אגסים ביין וקציפת מסקרפונה (אגס שיכור)

1
690
מתכון אגסים ביין - אגס שיכור נתניה מבשלת
צילום fotolia

אחד הקינוחים האהובים עליי הוא אגס שיכור, כזה המבושל ביין. ככלל, אגסים ביין זו מנה מתוקה מטבעה. אני בחרתי להוסיף לה קציפת מסקרפונה ולקשט באגוזי מלך שבורים. כמובן, שאתם יכולים להכין את המנה גם בלי קציפת המסקרפונה ולהגיש לצידה כדור גלידה (פרווה) כמנה אחרונה בתום ארוחה משפחתית. על דבר אחד אני מתחייב: האורחים יטרפו את הקינוח הזה. אז תקפצו לירקן, ביחרו אגסים יפים וכנסו למטבח כי נתניה מבשלת…

מתכון אגסים ביין וקציפת מסקרפונה – אגס שיכור

מרכיבים לארבע מנות:

2 אגסים גדולים עם גבעול

3/4 בקבוק יין אדום מתוק

200 גרם סוכר

מקל קינמון

קורט הל

גבינת מסקרפונה (ריקוטה אם אין ברירה)

מיכל קטן של שמנת מתוקה

(שלבי הכנה:

נחצה את האגסים לחצי וננקה מחרצנים. המשקיעים מוזמנים לקלף את האגסים מקליפתם. נמזוג את היין לסיר ונביא לסף רתיחה. נוסיף את הקינמון, את הסוכר ואת האגסים ונבשל על אש בינונית כחצי שעה. נוציא האגסים מהסיר. עם כפית נרוקן מעט מבשר האגס כדי ליצור שקע קטן ונכניס למקרר.

נמשיך לבשל את היין עד שיסמיך. נוריד מהאש ונניח בצד. בקערה נפרדת ניקח את גבינת המסקרפונה ונתחיל לטרוף אותה באמצעות מזלג. בקערה נוספת נקציף את השמנת המתוקה ונוסיף לאט את המסקרפונה – עד לקבלת קרם יציב (אני, אישית, לא משתמש בקטע זה עם סוכר – אבל מי שרוצה אקסטרה מתוק מוזמן להוסיף טיפהל'ה סוכר). נכניס למקרר לחצי שעה. לפני ההגשה נזליף את הקרם למרכז האגס ועם כף נמזוג מלמעלה את רוטב היין. טיפ: אפשר לקשט עם אגוזי מלך שבורים.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם מבית נתניה מבשלת און ליין: 

טארטלט פיצוחים – קינוח שעושה כיף בפה

לינזר טורט – הטעם של פעם

לילות ביירות (ליאלי ביירות) – קינוח לבנוני מושלם

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן