמן תקיפה.

תעודת ההסמכה החדשה תציב את ישראל בחזית העולמית של העוסקים במקצועות הסייבר, תשפר את רמת החוסן הלאומי של מדינת ישראל, ותיתן מענה לצורכי שוק העבודה, על ידי הוספת אנשי מקצוע מוסמכים.

בשנת הלימודים הנוכחית, כ-100 תלמידי כיתות י"ב במגמת תקשוב, מחמישה בתי ספר, נבחרו לתכנית ויעברו קורס לקראת הסמכה ל"מגן סייבר".
*מדובר בתכנית רב שנתית, כך שבכל שנה נכפיל את מספר התלמידים המוסמכים, ולאחר חמש שנים, בשנת 2022, נגיע למצב שבו 1,600 תלמידים יוסמכו ויקבלו תעודת "מגן סייבר" בכל רחבי הארץ.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן